Ravebileet saunassa ja illallinen Espalla – kansainväliset matkailijat tutustuivat suomalaiseen onnellisuuteen
Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisen Helsinki Happiness Hacks -kampanjan myötä tällä viikolla 14 matkailijaa ympäri maailman ovat tutustuneet suomalaiseen onnellisuuteen. Viikon ohjelmaan kuului muun muassa jäätelöä Kauppatorilla, skeittausta Suvilahdessa, keramiikkatöitä Arabia135:n tiloissa ja ravebileet saunalautalla.
Espanjalaiset Daniel ja Iñigo, ranskalainen Naomi, saksalaiset Katrin ja Anna, brittiläinen Thomas, intialainen Shruti, brasilialaiset Thiago ja Henrique, portugalilainen Diana, yhdysvaltalaiset Joplin James ja Ginny sekä japanilaiset Miki ja Shio ovat tällä viikolla tutustuneet Helsinkiin ja helsinkiläisyyteen neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka. Matkailijat valittiin onnellisuuskurssille tuhansien hakijoiden joukosta.
– Ohjelmaan on kuulunut perinteisiä nähtävyyksiä kuten Senaatintori, Oodi, Hakaniemen halli, ja Arabia, mutta uudella tavalla. Osallistujat ovat mm. suunnitelleet ja maalanneet oman graffitinsa, upottaneet kätensä saveen keramiikkatöitä tehden sekä nauttineet illallisen Helsinki-päivänä Esplanadilla. Eilisen illan päättivät ravebileet saunalautalla, Visit Finlandin markkinoinnista vastaava Virva Katajala sanoo.
Onnellisuuden oppaina valituille matkailijoille ovat toimineet muun muassa persoonallinen skeittimummo, 70-vuotias Lena Salmi, luonnon ja kasvien terveysvaikutuksiin tutkinut terveysmetsäkouluttaja Adela Pajunen, muotoilija Tero Kuitunen, kulinaristinen virtuoosi Luca Balac sekä DJ Orkideana tunnettu musiikin ammattilainen Tapio Hakanen.
Lonely Planetin ja Marie Clairen toimittajat ihastuivat Suomeen
Kampanja on saanut maailmalla näkyvyyttä maksetun mainonnan lisäksi kansainvälisen pr-työn ansiosta. Ennen varsinaista onnellisuuskurssia Helsingissä vieraili lukuisia kansainvälisen median edustajia sekä sosiaalisen median vaikuttajia tutustumassa suomalaiseen onnellisuuteen samojen aktiviteettien kautta.
– Mediamatkalla olivat mukana mm. Italian Marie Claire, kansainvälinen matkailumedia Lonely Planet, saksalainen IDEAT sekä espanjalainen Viajar. Toimittajat olivat todella vaikuttuneita koko ohjelmasta. Erityisen suuren vaikutuksen toimittajiin taisivat tehdä keramiikkatyöpaja ja saunaravet, Visit Finlandin PR & media manager Sergei Shkurov kertoo.
– Tuntui siltä, että sain matkan aikana pikakurssin suomalaisesta kulttuurista ja sellaisen ymmärryksen Helsingistä, joka olisi vienyt minulta ainakin useita kuukausia oppia itse, yksi toimittajista kuvasi kokemustaan.
Mediamatkalla olleiden sosiaalisen median vaikuttajien tekemät päivitykset ovat keränneet myös valtavan määrän silmäpareja. Jo 1,6 miljoonaa ihmistä on nähnyt Suomesta tehtyjä päivityksiä ja luku kasvaa koko ajan. Lisäksi tällä viikolla Helsinki Happiness Hacks -kurssia ovat olleet seuraamassa mm. brittiläiset ITV:n Good morning Britain -ohjelma sekä BBC:n Happy-podcast. Kampanjan myötä Suomen ja Helsingin matkailu saa arvokasta näkyvyyttä ympäri maailmaa.
”Helsinki Happiness Hacks” on jatkoa Visit Finlandin aikaisempien vuosien ”Rent a Finn” ja ”Masterclass of Happiness” -markkinointikampanjoille, joita kaikkia yhdistää onnellisuusteema.
Onnellisuuskurssi päättyi to 13.6. Valitettavasti median edustajilla ei ole mahdollisuutta haastatella osallistujia.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Virva KatajalaHead of MarketingBusiness Finland / Visit Finland
Puh:+358 40 5388 330virva.katajala@businessfinland.fiSergei ShkurovPR & Media ManagerBusiness Finland / Visit Finland
Puh:+358 40 769 0154sergei.shkurov@businessfinland.fiHeli HemgårdCommunications ManagerVisit Finland, Invest in Finland, Work in Finland, Film in Finland
Puh:+358409015219heli.hemgard@businessfinland.fiKuvat
Linkit
Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com
Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Business Finland
Pääministeri Orpo vierailee Osakan maailmannäyttelyn työmaalla12.12.2024 09:00:42 EET | Tiedote
Pääministeri Petteri Orpo vierailee Japanin Osakan maailmannäyttelyn työmaalla torstaina 12. joulukuuta. Maailmannäyttely aukeaa yleisölle huhtikuussa 2025, ja sinne odotetaan noin 28 miljoonaa kävijää.
Suomalaisen koneteollisuuden tutkimus- ja kehitystoiminta kasvaa ennätystahtia – Business Finland keskeisessä roolissa tukemassa kehitystä12.12.2024 08:59:49 EET | Tiedote
Suomalaisen koneteollisuuden tutkimus- ja kehitysinvestoinnit (t&k) ovat kasvaneet huomattavasti viime vuosina, ylittäen keskeisten kilpailijamaiden kasvuvauhdin. Merkittävintä kasvu on ollut keskisuurissa yrityksissä, joiden t&k-panostukset lisääntyivät peräti 75 prosenttia. Business Finlandilla on ollut keskeinen rooli koneteollisuuden t&k-toiminnan tukemisessa.
Saksalaisissa matkailijoissa kymmenkertainen potentiaali25.11.2024 09:28:10 EET | Tiedote
Uusimman Reiseanalyse 2024 -raportin mukaan Suomi kiinnostaa saksalaisia matkailijoita enemmän kuin koskaan. Peräti 3,5 miljoonaa saksalaista harkitsee lomamatkaa Suomeen seuraavan kolmen vuoden aikana. Suomi ei kuitenkaan ole ainoa vaihtoehto ja kilpailu potentiaalisten matkakohteiden välillä on kovaa.
Finländska företag bygger ett nytt Ukraina, 56 företag utforskar möjligheterna14.11.2024 08:15:00 EET | Pressmeddelande
Återuppbyggnaden av Ukraina har påbörjats, men den kommer att ta decennier. Under denna period kan vi stärka det ekonomiska samarbetet mellan Finland och Ukraina. Business Finland skapar partnerskap och öppnar finansieringsmöjligheter för att främja affärsverksamheten. Intresset för den ukrainska marknaden fortsätter att öka.
Finnish companies building a new Ukraine – 56 companies exploring opportunities14.11.2024 08:15:00 EET | Press release
Reconstruction work in Ukraine has begun, but will still take decades. During this period, we can strengthen economic cooperation between Finland and Ukraine. Business Finland creates partnerships and opens up funding opportunities to promote business. Interest in the Ukrainian market is constantly growing.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme