Hotelliklassikko Aurajoen rannalla täyttää 50 vuotta – uusittu pirskahteleva jokirantaterassi kruunaa juhlavuoden

Radisson Blu Marina Palace Hotel on tarjonnut tasokkaita hotelli- ja ravintolapalveluita Turun keskustassa Aurajoen rannalla jo vuodesta 1974 lähtien. Juhlavuoden kunniaksi uusittu terassi tarjoaa ohjelmaa läpi kesän.

Marinan juhlavuoden kunniaksi uusittu terassi tarjoaa ohjelmaa läpi kesän.

– Ikoninen hotellimme täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Sijaintimme aivan Turun keskustassa, kauniin Aurajoen varrella on houkutellut majoittujia vieraaksemme jo usean vuosikymmenen ajan. Kaikki Turun palvelut ovat kävelyetäisyydellä. Hotellissa on 184 huonetta, joissa vierailija pääsee viihtymään. Radisson Blu Marina on myös tunnettu tapahtumatalo. Meillä on upeat, muunneltavat puitteet monenlaisten juhlien, kokousten ja tapahtumien järjestämiseen Turun upeimmalla paikalla Aurajokimaisemin, kertoo hotellinjohtaja Titta-Liina Gustafsson hotellin monista valttikorteista.

Tänä kesänä uudistetulla Marinan terassilla nautitaan myös livemusiikista.

-Turun kesässä on aivan omanlaisensa tunnelma. Terassimme sijainti Aurajoen rannassa tarjoaa mielettömät puitteet nauttia kesästä ja mikä olisi sen parempi tapa, kuin musiikista nauttiminen lämpimässä kesäillassa. Juhannusviikosta alkaen uudistetulla terassillamme voi kuunnella livemusiikkia ja keikat jatkuvat aina elokuun loppuun asti. House bändinämme toimii Kesäpantterit, mutta luvassa on myös muita esiintyjiä kuten Sami Saari duo, Kristian Lakari, Kakkupojat ja Elisa Järvelä. Lisäksi terassilla tanssitaan salsan ja bachatan rytmein joka tiistai kesäkuusta elokuulle. Marinan monipuolisesta live-ohjelmasta ylläpidämme tietoa somessa ja ravintolan verkkosivuilla, Titta-Liina vinkkaa, ja toivottaa myös paikalliset vieraat tervetulleiksi.

50 vuotta sitten Marinan avajaisjuhlissa nautittiin Elysée Piccolot ja nyt terassilla nautitaan Mionetto Piccoloita, joilla voi skoolata 50-vuotiaalle hotellille. Syksyksi julkaistaan 50-vuotisjuhlamenu, johon otetaan mukaan aiempien vuosien suosittuja herkkuja. Tätä juhlamenua voi ennakkotilauksesta nauttia Marinan juhlakerroksen tiloissa ja se on saatavilla isommallekin seurueelle.

-Useimmilla meistä on varmasti ihania muistoja vierailuistaan Marinassa ja näitä keräämme nyt myös vierailtamme somessa. Sinne voi käydä jättämässä omat muistonsa, Titta-Liina hymyilee.

Turussa pitkään vireillä ollut uuden suurhotellin rakennushanke kypsyi toteutusvaiheeseen 1960-luvulla, jolloin perustettiin yhtiö Oy Hotelli Marina Ab. Vanha rakennuskanta hävisi hotellin tieltä 70-luvulla historiaan ja paikalla käynnistyivät arkkitehtien Jaakko ja Unto Rantasen piirtämän ja Rakennustoimisto A. Puolimatka Oy:n urakoiman hotellin rakennustyöt.

Tilavuudeltaan runsaan 5 000 kuutiometrin ja lattia-alaltaan yli 5 600 neliömetrin hotelli sai nimen Marina Palace ja sen virallisia avajaisia vietettiin maaliskuussa 1974.

Vuonna 2005 kiinteistö koki täydellisen peruskorjauksen ja hotellin liiketoiminta siirtyi osaksi SOK:n liiketoimintaa. Vuonna 2011 Turun Osuuskauppa osti hotellin liiketoiminnan. Tänä päivänä hotelli tunnetaan nimellä Radisson Blu Marina Palace Hotel.

Lisätietoja: Radisson Blu Marina Palace Hotel, hotellinjohtaja Titta-Liina Gustafsson, puh. 010 764 5026

Radisson Blu Marina Palace pähkinänkuoressa: Kaikki palvelut saman katon alta

Hotelli tarjoaa 184 tasokasta hotellihuonetta, sekä hyvät yöunet korkealaatuisissa vuoteissa.

Marinan juhlakerroksen monipuoliset ja muunneltavat tilat sopivat niin juhlien, kokousten kuin isojen tilaisuuksienkin järjestämiseen.

Ravintola Grill it! Marina yhdistää tasokkaita grilliruokia ja maailman makuja. Ravintolan salainen ase ja keittiön tärkein elementti on Josper-puuhiiligrilli, jolla lihaan saadaan aito savun ja grillauksen maku.

Hotellin lounge-baari katutasossa houkuttelee drinkille työpäivän jälkeen tai aperitiiville ennen illallista. Asiakkaat viihtyvät myös ulkoterassilla, jossa voi nautiskella Aurajokinäkymistä ja Turun vilkkaasta elämästä.

Radisson Blu -hotelleissa sinusta huolehditaan viimeistä yksityiskohtaa myöten. Suomen Radisson Blu -hotellit ovat uniikkeja kaupunkihotelleja, joita yhdistää tyylikäs design, loistava sijainti, hyvät ravintolat ja korkeatasoinen palvelu. Kansainvälinen tunnelma, herkullinen Super Breakfast -aamiainen ja takuuvarma ”Yes I Can!” -palveluasenne varmistavat ikimuistoisen vierailun. Radisson Blu -hotellit ovat osa kansainvälistä Radisson Hotel Groupia, jolla on yli 1300 hotellia ympäri maailman. Suomessa Radisson Blu -hotelleja on kahdeksan: pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Suomessa Radisson Blu ja Radisson RED -hotellien liiketoiminnasta vastaa S-ryhmä.

Sale Verkahovi avataan huomenna29.5.2024 13:52:51 EEST | Tiedote

Sale Verkahovin avajaisia vietetään torstaina 30.5.2024 klo 10 alkaen. Turun keskustan tuntumassa Parkin kentän vieressä sijaitseva Sale tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman, edullisen hintatason, runsaasti take away -tuotteita ja laajat aukioloajat. – Kehitämme vahvasti päivittäistavarakaupan myymäläverkostoa Turun alueella. Sale Verkahovi tuo hyvän lisän palvelurepertuaarimme ja samalla tuomme alueelle mahdollisuuden kerryttää S-Etukortilla Bonusta, toteaa ryhmäpäällikkö Tuomas Valanne Turun Osuuskaupasta. Uusi Sale palvelee niin lähialueen asukkaita kuin ohikulkijoitakin. – Haluamme vastata laajan asiakaskunnan tarpeisiin ja tarjota mahdollisimman monipuolisen valikoiman – helposti ja nopeasti. Valikoimissamme on peruselintarvikkeiden lisäksi muun muassa runsaasti take away -tuotteita, jotka on helppo napata mukaan vaikkapa viereiselle kentälle urheilutapahtumaan. Sujuvan asioinnin helpottamiseksi myymälässä on kaksi itsepalvelukassaa sekä laajat aukioloajat, Valanne jatkaa

Kauppakeskus Myllyssä pääsee nyt rillottelemaan24.5.2024 11:49:15 EEST | Tiedote

Asiakkaiden odottama Amarillo on tänään avattu Kauppakeskus Myllyssä Myllytorin 2. kerroksessa. Legendaarinen Amarillo tarjoaa rillottelua ja Meksikosta inspiraationsa saaneita makuja. Myös Kauppakeskus Myllyn täysin uudistunut Coffee House on avoinna lauantaista 25.5. alkaen. Amarillo-ravintoloiden miljöötä on uudistettu viimeisten vuosien aikana ja se erottautuu ravintolamarkkinassa monipuolisena viihtymisen paikkana. Runsas meksikolaishenkinen snacks-menu on suunniteltu siten, että suurempikin seurue voi koota monipuolisista vaihtoehdoista kattauksen yhdessä jaettavaksi. Moni valitsee Amarillon burgereiden vuoksi, ja klassikoksi noussut Amarillo Big Burger onkin ravintolaketjun myydyimpiä annoksia. Listalla on myös vegaanisia annoksia. Amarillossa asiakkailla on mahdollisuus tutustua menuun sekä tilata annokset ja juomat myös digitaalisesti. – QR-koodin skannaamalla saat näkyviin ruokalistan kaikki annokset kuvineen. Digitaalinen tilausmahdollisuus helpottaa ja nopeuttaa asiointia m