Osuuskunta Närpiön Vihannes | Andelslaget Närpes Grönsaker

Andelslaget Närpes Grönsaker och Comsel System ingår ramavtal gällande heltäckande enegieffektiviseringslösningar och -tjänster.

Avtalet gör det möjligt för våra samtliga 35 växthusodlare som är medlemmar i Andelslaget Närpes Grönsaker att optimera sin egen energiförbrukning utifrån sina specifika förutsättningar, behov och krav.

Till vänster Andelslaget Närpes Grönsakers VD Tomas Lindfors, till höger Comsel Systems VD Kristian Heimonen.

Närpes Grönsakers packeri går även in för en egen optimeringslösning, vilket möjliggör en total optimering och uppföjljning av energianvändningen för företaget. Detta leder till en helt optimerad energianvändning för både packeriet och våra växthusodlare.

”Genom vårt samarbete med Comsel System kan odlarnas energiförbrukning övervakas och styras i realtid, vilket leder till ytterligare energi inbesparingar och därmed minskad miljöpåverkan. På Närpes Grönsaker strävar vi efter att vara en ledande aktör inom hållbar växthusodling, med starkt fokus på både miljömässiga och ekonomiska mål. Vi är med och bygger en hållbar framtid genom att ha en effektiv energianvändning med smart teknologi.” Säger VD Tomas Lindfors på Andelslaget Närpes Grönsaker.

Bilder

Närpes Grönsakers växthus där det odlas tomater.
LED belysning i växthus.
Flera lådor fyllda med tomater på en förpackningslinje vid Närpes Grönsaker.
Förpackningslinjen på Närpes Grönsakers packeri-
Tomatplantor med LED-belysning i ett växthus.
Bild från växthuset där LED-belysning finns.
Förpackningslinje för tomater vid Närpes Grönsaker.
Närpes Grönsakers tomatförpackningslinje
LED-belysning i taket på ett växthus.
LED-belysning i växthuset.
Bild på Comsel Systems programvara.

Andra språk

Följ Osuuskunta Närpiön Vihannes | Andelslaget Närpes Grönsaker

Senaste pressmeddelandena från Osuuskunta Närpiön Vihannes | Andelslaget Närpes Grönsaker