Polarican rikosasian käsittely alkoi Lapin käräjäoikeudessa

Lapin käräjäoikeudessa on alkanut ihmiskauppasyytteen valmisteluistunto. Samalla jutun esitutkinta-aineisto, syytekirjelmä ja puolustuksen alustavat vastaukset ovat tulleet julkisiksi.

Polarica Marjanhankinta Oy:n entinen toimitusjohtaja Jukka Kristo on kiistänyt syytteen ja muut vaatimukset kaikilta osin. Yhtiö on kiistänyt siihen kohdistetun yhteisösakkovaatimuksen. Jutun pääkäsittely järjestetään vuoden 2025 aikana.

”Kysymys on poikkeuksellisesta ja vakavasta rikosasiasta. Arvioitavana oleva rikostunnusmerkistö on vaikeasti tulkittavissa. Syyte on kiistetty, koska tunnusmerkistössä tarkoitettua rikosta ei ole tapahtunut,” toteaa Kriston ja Polarica Marjanhankinta Oy:n asianajaja Kai Kotiranta.

Mahdolliset lisätiedot:

Asianajaja Kai Kotiranta, p. 040 178 7220

Kristo tai Polarica Marjanhankinta Oy eivät anna asiassa kommentteja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Polarica AB