Bomban matkailualue laajenee – juhannuksesta alkaen 92 uutta järvimaisemahuonetta ja monipuoliset elämyspalvelut käytettävissä

Pohjois-Karjalan suosittu matkailukohde Bomba uudistuu. Juhannuksena 20.6. Pielisen rantaan avautuu viisikerroksinen uudisosa, johon tulee 92 järvimaisemahuonetta sekä uusi ravintola, Bistro Ohto. Myös alueen elämystarjonta laajenee Bomba Safariksen toiminnan käynnistyessä samaan aikaan. Lisäksi hotellikylpylä Spa Bomban yhteyteen avautuu S-parturi-kampaamo ja S-kauneushoitola. Pohjois-Karjalan Osuuskauppa on investoinut Bomban alueen viimeisiin uudistuksiin 22 miljoonaa euroa, mikä on viimeisen 10 vuoden ajalta isoin Nurmeksessa julkistettu yritysinvestointi.

Break Sokos Hotel Bomba, maisema uudisosan huoneesta
Break Sokos Hotel Bomba, maisema uudisosan huoneesta Dorit Salutskij

– PKO:n tavoite on tehdä Pohjois-Karjalasta entistä parempi paikka elää. Matkailun kehittäminen on missiomme käytännön toteuttamista, koska kasvaneen matkailun hyödyt säteilevät kaikille alueen toimijoille. Bomban laajennustyö ainutlaatuiseksi kylpylähotelliksi sekä karjalaiskylän uudistus työllistivät lähialueen urakoitsijoita noin 374 hlötyövuoden verran, PKO:n toimitusjohtaja Juha Kivelä sanoo.

Uudistus lisää Bomban vetovoimaa

– Viimeisimmät uudistukset tekevät Bombasta entistä houkuttelevamman lomakohteen. Hotellihuoneidenkin määrä lähes tuplaantuu, mitä on todella odotettu, PKO:n matkailujohtaja Satu Näsärö sanoo.

– Uudisosan luonnonläheisesti sisustettujen huoneiden erikoisuutena on lattiasta kattoon ulottuvat maisemaikkunat, joista avautuu hieno näkymä kauniisti välkehtivälle Pieliselle. Pohjoiskarjalaista luontomaisemaa, kuten revontulia ja järvelle nousevaa aamu-usvaa, voi ihastella myös huoneiden valokuvatapeteissa. Valokuvat ovat paikallisten valokuvaajien Pauli Sorsakarin ja Asko Kuittisen taidonnäytteitä, Break Sokos Hotel Bomban hotellinjohtaja Sanna Tenhunen kertoo.

Uudesta järvisiivestä löytyy eri huonetyyppejä Standard-huoneista viidennen kerroksen parvekkeellisiin Superior-huoneisiin ja saunallisiin sviitteihin. Sisustuksellaan alueen luontoa kunnioittavassa Bistro Ohtossa nautitaan skandinaavisen keittiön klassikkoannoksia ja sesongin makuja kauniin järvimaiseman äärellä. Kesällä käytössä on myös iso terassi.

Järvisiiven iso ja elämyksellinen leikkihuone tarjoaa perheen pienimmille hauskoja hetkiä turvallisessa ympäristössä. Leikkitilan sisustus on talon oman väen käsialaa ja saanut inspiraationsa lähiympäristöstään: leikkimökki on kuin pienoismalli Bomban perinnerakennuksista, tapeteissa esitellään alueen luontoa ja liu’ut lasketaan kanteleliukumäestä.

Bomba Safaris: seikkailuja ja elämyksiä luonnossa

Pohjois-Karjalan Osuuskauppa avaa Bomban alueelle juhannuksena myös monipuolisia aktiviteetteja ja välinevuokrausta tarjoavan elämyspalveluyritys Bomba Safariksen.

– Meiltä löytyy laaja valikoima laadukkaita seikkailuja ja elämyksiä, joiden kautta tutustua alueen upeaan luontoon ja ainutlaatuisiin perinnemaisemiin; yksi hauskimmista Coopop-huristelu Puu-Nurmekseen. E-fatbikella voi lähteä vaaroille seikkailemaan ja kanootilla tai suppilaudalla Pielisen aalloista nauttimaan, Bomba Safariksen tuore kohdepäällikkö Minna Leväinen suosittelee.

Kesällä Bomba Safaris tarjoaa viikko-ohjelman, jonka retket toteutetaan takuulähdöin.

Vastuullisuus edellä

Break Sokos Hotel Bomban laajennus on rakennettu kestävän kehityksen periaattein maalämpöä, omaa aurinkovoimaa ja tehokkaita lämmöntalteenottolaitteita hyödyntäen. Hotellilla on sekä Green Key- että Sustainable Travel Finland -tunnukset merkkinä hotellin vastuullisuuden eteen tekemästä jatkuvasta työstä.

Laajennusosan valmistuminen on osa Break Sokos Hotel Bomban isoa uudistusta, jonka tavoitteena on Bomban matkailualueen houkuttelevuuden lisääminen ja matkailijamäärien merkittävä kasvattaminen koko Pohjois-Karjalassa. Viimeisimpien uudistusten myötä Bomballe on rekrytoitu noin 30 uutta työntekijää.

Bomban matkailualueen palvelut juhannuksesta 2024:

• Break Sokos Hotel Bomballa 151 huonetta
  • 50 huonetta karjalaiskylän hirsirivitaloissa
  • Spa Bomba – ylellinen elämyskylpylä Pielisen rannalla
  • Ravintolat: Buolu Ristorante & Cafe, Bistro Ohto ja Ravintola Bomba
  • 4 kokoustilaa sekä Bomban talon ja Kalevanhovin kokoustilat
  • Bomba Safariksen elämys- ja välinevuokrauspalvelut
  • S-parturi-kampaamon ja S-kauneushoitolan palvelut

Break Sokos Hotel Bomban pääurakoitsija on liperiläinen Rakennustoimisto Eero Reijonen Oy. Muut urakoitsijat ovat: putkiurakoitsija LVI-Tahko Oy Kuopiosta, ilmanvaihtourakoitsija Ilmasiili Oy Kuopiosta, sähköurakoitsija Joen Sähkötekniikka Joensuusta, rakennusautomaatiourakoitsija Schneider Electric Joensuun toimipiste sekä elementtiurakoitsija Pielisen Betoni Lieksa. Hotellin uudisosan sisustuksen on suunnitellut turkulainen Arosuo Arkkitehdit ja Bistro Ohton sisustuksen Elina Korpijärvi.

Break Sokos Hotel Bomban kokonaisuus
Break Sokos Hotel Bomban järvisiipi / Superior-huone
Bomba Safaris järjestää mm. melontaa Pielisellä
Kuva: PIKES
Break Sokos Hotel Bomban aluetta Pielisen rannassa
Break Sokos Hotel Bomba / Spa Bomba
Kesätunnelmia Bomban karjalaiskylässä

Break Sokos Hotel Bomba, Nurmes

Break Sokos Hotel Bomba on nykykarjalaista luksusta tarjoava kylpylähotelli perinteikkään karjalaiskylän vierellä, Pielisen rannalla Nurmeksessa. Hotellissa on 201 huonetta, kaksi ravintolaa, kolme kokoustilaa, elämyskylpylä Spa Bomba sekä oma kauneushoitola ja parturi-kampaamo. Spa Bomban ylellisessä kylpylässä luonto ja karjalainen mystiikka pilkahtelevat esiin yllättävissäkin paikoissa. Hotellin läheisyydessä oleva Bomban talo näyttelyineen, puoteineen ja ravintoloineen toimii karjalaisen kulttuurin näyteikkunana. Bomba Safaris tuottaa elämyspalvelut ja vuokraa välineet Bomballa vieraileville matkailijoille.

www.sokoshotels.fi/fi/nurmes/sokos-hotel-bomba

Suosituissa pastakastikkeissa fiksu pakkausmuutos: Coop-pastakastikkeet lasipurkin sijaan kevyemmissä kartonkitetroissa16.8.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Perinteisen lasisen purkin sijasta Coop-pastakastikkeet pakataan kartongista valmistettuihin tetrapakkauksiin. Pakkaus mahdollistaa tehokkaamman tilankäytön niin varastoinnissa kuin kuljetuksissa, mikä vähentää tämän myötä myös hiilidioksidipäästöjä. Samaan tilaan voidaan pakata nyt lähes tuplasti tuotteita. Uusi pakkaus on myös asiakkaalle kevyempi kantaa ja säästää tilaa kodinkin ruokakaapissa.

S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa reilun prosentin edellisvuodesta12.7.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa oli 6 960,9 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 1,1 prosenttia. Marketkaupan hyvä kehitys jatkui, ja S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi muuta alan markkinaa paremmin. Hyvässä vireessä oli myös myyntiennätyksiä kampanjoillaan tehnyt tavaratalo- ja erikoisliikekauppa.

Prisman verkkokaupan myymälänouto kolahti suomalaisiin – ostoksista jopa puolet noudetaan, on kyse kompostorista, trangiasta tai puhelimesta10.7.2024 09:08:09 EEST | Tiedote

Myymälänouto on vyörynyt Prismoihin viimeisen vuoden aikana ja muuttanut monen verkkokaupassa shoppailevan ostokäyttäytymistä. Tänä keväänä ja kesänä myymälänoudon kautta on tilattu erityisesti tuotteita kodin siivoukseen ja kunnossapitoon sekä kesäretkeilyyn. Tuotteet kerätään vähintään kahdessa tunnissa, ennätys on 8 minuuttia.

Kysely kertoo: kaksi kolmesta haluaisi ostaa lääkkeitä ruokakaupasta8.7.2024 08:27:00 EEST | Tiedote

Liki kaksi kolmasosaa (65 %) vastaajista olisi kiinnostunut ostamaan lääkkeitä ruokakaupasta, kertoo S-ryhmän tuore asiakaskysely. Kipeimmin kaupan hyllyyn kaivataan särkylääkkeitä, jotka jopa 90 % vastaajista toivoisi näkevänsä S-ryhmän päivittäistavarakaupan hyllyssä. Seuraavaksi innokkaimmin ruokakaupasta ostettaisiin flunssa- ja vatsalääkkeitä, allergialääkkeitä sekä lasten kipu- ja kuumelääkkeitä. Kesäkuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 500 S-ryhmän asiakasomistajaa eri puolilta Suomea.

S-ryhmän asiakastutkimus kertoo: kotimaisuuden imu kasvussa, kuluttamiseen suhtaudutaan aiempaa toiveikkaammin4.7.2024 08:22:03 EEST | Tiedote

S-ryhmän tuore ostokäyttäytymistutkimus osoittaa, että kuluttajien ostoaikeissa on nähtävissä varovaista toiveikkuutta pitkän synkemmän jakson jälkeen. Kesäkuun alussa toteutetulla tutkimuksella selvitettiin jo yhdeksättä kertaa hintojen nousun vaikutusta asiakasomistajien ostokäyttäytymiseen. Ensimmäistä kertaa vastaava tutkimus tehtiin kaksi vuotta sitten kesäkuussa 2022.