Riihimäen kaupungilla työskenneelle kehittämisjohtajalle Esa Santakalliolle myönnettiin ansiomerkki kiitoksena luottamushenkilötyöstä Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarissa

Eläkkeelle siirtyvälle Esa Santakalliolle myönnettiin ansiomerkki kiitoksena aktiivisesta ja pitkäjänteisestä luottamushenkilötyöstä Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarissa.

Riihimäen kaupungilla työskennellyt kehittämisjohtaja Esa Santakallio

Keskuskauppakamari on myöntänyt Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin hakemuksesta pronssisen ansiomerkin Riihimäen kaupungilla työskenneelle kehittämisjohtajalle Esa Santakalliolle

Haluamme tällä huomionosoituksella antaa kiitoksemme hänen tekemästään määrätietoisesta luottamushenkilötyöstään, toteaa Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin toimitusjohtaja Marja Heinimäki.

Esa on ollut kauppakamarimme aktiivinen ja idearikas luottamushenkilö. Hänellä on ollut vahva usko, että elinkeinoelämälähtöinen, maailmanlaajuisesti uniikki koulutuksellinen jatkumo nostaa alueen työvoiman robotiikan osaamistasoa sekä rakentaa perustaa soveltavan tutkimuksen ja tuotekehityksen osaamiskeskittymän synnylle, kiittelee Marja Heinimäki.

Esa Santakallio on jättänyt vahvan käden jäljen Riihimäen kaupungin brändiin robotiikkakaupunkina. Ajatus elinkeinoelämälähtöisestä robotiikkaopetuksen jatkumosta syntyi hänen aloitteestansa 2016. Robotiikan koulutuksen jatkumo on kokonaisuudessaan valmis, Hämeen ammattikorkeakoulun käynnistäessä Riihimäellä uuden insinööritutkintoon johtavan englanninkielisen ICT and Robotics-koulutusohjelman.

Henkilönä Esa on avoin ja yhteistyökykyinen persoona, visionääri, joka tuo rohkeasti esiin ajatuksiaan. Hän näkee kauppakamarimme roolin alueellisena sillan rakentajana sekä koulutuksen järjestäjien ja yritysten yhteistyön kehittämisen välineenä.

Kiitämme lämpimästi Esaa yhteistyöstä. Uskon, että kaikki me tarvitsemme alueillenne yhden Esan, ihmisen, jolla on vahva näkemys ja sitkeys viedä sitä eteenpäin.

Riihimäen-Hyvinkään kauppakamari toivoo Esalle mukavia vapaaherran päiviä.

Ansiomerkki luovutettiin Esa Santakalliolle Riihimäen kaupungintalolla keskiviikkona 12.6.2024. Merkin luovutti Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin toimitusjohtaja Marja Heinimäki.

Keskuskauppakamarin ansiomerkki on lainsäädäntöön perustuva virallinen tunnustus koko maan elinkeinoelämältä.

Esa Santakallio
Keskuskauppakamarin pronssinen 10-vuoden ansiomerkki

Hallituksen työmarkkinauudistuksilla positiivinen sykäys yritysten investointihalukkuudelle – talousalueellamme lähes 50 prosenttia aikoo lisätä investointeja16.5.2024 12:45:30 EEST | Tiedote

Kyselyyn vastanneista Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin jäsenyrityksistä lähes 50 prosenttia kertoo, että hallituksen työmarkkinauudistukset lisäävät niiden investointihalukkuutta joko merkittävästi tai jonkin verran. Noin 40 prosenttia vastanneista yrityksistä arvelee, ettei uudistuksilla ole vaikutusta ja 9,1 prosenttia arvelee uudistusten vaikutusten vähentävän investointihalukkuutta. Vastaavasti valtakunnallisen kauppakamarien valtakunnalliseen kyselyyn vastanneista yrityksistä lähes 40 prosenttia kertoo työmarkkinauudistusten lisäävän investointihalukkuutta, noin puolet arvelee, ettei uudistuksilla ole vaikutusta ja vain 5,7 prosenttia arvelee uudistusten vaikutusten vähentävän investointihalukkuutta. Työmarkkinauudistuksilla tarkoitetaan paikallisen sopimisen edistämistä, poliittisten lakkojen rajoittamista, ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastusta ja sosiaaliturvan kannustinloukkujen purkamista. ”Kun 40 prosenttia valtakunnallisista kyselyyn vastanneista yrityksistä kokee u