Lidl Suomi

Lidl ja WWF aloittavat kansainvälisen yhteistyön

Jaa

Lidl ja WWF käynnistävät kansainvälisen yhteistyön, joka ulottuu 31 maahan. Viisivuotisen kumppanuuden aikana Lidl ja WWF työskentelevät yhdessä globaalien ekologisten ja sosiaalisten haasteiden hallitsemiseksi. Yhteistyön tavoitteena on tehdä kestävien ostosten ja valintojen tekemisestä entistä helpompaa kaikille Lidlin asiakkaille maailmanlaajuisesti.

Lidl haluaa olla vastuullisuuden edelläkävijä niin kansainvälisesti kuin Suomessakin. Kumppanuus ympäristöjärjestö WWF:n kanssa vahvistaa entisestään Lidlin kansainvälistä vastuullisuustyötä.

Yhteistyöllä vaikuttavampia tuloksia

Lidlissä on jo pitkään tehty työtä kestävän liiketoiminnan mahdollistamiseksi nyt ja tulevaisuudessa. Lidlissä vastuullisuus tarkoittaa muun muassa kestävästi tuotettuja raaka-aineita ja valmistettuja tuotteita, ruokahävikin torjuntaa, luonnon monimuotoisuuden suojelua sekä toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Lidl on esimerkiksi jo vuosien ajan edistänyt tuotevalikoimassaan siirtymistä kohti kasvipohjaisia tuotteita. Toimimme näin myös Suomessa nyt ja jatkossakin.

− Lidl on kansainvälisesti yksi suurimmista päivittäistavaraketjuista, ja tiedämme vastuumme, mutta myös vaikutusmahdollisuutemme. Suomessakin voimme teoillamme vaikuttaa miljoonien ihmisten arkeen. Kansainvälisten kumppanuuksien kautta voimme yhdessä tarjota maailmanlaajuisesti kestävämpiä valintoja asiakkaillemme. WWF:n tuen ja asiantuntemuksen avulla voimme viedä vastuullisuustyötämme seuraavalle tasolle myös Suomessa, sanoo Lidl Suomen kaupallinen johtaja Mikko Forsström.

− Ruoan ja energian tuotanto ja kulutus vaikuttavat merkittävästi ilmastonmuutokseen ja luonnon häviämiseen. Elintarvike- ja vähittäiskaupalla on suuri rooli muutoksen edistämisessä, ja Lidlillä yhtenä Euroopan suurimmista vähittäiskauppiaista on kansainvälisesti isot vaikutusmahdollisuudet. Olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Lidlin kanssa näiden tärkeiden asioiden ratkaisemiseksi, sanoo kansainvälisen WWF:n pääjohtaja Kirsten Schujit.

Toimintaa 31 maassa

Lidl ja WWF ovat jo viime vuosina tehneet yhteistyötä esimerkiksi Sveitsissä ja Itävallassa. Uusi kansainvälinen kumppanuus laajentaa ja vauhdittaa Lidlin vastuullisuustyötä myös kansainvälisellä tasolla. Lidl haluaa tehdä vastuullisten valintojen tekemisestä entistä helpompaa asiakkailleen kaikkialla maailmassa. Kumppanuus WWF:n kanssa tukee tätä tavoitetta keskittymällä seuraaviin osa-alueisiin:

  • Luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen ja edistäminen
  • Vesivaroista huolehtiminen
  • Ilmaston suojelu tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden avulla
  • Jäljitettävien, metsäkadosta ja maanmuokkauksesta vapaiden toimitusketjujen rakentaminen ja laajentaminen
  • Kriittisten raaka-aineiden, kuten palmuöljyn, soijan, kaakaon, teen, kahvin, puun ja paperituotteiden vastuullinen hankinta
  • Kalan ja äyriäisten vastuullinen hankinta ja kriittisten kalastusalueiden ja -kantojen turvaaminen
  • Kestävämmän ruokavalion ja kulutuksen puolesta toimiminen
  • Ruokahävikin vähentäminen

Lidl sitoutuu yllä oleviin toimiin omassa arvoketjussaan. Lisäksi Lidl tukee erilaisia WWF:n ympäristönsuojeluhankkeita niillä alueilla, joilta se hankkii tuotteita.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoa julkaisijasta

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi

Onko suomalaisten makutottumus muuttumassa? Euroopassa suosittu maku trendasi Lidlin jäätelökilpailussa9.7.2024 09:20:13 EEST | Tiedote

Lidl järjesti suomalaisille jäätelönsuunnittelukilpailun, jonka voittajajäätelö tulee myynteihin Lidleihin ympäri Suomen kesällä 2025. Kilpailuun tuli yli 35 000 herkullista uutuusjäätelöehdotusta. Yllättävänä suosikkimakuna nousi esiin muualla Euroopassa tykätty kirsikka, joka ei ole aiemmin nauttinut suuremmin suomalaisten kuluttajien suosiota.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye