Tervetuloa seuraamaan SAK:n edustajiston kokousta

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n edustajiston järjestäytymiskokous pidetään 3.–5.6.2024 Helsingin Marina Congress Centerissä. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan kokousta tiistaina 4.6.

Edustajiston järjestäytymiskokouksessa valitaan SAK:n puheenjohtaja, hallitus sekä hallituksen varapuheenjohtaja. Puheenjohtaja Jarkko Eloranta pitää avajaistilaisuudessa avauspuheen noin kello 10.10 ja henkilövalinnat ovat ohjelmassa kello 16.00.

Ilmoittautuminen: https://link.webropolsurveys.com/EP/9C9F31C7441E9148.

Ohjelma tiistaina 4.6.
10.00             Avajaiset
11.00              SAK:n historiikin julkistaminen
11.30              Lounastauko
13.00             Kokous alkaa
13.30             SAK:n strategian esittely
15.00             Iltapäiväkahvi
15.30             SAK:n strategian päätöskäsittely
16.00             Henkilövalinnat

Puheenjohtaja Jarkko Eloranta on median käytettävissä haastatteluita varten tiistaina 4.6. kello 17.00. Haastattelupyynnöt: jyrki.konola@sak.fi

Kokouksen tarkempi aikataulu ja jäsenliittojen edustajistolle tekemät aloitteet löytyvät täältä: www.sak.fi/edustajisto

Edustajiston järjestäytymiskokousta voi seurata suorana Youtuben SAKtuubi-kanavalla:

Tiistai 4.6.2024 kello kello 10–17

Keskiviikko 5.6.2024 kello 9–12

Keskiviikko 5.6.2024
9.00 Kokous jatkuu
- Puheenjohtajan ajankohtaiskatsaus
- Yleiskeskustelu
- Ay-liikkeen maailmanjärjestön ITUC:n pääsihteerin Luc Trianglen videotervehdys
- Jäsenliittojen esitysten käsittely ja niistä päättäminen

12.00 Lounastauko

Tunniste sosiaalisessa mediassa
#SAKedustajisto

Tilaa SAK:n uutiskirje ja saat ajankohtaista tietoa sähköpostiisi joka toinen viikko: https://www.sak.fi/uutiskirje Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK edustaa 18:aa ammattiliittoa ja yli 800 000:ta jäsentä. Tehtävämme on rakentaa inhimillistä, turvallista ja oikeudenmukaista työelämää. Siitä syntyy luottamusyhteiskunta, joka lisää työn tekijöiden uskoa tulevaisuuteen.

FFC:s Jarkko Eloranta: Nu gör regeringen så att också de sjuka hamnar i trångmål5.6.2024 09:37:52 EEST | Tiedote

Regeringen underskattar de konsekvenser som dess nedskärningar får för arbetstagarnas vardag. Det säger fackcentralen FFC:s ordförande Jarkko Eloranta. De nedskärningar i bostadsbidraget och utkomstskyddet för arbetslösa som regeringen redan har genomfört, försvårar livet för många människor. De värsta nedskärningarna inom utkomstskyddet för arbetslösa har dock fortfarande inte trätt i kraft. Regeringens nästa steg är att göra så att också de sjuka hamnar i trångmål: den planerar bland annat att göra den första sjukdagen oavlönad och genomföra stora nedskärningar i sjukdagpenningen.

SAK:n Jarkko Eloranta: Hallitus ajaa seuraavaksi ahdinkoon sairaat5.6.2024 09:23:27 EEST | Tiedote

SAK:n puheenjohtajan Jarkko Elorannan mukaan hallitus väheksyy leikkaustensa vaikutuksia työntekijöiden arkeen. Jo tehdyt asumistuen ja työttömyysturvan leikkaukset vaikeuttavat ihmisten elämää. Työttömyysturvan pahimmat leikkaukset ovat vielä edessä. Hallitus ajaa seuraavaksi ahdinkoon myös sairaat: se muun muassa valmistelee ensimmäisen sairauspäivän palkattomuutta eli sairaussakkoa ja isoja leikkauksia sairauspäivärahaan.