Uusi Sale Multia avataan torstaina 13.6.2024 klo 9

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden Sale-myymälän Multialla torstaina 13. kesäkuuta 2024 klo 9. Uuden myymälän kokonaispinta-ala on lähes 600 neliömetriä, josta noin 340 neliömetriä on myymälätilaa ja loput taustatiloja. Myymälän valikoima kasvaa yli 500 tuotteella, ja uutena palveluna otetaan käyttöön verkkokauppatilaukset.

Uuden Sale-myymälän valmistuttua vanha, vuonna 1970 rakennettu myymälä puretaan. Tilalle rakennetaan toimiva pysäköintialue. Jaana Savolainen / Keskimaa

Uuden myymälän rakentaminen alkoi syksyllä 2023, ja sen valmistuttua vanha, vuonna 1970 rakennettu myymälä puretaan. Tilalle rakennetaan toimiva pysäköintialue.

− Uusien myymälärakennusten rakentaminen on harvinaista pienillä, syrjäisemmillä paikkakunnilla Suomessa. Viimeksi uutta myymälää on juhlittu Multian 1400 asukkaan kunnassa 54 vuotta sitten, kun edellinen myymälämme valmistui, taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan toimialajohtaja Vesa Kyllönen.

− Näemme tässä alueessa potentiaalia ja uskomme vahvasti Multian kauppapalveluihin myös tulevaisuudessa. Erityisesti mökkeilevien kesäasukkaiden osuus asiakkaistamme korostuu, ja myynti lähes tuplaantuu kesäkuukausina, vahvistaa Osuuskauppa Keskimaan Sale-ryhmäpäällikkö Päivi Pihlaja.

Avara, energiatehokas ja nykyaikainen myymälä

Uuden myymälän rakentamisessa on panostettu energiatehokkuuteen lämmitysjärjestelmän, kylmälaitteiden ja valaistuksen osalta. Lisäksi myymälän katolle asennetaan aurinkosähköjärjestelmä kesän aikana.

Myymälän myyntiala on kasvanut jonkin verran entiseen verrattuna, mikä on mahdollistanut valikoiman laajentamisen ja tuotteiden näyttävämmän esillepanon. Myymälästä löytyy myös paljon toivottu asiakas-WC. Verkkokauppatilaukset otetaan käyttöön 17.6. alkaen.

− Nykyaikainen myymälä mahdollistaa laajemman ja asiakastarpeita paremmin vastaavan valikoiman. Valikoimia on laajennettu yli 500 uudella tuotteella, erityisesti teollisten elintarvikkeiden ja siivousvälineiden osalta. Lisäksi myymälässämme otetaan käyttöön juhannusviikolla ruoan verkkokauppatilaukset eli asiakkaat pystyvät tilaamaan tuotteet verkosta ja noutamaan ne kaupalta valmiiksi kerättyinä, iloitsee Sale Multian myymäläpäällikkö Jaana Savolainen.

− Olemme erityisen iloisia, kun kaikki on uutta, toimivaa ja mitoitettu myös kesäkuukausien tavaramäärään. Asiakkaiden ostokokemus ja henkilökunnan työskentelyolosuhteet paranevat merkittävästi. Multialle on nyt saatu siisti, toimiva ja asiakkaiden tarpeita entistä paremmin palveleva kauppa.

Sale Multian avajaisia juhlitaan avajaisviikonloppuna torstaista sunnuntaihin erilaisten avajaistapahtumien ja -tarjousten merkeissä.

− Avajaispäivän kunniaksi tarjoamme asiakkaille kahvia, makkaraa ja pientä makeaa. Lisäksi 50 ensimmäiselle asiakkaalle jaetaan Saletisti onnistuu -ämpärit, vinkkaa Jaana Savolainen.

Uuden Sale Multian kokonaisinvestointi oli noin 2,35 miljoonaa euroa. Rakennustyöt tontilla jatkuvat vielä vanhan myymäläkiinteistön purkutöillä. Vanhan myymälän purkutöiden jälkeen tontille rakennetaan toimiva pysäköintialue.

Osuuskauppa Keskimaa, Päivi Pihlaja ryhmäpäällikkö, paivi.pihlaja@sok.fi, 010 767 5932
Osuuskauppa Keskimaa, myymäläpäällikkö Jaana Savolainen, jaana.savolainen@sok.fi, 010 767 5265
Osuuskauppa Keskimaa, Vesa Kyllönen, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, vesa.kyllonen@sok.fi, 010 767 3021

Sale Multian valikoimia on laajennettu yli 500 uudella tuotteella.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä noin 755 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on lähes 140 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme noin 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan huoneistohotelli Himoksella Sokos Hotels -brändin alle – nimeksi Break Sokos Hotel Himos17.6.2024 15:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on aloittanut Himoksella lomahuoneistojen rakennuttamisen toukokuussa 2024. Himoksen Länsirinteiden juurelle rakennetaan kolmen kiinteistön kokonaisuus, joihin tulee yhteensä 121 huoneistoa sekä ravintola terasseineen. Maanantaina 17.6.2024 rakennuksen peruskiven muuraustilaisuuden yhteydessä hotellin nimeksi julkistettiin Break Sokos Hotels Himos. Tilaisuudessa rakennuksen perustuksiin kätkettiin perinteikkääseen tyyliin aikakapseli.