Turun Logomoon avautuu ainutlaatuinen ja moniaistillinen MOVE·5D fine dining -elämys

Immersiivinen tapahtumatila MOVE·5D tarjoaa elokuusta 2024 lähtien huippuluokan elämysillallisia, jollaisia ei muualla Suomessa voi kokea. Ruokien takana on Logomon ravintolatoimenpäällikkö Kristian Karnell, joka on viimeiset kaksi vuotta vastannut Pohjoismaiden Michelin Gaalan tarjoiluista.

MOVE·5D -konsepti yhdistää herkullisen, korkeatasoisen ruoan sekä kaikki pinnat täyttävän elävän kuvan. Ensimmäinen immersiivinen illalliselämys vie mukanaan mystiseen saaristoon ja on makumaailmaltaan merellinen.

Illallinen MOVE·5D:ssä on kaikilla aisteilla koettava tarina

"Illallinen MOVE·5D:ssä on kuin näytelmä, jossa yllätyksellinen menu kulkee tarinan mukana ja nostattaa tunteita”, kertoo Kristian Karnell. “Haluan että ruoka on yhdessä koettu elämys, joka jää mieleen ja herättää muistoja.”

MOVE·5D aukeaa tunnelmalliseen tapahtuma- ja kulttuurikeskus Logomoon, joka on aikanaan perustettu entiseen VR:n konepajaan. Suomessa täysin uudenlainen MOVE·5D -konsepti yhdistää herkullisen, korkeatasoisen ruoan sekä kaikki pinnat täyttävän elävän kuvan. Illallinen ravintolassa vie vierailijan viiden tähden fine dining -matkalle esimerkiksi veden alle, aavikolle tai keskelle New Yorkin sykettä.

32-paikkaisessa immersiivisessä ravintolatilassa on mahdollisuus heijastaa kuvaa 360-asteisesti seinille ja kattoon. Jokainen illallinen kietoutuu tarinaan, joka kulkee ruoan mukana koko illan ajan ja vie kaikkia aisteja hyödyntäen vieraat mukanaan matkalle toiseen maailmaan. Puhelimien käyttö illallisen aikana on kielletty, sillä MOVE·5D haluaa varmistaa, että jokainen vieras pääsee nauttimaan illallisen yllätyksellisyydestä.

Raaka-aineet läheltä

Kristian Karnell haluaa valmistaa ruokaa raaka-aineista, joiden tuottajat ja tarinat hän tuntee. “Annoksista on viety turha kikkailu pois, jotta raaka-aineet todella maistaa.”

MOVE·5D:n annokset valmistuvat laadukkaista raaka-aineista käsityönä keittiössä. Raaka-aineissa suositaan mahdollisimman paljon paikallisia tuottajia ja menulla näkyy esimerkiksi läheltä pyydettyä kalaa ja paikallisen Lindrothin puutarhan kasviksia. Ravintolatoimenpäällikkö Kristian Karnellille jokainen annos on kuin taideteos.

Tarjolla on yksi 10–12 ruokalajin menu, ja illallinen kestää 3,5 tuntia yhdellä väliajalla. MOVE·5D:n ensimmäinen illalliselämys vie mukanaan mystiseen saaristoon ja on makumaailmaltaan merellinen.

Tila yksilöllisille elämyksille

MOVE·5D-tila on vuokrattavissa myös yritysten, järjestöjen ja yksityishenkilöiden käyttöön. Elämys muokkautuu muutaman kymmenen hengen juhlista lähes 100 vieraan tilaisuuksiin.  MOVE·5D:n luova tiimi auttaa luomaan räätälöidyt puitteet erilaisten tapahtumien tarpeisiin.

MOVE·5D aukeaa tapahtuma- ja kulttuurikeskus Logomoon, joka on aikanaan perustettu entiseen VR:n konepajaan.
MOVE·5D tarjoaa huippuluokan elämysillallisia, jollaisia ei muualla Suomessa voi kokea.
32-paikkaisessa immersiivisessä ravintolatilassa on mahdollisuus heijastaa kuvaa 360-asteisesti seinille ja kattoon. Tila on vuokrattavissa myös yritysten, järjestöjen ja yksityishenkilöiden käyttöön.
Tarjolla on aina yksi 10–12 ruokalajin menu, ja illallinen kestää 3,5 tuntia yhdellä väliajalla.