Helmarit nimetty EM-karsintojen ratkaisuotteluihin Norjaa ja Italiaa vastaan

Suomi kohtaa Norjan Turussa 12. heinäkuuta ja Italian karsintojen lohkovaiheen päätösottelussa Bolzanossa 16. heinäkuuta.

Helmarit EM-karsintojen ratkaiseviin päätösotteluihin Norjaa ja Italiaa vastaan. SPL

Päävalmentaja Marko Saloranta nimesi 24 pelaajaa heinäkuun EM-karsintojen ratkaisuotteluihin tiistaina mediatilaisuudessa Helsingissä. Touko-kesäkuun EM-karsintaryhmään verrattuna Anna Tamminen ja Emmi Alanen palaavat nyt joukkueeseen, ja ensimmäistä kertaa joukkueen vahvuuteen mukaan liittyy Helmi Raijas.

EM-karsinnat käynnistyivät huhtikuun alussa. Suomi koki avausottelussaan tappion Norjalle Oslossa, mutta seuraavassa pelissä Helmarit nousi hienoon voittoon Italiasta Helsingissä. Toukokuun vierasottelussa Helmarit kärsi vierastappion Hollannille Rotterdamissa, mutta Tammelassa ennätysyleisön edessä Helmarit tasasi pisteet hollantilaisten kanssa.

Tasaisen lohkon tilanne on täysin auki ennen kahta viimeistä ottelukierrosta. Seitsemän pistettä kerännyt Hollanti johtaa lohkoa, Norja sekä Italia ovat viidessä pisteessä ja Suomi neljässä pisteessä.

Karsintojen A-liigan lohkovoittajat ja -kakkoset saavat suoran kisapaikan Sveitsissä pelattavaan EM-lopputurnaukseen 2025. Lohkokolmoset ja -neloset pelaavat kisapaikasta jatkokarsinnoissa.

Norja saapuu Suomen vieraaksi Turun Veritas Stadionille perjantaina 12. heinäkuuta kello 19.00. Helmarit kohtaa Italian karsintojen lohkovaiheen päätösottelussa Bolzanossa Stadio Drusolla tiistaina 16. heinäkuuta Suomen aikaa kello 20.00. Yle näyttää Helmareiden EM-karsintaottelut suorina lähetyksinä kanavillaan.

Kotiotteluun Norjaa vastaan on myyty yli 4000 lippua.

Akkreditointi Norja-otteluun on avoinna 9.7. asti >>

Italia-vierasottelun akkreditoinnista kiinnostuneet median edustajat voivat olla yhteydessä Palloliiton viestintäjohtaja Taru Nyholmiin (yhteystiedot viestin lopussa).

Helmarit EM-karsintojen Norja- ja Italia-otteluissa:

Tinja-Riikka Korpela, Servette FC
Anna Tamminen, Hammarby IF