Vantaan tuore Jokeri-miljonääri: ”No niin, tällä kertaa tullut taas joku kolmen euron voitto”

Jo 46 vuotta pelattavana ollut Jokeri on tänä vuonna ollut poikkeuksellisen antoisalla päällä päävoittojen suhteen. Muutaman päivän sisällä osui kaksi täysosumaa.

Punainen kynä

Juhannuspäivän Lauantai-Jokerissa osui miljoonan euron päävoitto vantaalaiselle nettipelaajalle.

Veikkauksen onnittelusoitto tavoitti vantaalaismiehen muutama päivä voiton jälkeen. Tyynesti asiaan suhtautunut voittaja kuvaili tunnelmiaan yllättävän neutraaleiksi.

- Tämä on hieno juttu, mutta olisin odottanut itseltäni ehkä hieman vahvempaa reaktiota. Vähän aikaa jouduin katsomaan, että onko tämä totta, mutta olihan se totta. Kyllä tämä tietysti helpottaa tulevaisuutta jonkin verran, voittaja kuvailee tuntojaan.

Voitto paljastui vantaalaismiehelle varhain sunnuntaiaamuna.

- Sähköpostiin oli tullut ilmoitus, että olen voittanut Jokerissa. Ensimmäinen ajatukseni oli, että no niin, tällä kertaa tullut taas joku kolmen euron voitto.

Summa oli kuitenkin hieman enemmän kuin kolme euroa.

- Hetkinen, nuo numerothan näyttävät juuri siltä kuin omassa rivissäni olevat. Menin tarkastamaan voittoja tarkemmin ja ei jumankekka, siellähän oli kaikki oikein. Katsoin sitten vielä netistä edellisillan arvontalähetyksenkin ja kyllä siellä oikeasti oli samat numerot.

Voitto tuli pelaajan omalla rivillä, joka on ollut käytössä jo pitkään.

- Minulla on ollut tuo sama rivi jo ainakin 15 vuotta.

Voittorahoille on jo mietittynä selkeä käyttökohde, vaikka voittaja ei itse kohdetta kuitenkaan paljastanut.

- On minulla ihan selkeä ajatus tästä. Peli on sen suhteen selvä, voittaja kertoo salamyhkäisesti.

Poikkeuksellisen onnekas vuosi Jokerissa

Vain muutama päivä Vantaalle osuneen päävoiton jälkeen löytyi jo seuraavakin päävoitto.

Tiistai-Jokerissa osui Lohjan Ykköspesälle pelattuun tuplattuun riviin täysosuma. Tuplausnumeron osuessa kohdilleen voitto nousi kahteen miljoonaan euroon.

- Onnittelusoittomme ei ole vielä tavoittanut tätä tuplasti onnekasta voittajaa, joten emme vielä edes tiedä, onko hän itse tietoinen voitostaan, kertoo Veikkauksen tiedottaja Minna Sundholm

Turusta Helsinkiin kulkevan moottoritien varrella olevassa Ykköspesässä järjestetään kakkukahvit voiton kunniaksi tiistaina 2.7. Kakkukahvit ovat tarjolla koko päivän.

Jokerin päävoitto on tänä vuonna voitettu jo viisi kertaa, joista kaksi tuplattuna.

- Mikäli sama meno jatkuu vuoden toisellakin puoliskolla, saattaa tästä tulla ennätyksellisen onnekas vuosi Jokerin voitettujen päävoittojen suhteen, sanoo Veikkauksen arvontapelien johtaja Ville Venojärvi

- Jokerilla on ollut jo 46 vuoden ajan pelaajien suosiossa. Jokeri arvotaan nykyään neljä kertaa viikossa. Viimeisin uudistus Jokerissa tapahtui vuonna 2022, kun Eurojackpotin tiistaiarvonta alkoi. Samassa yhteydessä syntyi Tiistai-Jokeri. Suuret onnittelut kaikille tämän vuoden Jokeri-miljonääreille, Venojärvi jatkaa.

Jokerin kuntaonnekkuuden kärkisijaa pitää Satakunnassa sijaitseva Eura, kun tarkastellaan Jokerin 20 000 euron ja sitä suurempien voittojen euromäärää suhteutettuna väkilukuun. Jokerin päävoitto on osunut Euraan peräti kolme kertaa, joista viimeisin oli vuonna 2023. Tuolloin kahden miljoonan voitto osui viiden osuuden porukkapeliin, joka oli pelattu Euran Satakunnankadun R-Kioskissa.

Vuoden 2024 päävoitot

paikkakunta, päävoitto, kierros, peli

Masku, 2 milj. euroa (Tuplaus), 4/2024, Lauantai-Jokeri

Jyväskylä, 1 milj. euroa, 15/2024, Perjantai-Jokeri

Turku, 1 milj. euroa, 21/2024, Keskiviikko-Jokeri

Vantaa, 1 milj. euroa, 25/2024, Lauantai-Jokeri

Lohja, 2 milj. euroa (Tuplaus), 25/2024, Tiistai-Jokeri

Kautta aikojen suurimmat Jokeri-voitot

paikkakunta, päävoitto, kierros, peli

1. Alajärvi, 5 milj. euroa, 52/2012, La-Jokeri
2. Kouvola, 5 milj. euroa, 38/2014, La-Jokeri
3. Rovaniemi, 3 milj. euroa, 35/2012, La-Jokeri
4. Lohja, 2 milj. euroa (Tuplaus), 26/2024, Ti-Jokeri
4. Masku, 2 milj. euroa (Tuplaus) 4/2024, La-Jokeri
4. Eura, 2 milj. euroa (Tuplaus, porukka) 37/2023 La-Jokeri
4. Kajaani, 2 milj. euroa (Tuplaus), 28/2023, La-Jokeri
4. Salo, 2 milj. euroa (Tuplaus, porukka), 23/2022, Pe-Jokeri
4. Eura, Riihimäki, Joensuu, Säkylä ja Kaarina, 2 milj. euroa (Tuplaus, porukka), 49/2020, Pe-Jokeri
4. Lahti, 2 milj. euroa (Tuplaus), 5/2019, Ke-Jokeri
4. Nivala, 2 milj. euroa (Tuplaus), 12/2018, Ke-Jokeri
4. Joensuu, 2 milj. euroa (Tuplaus), 33/2017, Ke-Jokeri
4. Nivala, 2 milj. euroa (Tuplaus), 13/2017, Ke-Jokeri
4. Varkaus, 2 milj. euroa (Tuplaus), 11/2017, Pe-Jokeri
4. Lappeenranta, 2 milj. euroa (Tuplaus),  6/2017, La-Jokeri
4. Oulu, 2 milj.euroa (Tuplaus), 28/2016, Ke-Jokeri
4. Eura, 2 milj. euroa, 41/2012, Ke-Jokeri
4. Oulainen, 2 milj. euroa, 29/2012, Ke-Jokeri
4. Kuusamo, 2 milj. euroa, 14/2001, La-Jokeri

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000
ma-to: klo 8-21
pe: klo 8-24
la: klo 9-12 ja klo 20-22
su: klo 10-15

www.veikkaus.fi/yritys

Linkit

Me Veikkauksessa tuotamme peleillä iloa ja suojelemme sitä. Haluamme, että suomalaisten pelaaminen pysyy ilon puolella. Tässä työssä vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme. Haluamme olla pelialan edelläkävijä ja vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjä.

Hyvinvointi on meille sydämen asia. On tärkeää, että töihin on mukava tulla joka päivä. Meillä on monipuoliset ja laajat työsuhde-edut. Tarjoamme vaikuttavia työtehtäviä kehittyvässä työyhteisössä, jossa on iloinen tekemisen meininki.

Rakennamme yhdessä parempaa pelikenttää, ja tarjoamme kiinnostavia urapolkuja mm. tech-alan osaajille. Tutustu meihin veikkaus.fi/tyopaikat.

Tehdään työtä ‒ yhdessä ilon puolella.

VEIKKAUS
Aika vaikuttava pelifirma

Vakiossa yllättäviä EM-kisojen tuloksia - Hajarivillä 74 000 euron voitto Outokumpuun28.6.2024 13:16:07 EEST | Tiedote

Tiistain Vakiossa (kierros 26/2024) oli tarjolla 150 000 euron takuupotti yhdelle ainoalle täysosumalle. Rivi äityi kuitenkin niin vaikeaksi, että yhtään 13 oikein -tulosta ei löytynyt ja potti jäi jakamatta. Kaksitoista oikein -rivejäkin oli pelattu vain yksi kappale. Nettipelaaja Outokummusta voitti sillä 74 000 euroa. Voittaja oli pelannut kierrokselle viisi suoraa riviä, joista yhteen nappasi 74 000 euron potti.