Imatran Iiro Sairanen kolmanteen voittoonsa Jaama MTB:llä

Imatran Urheilijoiden Iiro Sairanen vei nimiinsä Jaama MTB:n 68 kilometrin voiton ennen Kainuun Pyöräilijöiden Pekka Rahikaista.

Imatran Urheilijoiden Iiro Sairanen (oik.) ja Kainuun Pyöräilijöiden Pekka Rahikainen alittivat kumpikin 2 tuntia 40 minuuttia Jaama MTB:n 68 kilometrillä. Kuva: Kontiolahti Outdoor

Imatran Urheilijoiden Iiro Sairanen voitti kolmannen kerran Pohjois-Karjalan Kontiolahdella järjestetyn maastopyörätapahtuma Jaama MTB:n 68 kilometrin miesten sarjan.

Toiseksi ajoi Kainuun Pyöräilijöiden Pekka Rahikainen ja kolmanneksi joensuulainen Mikko Vastaranta.

”Ensimmäinen kierros aika rauhallisesti tarkkailtiin, ja pikkuhiljaa kiristettiin. Puoleenväliin asti suunnilleen ajettiin kahdestaan. Lammen nousussa oli niin hyvä kannustus lehmänkelloineen ja käskettiin iskemään. Oli pakko tehdä jotain, ettei kannustus mene hukkaan. Loppu menikin taaksepäin kuikuillessa. Kovaa tuli takaa painetta, ja sai ajaa täysillä loppuun asti”, Sairanen sanoi.

”Tyytyväinen pitää olla tulokseen. Ensimmäisen kerran seinänousussa Iiro lähti selvästi kovimmin. Päätin, että kokeilen, pysynkö kannassa. En ihan pysynyt, mutta kaikkeni laitoin peliin. Lammen rantaan mentiin kahdestaan, ja siellä Iiro lähti eikä näkynyt enää kuin pitkillä suorilla”, Rahikainen sanoi.

Naisten 68 kilometrillä voittoon ajoi Jonna Kiviaho ennen Reetta Tikkasta

Tiainen ja Tivonen jakoivat 24 km voiton

Tapahtumassa ajettiin lasten yhden kilometrin pituinen ja maksuton Mini-Jaama sekä 24, 46 ja 68 kilometrin reitit.

24 kilometrin naisten sarjassa voiton jakoivat Heidi Tiainen ja Joensuun Pyöräilijöiden Kaisa Tivonen. Kolmas oli Karjalan Uimarit Triathlonia edustanut Jonna Kuronen. Miesten sarjassa voittokolmikko oli Marko Kiiskinen, Kalle Kauppinen ja Jarkko Koponen

46 kilometrillä naisten sarjan voitti Niina Kosunen ja miesten sarjan Mikael Kinnunen.

Jaama MTB 9.6.2024 tulokset

Voittajien haastatteluja katsottavissa Kontiolahti Outdoorin Facebook- ja Instagram-seinällä.

Kimmo TurunenToimitusjohtajaKontiolahti Outdoor

Puh:050 5633480