Skanska rakentaa A-Kruunulle vuokra-asuntokohteen Tampereen Härmälänrantaan

Skanska ja A-Kruunu ovat sopineet vuokra-asuntojen rakentamisesta Tampereen Härmälänrantaan.

Havainnekuva Härmälänrannan Ernstistä.
Havainnekuva Härmälänrannan Ernstistä. Arkkitehtipalvelu

Härmälänrannan Ernst -niminen kohde sijaitsee luonnonläheisessä puistokorttelissa, josta on lyhyt matka Pyhäjärven rantareitille. Viisikerroksiseen rakennukseen tulee 39 asuntoa yksiöistä neliöihin. Jokaisessa asunnossa on lasitettu parveke. Asukkailla on käytössään kerho- ja saunatilat sekä 27 autopaikkaa alueelle jo rakennetuissa pysäköintihalleissa.

Härmälänrannan Ernstin julkisivu verhoillaan pääosin tummanruskealla tiililaatalla. Kohde on A-energialuokkaa. Rakennustyöt käynnistyvät kesällä, ja kohde valmistuu keväällä 2025.

”Tämän kohteen myötä saamme A-Kruunulle asuntoja myös eteläpuolelle Tamperetta. Voimakkaasti kasvava kaupunki tarvitsee kohtuuhintaista asuntotuotantoa. On hienoa päästä tämän hankkeen myötä avaamaan yhteistyö Skanskan kanssa myös Pirkanmaalla”, toteaa A-Kruunun projektipäällikkö Leena Aho-Manninen.

”Härmälänranta on kehittynyt runsaasti viimeisten vuosien aikana, ja samalla asukkaiden ja palveluiden määrät ovat kasvaneet. Olen iloinen päästessämme toteuttamaan A-Kruunun kanssa uuden kohteen, joka on ensimmäinen yhteinen hankkeemme Pirkanmaalla”, kertoo tulosyksikön johtaja Perttu Pitkälä Skanskasta.

Härmälänrannassa on hyvät julkisen liikenteen yhteydet, ja kävellen tai pyörällä pääsee Hatanpään Kartanolle, arboretumiin ja aina keskustaan asti. Läheisen Partolan kauppakeskittymän palveluita täydentävät Härmälänrannan omat lähipalvelut. Lisäksi Tampereen kaupunki aloittaa syksyllä Härmälänrannan uimarannan rakennustyöt.

A-Kruunu, projektipäällikkö Leena Aho-Manninen, puh. 0207 207 131, leena.aho-manninen[at]a-kruunu.fi

Skanska Talonrakennus Oy, tulosyksikön johtaja Perttu Pitkälä, puh. 040 571 2799, perttu.pitkala[at]skanska.fi

Havainnekuva Härmälänrannan Ernstistä.

NSDC-hanke vauhdittaa hiilineutraalien kaupunkien kehitystä13.6.2024 12:05:43 EEST | Tiedote

Skanska, KONE, Tietoevry, Granlund, Integrio, Synocus ja Tampereen yliopisto ovat käynnistäneet Nordic Superblocks as Decarbonization Catalysts (NSDC) -hankkeen. Hanke jatkuu vuoden 2025 loppuun saakka, ja se on saanut NextGenerationEU-rahoituksen Business Finlandin kautta. Hankkeella tuetaan Suomen vuoden 2035 hiilineutraaliustavoitetta, sillä NSDC:n tavoitteena on vauhdittaa siirtymää hiilineutraaleihin rakennuksiin ja asumiseen.