“Yhdessä auttaminen vahvistaa tiimihenkeä” - Framery teki jälleen hyviä tekoja

Framery, akustisten työtilojen edelläkävijä, teki jo toistamiseen hyviä tekoja lähiyhteisön hyväksi ympäri Tamperetta. Yhtiön työntekijät jalkautuivat ympäri kaupunkia muun muassa auttamaan ikäihmisiä, nikkaroimaan linnunpönttöjä, luovuttamaan verta ja siivoamaan lähialueita roskista.

Frameryn tiimit rakensivat linnunpönttöjä luonnonsuojeluun.

Joona Lähdesluoma nikkaroi kollegoineen monta kymmentä linnunpönttöä luonnonsuojeluun. Auttaminen toi hänelle luovan tauon muuten kiireiseen työpäivään sekä mahdollisuuden tutustua paremmin kollegoihin.

“Toisten auttaminen on minulle tärkeää. Uskon että hyvä tulee aina vastaan jossain vaiheessa elämää”, Tommi kertoo. “Porukalla on kiva auttaa, samalla tulee höpöteltyä kuulumiset ja juteltua asioista mitä ei muuten tule käytyä läpi. Yhdessä auttaminen vahvistaa tiimihenkeä.”

Samaan aikaan Iira Hyytiäinen keräsi roskia tiiminsä kanssa Pirkkalassa.

“Meillä oli hieno päivä, ja roskien keruu oli niin mukavaa että oli vaikea lopettaa. Musiikki soi taustalla, roskapihdit kädessä ja kaunis aurinkoinen päivä, niin juuri muuta ei voinut toivoa. Lisäksi saimme paljon positiivista palautetta tekemästämme työstä ohikulkijoilta”, Hyytiäinen kertoo.

Frameryn tiimiläiset auttoivat ikäihmisiä YSTI ry:n toimipisteellä Hervannassa ja Amurin Teon tuvassa. Ohjelmaan kuului yhdessäoloa, puuron keittoa. keskustelua ja erilaista viriketoimintaa, joka toi ikäihmisille kaivattua seuraa. Myös mielenterveystyö ja nuorten hyvinvointi on Frameryn tiimeille tärkeää, joten he järjestivät jalkapallo-ottelun Näsinkulman Klubitalon mielenterveyskuntoutujien kanssa. Lisäksi työntekijöitä osallistui verenluovutukseen, joka on konkreettinen tapa auttaa ja pelastaa henkiä.

Luonnonsuojelu ja eläinten hyvinvointi nousivat myös toiveina henkilöstöltä. Linnunpönttöjen lisäksi osa henkilöstöstä jalkautui auttamaan löytökissojen hoitokodissa. Lisäksi henkilöstöä osallistui roskakävelyyn, jonka tuloksena oli useita kymmeniä kiloja kerättyä roskaa Pirkkalan alueelta.

Auttaminen tekee hyvää mielelle, hyvinvoinnille ja tiimihengelle

Frameryn EB ja TA Lead Tiina Kotamiehen mukaan hyvien tekojen päivä on osa Frameryn laajempaa sitoutumista sosiaaliseen vastuuseen ja yhteisön hyvinvointiin.

“Vapaaehtoistoiminta on osa keinojamme rakentaa työpaikastamme mielenterveyttä ja jaksamista tukeva paikka. Merkityksellinen ja tuloksellinen työelämä saa ponnistusvoimansa hyvästä mielestä ja auttamisesta tulee nimenomaan hyvä mieli pitkäksi aikaa”, Kotamies kertoo.

Tempauksesta vastasi yhteistyössä Framery ja auttamisen sovellus Commu. Commu on tamperelainen auttamisen sovellus, jolla on jo yli 70,000 käyttäjää ympäri Suomen. Commun perustanut Karoliina Kauhanen uskoo vahvasti siihen, että auttaminen ja vapaaehtoistyö eivät hyödytä ainoastaan niitä, jotka saavat apua, vaan myös auttajia itseään.

“Tutkimukset ovat osoittaneet, että auttaminen parantaa merkittävästi omaa hyvinvointia. Vapaaehtoistyö tarjoaa mahdollisuuden kokea yhteisöllisyyttä, lisää tyytyväisyyttä elämään ja vähentää stressiä”, Kauhanen kertoo. “Lisäksi yhdessä tekeminen vahvistaa tiimihenkeä ja lisää työhyvinvointia. Siksi on upeaa, että Framery osallistaa koko henkilöstönsä hyviin tekoihin!”

Tiina KotamiesEB & TA LEAD

Framery on maailman johtava äänieristettyjen työtilojen ja työtilaratkaisujen suunnittelija ja valmistaja. Frameryn tuotteilla ratkaistaan melu- ja yksityisyysongelmia maailman johtavien yritysten toimistoissa, kuten Microsoftilla, Nikellä ja Teslalla.

Puh:+358 44 353 5541tiina.kotamies@frameryacoustics.com

Framery järjesti ikäihmisille kesäpäivän Ysti ry:llä Hervannassa.
Mölkyn pelaaminen yhdessä oli monen ikäihmisen päivän kohokohta.
Frameryn tiimit keräsivät monta kymmentä kiloa roskaa Pirkkalassa.
Linnunpönttöpajassa Frameryn tiimiläiset nikkaroivat koteja pikkulinnuille.
Frameryn tiimiläiset auttoivat myös löytöeläimiä.
Framery vietti aikaa ja pelasi jalkapalloa mielenterveyskuntoutujien kanssa.
Frameryn henkilöstö kävi myös luovuttamassa verta.

Commu on kotimainen auttamisen tori

Commu on kolmen nuoren yrittäjän rakentama mobiilisovellus, jossa voi pyytää ja antaa apua. Commussa yksityishenkilöt, yhdistykset ja yritykset kohtaavat toisensa auttamisen, talkoilun ja vapaaehtoistyön merkeissä. Commuun on jo rekisteröitynyt 70,000 käyttäjää ympäri Suomen. Commu tarjoaa yrityksille helpon tavan tehdä vapaaehtoistoimintaa ja osallistaa henkilöstöä hyviin tekoihin, sekä yhdistyksille tavan löytää vapaaehtoisia ja hallinnoida vapaaehtoistoimintaa. Kunnille Commu tarjoaa valmiin naapuriapualustan, jossa asukkaat voivat pyytää ja antaa apua, lisäten yhteisöllisyyttä ja vähentäen yksinäisyyttä. Lataa Commu nyt!

Yritysvapaaehtoisuus tekee hyvää niin työyhteisölle kuin lähiyhteisölle - Loimua auttoi löytöeläimiä ja lapsiperheitä13.6.2024 07:14:42 EEST | Tiedote

Yhä useampi yritys haluaa auttaa konkreettisesti lähiyhteisöjä tarjoamalla henkilöstölleen mahdollisuuden tehdä vapaaehtoistyötä työajalla. Kaukolämpöyhtiö Loimua jatkoi aktiivista panostustaan lähiyhteisöjen hyväksi järjestämällä hyvien tekojen tempauksen Hämeenlinnassa. Loimuan tiimit järjestivät paikallisille lapsiperheille metsäkylvyn yhdessä Parasta Lapsille ry:n kanssa sekä auttoivat löytöeläimiä järjestämällä siivoustalkoot Rengossa Hämeenlinnan seudun eläinsuojeluyhdistyksessä.

Pälkäne panostaa yhteisöllisyyteen - asukkaat voivat nyt pyytää ja antaa apua naapuriapusovelluksellla11.6.2024 07:50:00 EEST | Tiedote

Pälkäne ja auttamisen sovellus Commu aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on vahvistaa yhteisöllisyyttä ja lisätä alueen asukkaiden hyvinvointia. Pälkäneen asukkaat voivat nyt pyytää apua ja tarjoutua auttamaan naapureitaan mobiilisovelluksen avulla. Projekti on osa Yhteinen Pälkäne 2 -hanketta, joka toimii keskeisessä roolissa hankkeen toteutuksessa.

Nämä ovat Suomen yhteisöllisimmät kunnat - Suomen yhteisöllisin kunta valittiin ensimmäistä kertaa28.5.2024 07:50:00 EEST | Tiedote

Ensimmäistä kertaa järjestetty kilpailu nosti esiin hyvien tekojen ja yhteisöllisyyden voiman. Kilpailun finalistit olivat Harjavallan kaupunki, Forssan kaupunki, Ypäjä, Pelkosenniemi, Kristiinankaupunki, Merikarvia, Pälkäne, Karstula ja Isokyrö. Kilpailun tarkoituksena oli löytää kunnat, joissa panostetaan yhteisöllisyyteen ja joissa naapuriapu kukoistaa eniten.

Tuhansia hyviä tekoja - Suomen suurin auttamisen kiertue lähti liikkeelle Tampereelta14.5.2024 07:42:52 EEST | Tiedote

Auttamisen sovellus Commu ja yli 20 kumppania laittoi hyvän konkreettisesti kiertämään Tampere-talolla ja jakoi apua tuhansille tamperelaisille. Lauantaina 11.5. järjestetyssä #1000tekoa -tapahtumassa jaettiin 1000 kassillista ruokaa, tarjottiin 500 maksutonta lounasta ja tuotiin apua ja tukea saman katon alle. Yhteisölliseen tapahtumaan osallistui paljon lapsiperheitä, eläkeläisiä, opiskelijoita, ukrainalaisia ja maahan muuttaneita.