Business Finland

Ravebileet saunassa ja illallinen Espalla – kansainväliset matkailijat tutustuivat suomalaiseen onnellisuuteen

Jaa

Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisen Helsinki Happiness Hacks -kampanjan myötä tällä viikolla 14 matkailijaa ympäri maailman ovat tutustuneet suomalaiseen onnellisuuteen. Viikon ohjelmaan kuului muun muassa jäätelöä Kauppatorilla, skeittausta Suvilahdessa, keramiikkatöitä Arabia135:n tiloissa ja ravebileet saunalautalla.

Helsingin pormestari Juhana Vartiainen piipahti tervehtimässä illallisseuruetta.
Helsingin pormestari Juhana Vartiainen piipahti tervehtimässä illallisseuruetta. Kuva: Svante Gullichsen / Visit Finland

Espanjalaiset Daniel ja Iñigo, ranskalainen Naomi, saksalaiset Katrin ja Anna, brittiläinen Thomas, intialainen Shruti, brasilialaiset Thiago ja Henrique, portugalilainen Diana, yhdysvaltalaiset Joplin James ja Ginny sekä japanilaiset Miki ja Shio ovat tällä viikolla tutustuneet Helsinkiin ja helsinkiläisyyteen neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka. Matkailijat valittiin onnellisuuskurssille tuhansien hakijoiden joukosta.

– Ohjelmaan on kuulunut perinteisiä nähtävyyksiä kuten Senaatintori, Oodi, Hakaniemen halli, ja Arabia, mutta uudella tavalla. Osallistujat ovat mm. suunnitelleet ja maalanneet oman graffitinsa, upottaneet kätensä saveen keramiikkatöitä tehden sekä nauttineet illallisen Helsinki-päivänä Esplanadilla. Eilisen illan päättivät ravebileet saunalautalla, Visit Finlandin markkinoinnista vastaava Virva Katajala sanoo.

Onnellisuuden oppaina valituille matkailijoille ovat toimineet muun muassa persoonallinen skeittimummo, 70-vuotias Lena Salmi, luonnon ja kasvien terveysvaikutuksiin tutkinut terveysmetsäkouluttaja Adela Pajunen, muotoilija Tero Kuitunen, kulinaristinen virtuoosi Luca Balac sekä DJ Orkideana tunnettu musiikin ammattilainen Tapio Hakanen.

Lonely Planetin ja Marie Clairen toimittajat ihastuivat Suomeen

Kampanja on saanut maailmalla näkyvyyttä maksetun mainonnan lisäksi kansainvälisen pr-työn ansiosta. Ennen varsinaista onnellisuuskurssia Helsingissä vieraili lukuisia kansainvälisen median edustajia sekä sosiaalisen median vaikuttajia tutustumassa suomalaiseen onnellisuuteen samojen aktiviteettien kautta.

– Mediamatkalla olivat mukana mm. Italian Marie Claire, kansainvälinen matkailumedia Lonely Planet, saksalainen IDEAT sekä espanjalainen Viajar. Toimittajat olivat todella vaikuttuneita koko ohjelmasta. Erityisen suuren vaikutuksen toimittajiin taisivat tehdä keramiikkatyöpaja ja saunaravet, Visit Finlandin PR & media manager Sergei Shkurov kertoo.

– Tuntui siltä, että sain matkan aikana pikakurssin suomalaisesta kulttuurista ja sellaisen ymmärryksen Helsingistä, joka olisi vienyt minulta ainakin useita kuukausia oppia itse, yksi toimittajista kuvasi kokemustaan.

Mediamatkalla olleiden sosiaalisen median vaikuttajien tekemät päivitykset ovat keränneet myös valtavan määrän silmäpareja. Jo 1,6 miljoonaa ihmistä on nähnyt Suomesta tehtyjä päivityksiä ja luku kasvaa koko ajan. Lisäksi tällä viikolla Helsinki Happiness Hacks -kurssia ovat olleet seuraamassa mm. brittiläiset ITV:n Good morning Britain -ohjelma sekä BBC:n Happy-podcast. Kampanjan myötä Suomen ja Helsingin matkailu saa arvokasta näkyvyyttä ympäri maailmaa.

”Helsinki Happiness Hacks” on jatkoa Visit Finlandin aikaisempien vuosien ”Rent a Finn” ja ”Masterclass of Happiness” -markkinointikampanjoille, joita kaikkia yhdistää onnellisuusteema.

Onnellisuuskurssi päättyi to 13.6. Valitettavasti median edustajilla ei ole mahdollisuutta haastatella osallistujia.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Matkailijat valmistivat suomalaisia alkupaloja Tieteen ja toivon talossa ja nauttivat illallisen ravintola Elmissä. Kalaleipien ääressä japanilaiset Miki ja Shio.
Matkailijat valmistivat suomalaisia alkupaloja Tieteen ja toivon talossa ja nauttivat illallisen ravintola Elmissä. Kalaleipien ääressä japanilaiset Miki ja Shio.
Lataa
Skeittimummona tunnettu Lena Salmi innosti matkailijat suunnittelemaan oman graffitinsa.
Skeittimummona tunnettu Lena Salmi innosti matkailijat suunnittelemaan oman graffitinsa.
Lataa
Brasilialainen Thiago tutustui rohkeasti suomalaiseen saunakulttuuriin Lonnan saarella.
Brasilialainen Thiago tutustui rohkeasti suomalaiseen saunakulttuuriin Lonnan saarella.
Lataa
Japanilaiset Miki ja Shio skeittaamassa Suvilahdessa.
Japanilaiset Miki ja Shio skeittaamassa Suvilahdessa.
Lataa
Brasilialaiset Thiago ja Henrique nauttimassa Vartiosaaren maisemista.
Brasilialaiset Thiago ja Henrique nauttimassa Vartiosaaren maisemista.
Lataa
Iñigo ja Ginny valmistautumassa illallistunnelmaan.
Iñigo ja Ginny valmistautumassa illallistunnelmaan.
Lataa
Helsinki-päivänä nautittiin illallista Esplanadilla.
Helsinki-päivänä nautittiin illallista Esplanadilla.
Lataa
Osallistujat saunoivat, uivat ja pelasivat Mölkkyä Lonnan saarella.
Osallistujat saunoivat, uivat ja pelasivat Mölkkyä Lonnan saarella.
Lataa
Brittiläinen Thomas nauttimassa jäätelöä.
Brittiläinen Thomas nauttimassa jäätelöä.
Lataa
Ranskalainen Naomi, espanjalaiset Iñigo ja Dani tekevät keramiikkatöitä Arabia135:n tiloissa.
Ranskalainen Naomi, espanjalaiset Iñigo ja Dani tekevät keramiikkatöitä Arabia135:n tiloissa.
Lataa
Tero Kuitunen opastaa saksalaista Katrinia keramiikkapajassa.
Tero Kuitunen opastaa saksalaista Katrinia keramiikkapajassa.
Lataa

Linkit

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Business Finland

Suomen saavutettavuus ilman lentämistä: 63 tuntia Madridista, 38 tuntia Pariisista18.6.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Matka Madridista Suomeen kestää parhaimmillaan 63 tuntia, Pariisista 38 tuntia, Berliinistä 29 tuntia ja Kööpenhaminasta 18 tuntia, kun käytetään julkisia liikenneyhteyksiä ilman lentämistä. Maantie- ja merimatkat vievät keskimäärin seitsemän kertaa enemmän aikaa kuin vastaavat lentomatkat. Juna- ja bussimatkustus ovat hitaampia vaihtoehtoja, mutta aiheuttavat vähemmän kasvihuonepäästöjä. Monipuoliset yhteydet ovat tärkeitä myös huoltovarmuuden kannalta.

Los Angelesin päästöt kuriin suomalaisteknologialla – Business Finland tuo ostajat tutustumaan Tampereen älykkäisiin kaupunkiratkaisuihin11.6.2024 08:29:00 EEST | Tiedote

Los Angelesin kaupunki tekee mittavia investointeja infrastruktuuriin valmistautuessaan vuoden 2028 kesäolympialaisiin. Business Finlandin Decarbonized Cities -ohjelma tuo 10-14.6.2024 Los Angelesin ostajat Tampereelle ja Helsinkiin tutustumaan älykkäisiin ja kestäviin kaupunkiratkaisuihin ja yrityksiin. Kyseessä on ennennäkemätön mahdollisuus suomalaisyrityksille.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye