Turun Osuuskauppa

Emmy Sokos Wiklundille - Merkkivaatteet kiertoon oikeaan aikaan, sesonkiajattelu tulee second hand -kauppaan

Jaa

Mediatiedote 5.9.2024 julkaisuvapaa klo 8

Kuva: Katariina Salmi

Suomen suurin second hand –merkkivaatekauppa Emmy saapuu lokakuussa Sokos Wiklundille. Yhteistyön tavoitteena on pidentää vaatteiden, asusteiden ja jalkineiden käyttöikää sekä helpottaa käyttökelpoisten ja hyväkuntoisten merkkivaatteiden oikea-aikaista kierrättämistä.   

- Sokoksen ja Emmyn yhteistyö on tärkeä osa S-ryhmän vastuullisuusohjelmaa, jonka yksi keskeinen tavoite on kestävän kuluttamisen edistäminen yhdessä asiakkaiden kanssa. Yhteistyön ytimessä tärkeä viesti asiakkaillemme on: kun ostat laatumerkkejä Sokokselta, sillä on hyvä jälleenmyyntiarvo second handina, sanoo Sokosjohtaja Sanna-Liisa Byskata. 

Pohjoismaiden suurimmalla second hand -vaatteiden verkkokauppa Emmyllä on dataa yli miljoonan vaatteen myynnistä. Myyntinopeus, arvon säilyminen sekä kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen vaihtelevat voimakkaasti tuotteista ja myynnin ajankohdasta riippuen. Yläosat myyvät noin kaksi kertaa nopeammin kuin alaosat, mutta poikkeuksen tekevät hyväkuntoiset lenkkarit ja tennarit.

– Turussa vyötäröstä ylöspäin olevat vaatteet myyvät verkossa kaksi kertaa todennäköisemmin kuin vyötäröstä alaspäin. Jos yläosa on tunnetun brändin vaate, myynnin todennäköisyys on lähes 100 prosenttia. Myymälöissä myös second hand -vaatteiden alaosat liikkuvat erinomaisesti, mikä johtuu sovitusmahdollisuudesta, kertoo operatiivinen johtaja Sienna Kruk Emmystä.

"Second handin satokausikalenteri" juurtuu ihmisten mieliin

Käytettyjen vaatteiden kaupassa tarjonta ja kysyntä eivät tällä hetkellä vielä kohtaa oikea-aikaisesti. Myös vaatteiden löytäminen on aikaa vievää ja usein vaivalloista. Tarkoitus on nyt tuoda uudenlainen sesonkiajattelu ja koottain kuratoitu second hand -valikoima Sokos Wiklundille. 

Global datan mukaan z-sukupolven nuorista 64 % aloittaa vaatteiden ostopolkunsa second handista. Nuorten ostovoima kasvaa tulevina vuosina ja alan kasvu näyttää todennäköiseltä. Pullonkaula muodostuu tarjonnan puutteesta sesonkien alussa, sillä vaatteita ei ole riittävästi myynnissä kysynnän ollessa korkea. Emmy ja Sokos Wiklund tuovat kohtaannon vahvaksi osaksi uutta konseptia auttamalla ihmisiä myymään vaatteitaan oikeaan aikaan.

– Väärästä myyntiajankohdasta muodostuu noidankehä. Myyjä ei koe saavansa vaatteista tarpeeksi tuottoa hintojen painuessa sesonkien ulkopuolella alas. Ostajalle taas jää kokemus, ettei ole sopivaa tarjontaa. Kuluttajina osaamme ostaa oikeaan aikaan, mutta myynnin oikea ajoitus vaatii tapojen muuttamista. Datan avulla kerromme asiakkaillemme milloin on oikea aika käydä kaapit läpi ja laittaa tavaraa myyntiin, taustoittaa Kruk.

Käytettyjen vaatteiden löytäminen on hankalampaa kuin uusien, sillä tarjonta on sirpaleista. Sokos ja Emmy ratkaisevat ongelmaa tuomalla sesongit ja vaatteiden kokolajittelut second hand -valikoimaan, jolloin kynnys käytetyn ostamiseen madaltuu. Tavoitteena on tehdä käytetyn ostamisesta todellinen vaihtoehto uuden ostamiselle.

– Haluamme rakentaa tulevaisuuden vaatekauppaa, jossa käytetyn ostaminen on todellinen vaihtoehto uudelle. Emmy-myymälään tulee käsin Suomessa kuratoituja, sesongin perusteella valittuja ja koottain lajiteltuja tuotteita, jolloin käytetyn ostamisesta tulee yhtä helppoa kuin uuden hankinnasta, taustoittaa Sokos Wiklundin johtaja Sanna Byskata Emmyn tuloa Sokokselle.

Emmy-myymälä avataan keskiviikkona 16.10. Uusi myymälä tulee sijaitsemaan katutasossa Kukkakauppa Vivahdetta vastapäätä ja on auki Sokoksen aukioloaikoina.

Avajaisia vietetään keskiviikosta lauantaihin, jolloin päivien aikana Emmy ja Sokos yhdessä järjestävät asiakkaille mielenkiintoista ohjelmaa. Avajaisia edeltävien viikkojen aikana Emmy ja Sokos auttavat myyjiä laittamaan myyntiin sesongin tuotteita, joilla he varmistavat parhaan jälleenmyyntihinnan tuotteilleen. Lisäksi myyjillä on ainutlaatuinen mahdollisuus saada ensimmäisenä tuotteensa uuteen myymälään myyntiin.

Lisätietoja:

Turun Osuuskauppa, Sokosjohtaja Sanna-Liisa Byskata, puh. 050 388 4071
Emmy, operatiivinen johtaja Sienna Kruk, puh. 050 598 9619

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Turun Osuuskauppa

Sale Kyrön uudistus on valmis16.10.2024 15:39:58 EEST | Tiedote

Sale Kyrössä on viimeisen kuukauden aikana toteutettu miljööuudistus, jonka aikana myymälä nykyaikaistettiin uuden Sale-konseptin mukaiseksi. Uudistunutta myymälää juhlistetaan torstaina 17.10.2024. Sale-lähikauppojen valtteja ovat helppo saavutettavuus, pitkät aukiolot, asiakastarpeeseen osuva valikoima ja ennen kaikkea hyvä asiakaspalvelu. – Sale on se kauppa, josta jokainen saa helposti tarvitsemansa ja hymyn sekä iloisen palvelun kaupanpäälliseksi. Lähikaupan yksi valtti onkin henkilökunta ja yhteisöllisyys, kertoo ryhmäpäällikkö Kai Suonpää Turun Osuuskaupasta. − Olemme erittäin tyytyväisiä Sale Kyrön uudistukseen. Uudistuksen aikana kauppa palveli niin normaalisti kuin mahdollista ja asiakkaat ottivat remontin aiheuttaman sekamelskan hyvin vastaan. Henkilökuntamme teki todella upeaa työtä uudistuksen onnistumiseksi. Uudistuksen yhteydessä saimme myymälään uuden, raikkaan myymäläilmeen. Myös valikoimia on hiukan päivitetty. Viihtyisämmässä myymälässä on mukava asioida ja myös ilo

Uusi S-market Moisio avataan huomenna4.9.2024 11:59:30 EEST | Tiedote

Turun Osuuskauppa avaa torstaina 5.9. klo 10 Turussa uuden S-marketin Moisioon Mittumaarintielle. Asuinalueen ja liikennevirtojen äärellä sijaitseva S-market tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman ja laajat aukioloajat. - Uuden S-market Moision rakennustyöt sujuivat hyvin ja pääsemme avaamaan kaupan pari kuukautta ennakoitua aiemmin. Samalla tuomme alueelle mahdollisuuden kerryttää S-Etukortilla Bonusta. Viimeisen viiden vuoden aikana olemme investoineet Varsinais-Suomessa päivittäistavarakaupan palvelujen ja verkoston parantamiseen yhteensä yli 110 miljoonaa euroa ja investoinnit alueen elinvoimaisuuden kehittämiseksi jatkuvat. Syyskuun lopulla valmistuu S-market Pansion uudistus ja suunnittelussa on muun muassa Naantalin Karvetin alueen iso liikekeskushanke, Turun Osuuskaupan toimialajohtaja Sami Junnila iloitsee. Tavoitteena on palveluita parantamalla helpottaa asiakasomistajien arkea ja lisätä hyötyä omasta kaupasta. Alueen asukkaiden lisäksi uusi kauppa houkuttelee varmasti

Turun Osuuskaupan myynti jatkoi kasvuaan tammi-kesäkuussa30.7.2024 12:30:00 EEST | Tiedote

Turun Osuuskaupan tammi–kesäkuun veroton vähittäismyynti oli 400,7 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 2,8 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. - Myynti kasvoi vuoden ensimmäisellä puoliskolla kaikilla toimialoillamme liikennekauppaa lukuun ottamatta. Marketkauppa sekä tavaratalo- ja erikoisliikekauppa kasvoivat muuta alan markkinaa vahvemmin. Turun alueen tapahtumat ja kesälomakausi vilkastuttivat asiointia hotelleissa ja ravintoloissa. Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynti kasvoi reilun prosentin edellisvuodesta tiukasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Kaiken kaikkiaan Turun Osuuskaupan myynti kasvoi edellisvuodesta 2,8 prosenttia. Alkuvuoden aikana olemme uudistaneet ja kehittäneet palveluverkostoamme. Kauppakeskus Myllyyn avattiin uusi Amarillo ja Coffee House ja Kulman Kuppila uudistettiin. Lisäksi avasimme Wiklundille uuden Bar W:n. Sale-verkosto kasvoi toukokuun lopulla uudella Sale Verkahovilla. Lisäksi uudistimme alkuvuoden aikana Sale Martin, Sale Yläneen ja Sale Pö

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye