Glow Festival saapuu Nokia Arenalle tällä viikolla

Tulevana lauantaina, 24.8.2024, järjestetään Tampereen Nokia Arenalla maamme suurin kristillisen pop-rockin festivaali, Glow Festival. Tapahtuma tuo lavalle yhdysvaltalaisen Petran, joka on uransa aikana julkaissut 24 albumia, myynyt yhteensä 10 miljoonaa levyä ja saanut 4 Grammy-palkintoa. Yhtye on myös ensimmäinen kristillinen kokoonpano, joka otettiin Hard Rock Caféseen. Festivaalissa esiintyvät lisäksi suomalaiset kärkinimet, kuten Jippu, Jaakko Löytty, Pekka Simojoki ja Exit, Jukka Leppilampi sekä bass´n helen.

Jo ennakkoon lähes loppuunmyyty Glow Festival tuo Suomeen yhdysvaltalaisen Petran, joka on uransa aikana julkaissut 24 albumia, myynyt maailmanlaajuisesti 10 miljoonaa levyä ja saanut 4 Grammy-palkintoa. Yhtye on myös ensimmäinen kristillinen kokoonpano, joka otettiin Hard Rock Caféseen. Kuva: Aly Marotte

”On ilahduttavaa, kuinka Glow Festival on herättänyt valtavaa kiinnostusta – nyt näyttää vahvasti siltä, että tapahtuma myydään loppuun. Gospel-musiikki kerää ihmisiä yhteen ja tämän kaiken keskellä on olo, että saa tehdä jotain merkityksellistä”, festivaalin järjestäjä, Ohjelmatoimisto Kristallin toimitusjohtaja Johanna Vauto kertoo.

Kansainvälisyyttä tapahtumaan tuo legendaarinen yhdysvaltalainen Petra, jonka aiempaa tuotantoa on verrattu rock-yhtyeisiin, kuten The Eagles ja Lynyrd Skynyrd. Petra on uransa aikana julkaissut 24 albumia, jotka ovat myyneet lähes 10 miljoonaa kappaletta. Yhtye on voittanut 4 Grammy-palkintoa, päässyt Gospel Music Hall of Fameen ja oli lisäksi ensimmäinen kristillinen kokoonpano, joka otettiin Hard Rock Caféseen.

”Julkisesti puhutaan harvoin siitä, kuinka moni suomalaisen pop- ja rock-musiikin huipputekijöistä on kasvanut ammattilaiseksi kristillisen musiikin parissa. Esimerkiksi Jukka Leppilampi ja Jaakko Löytty ovat olleet useiden artistien esikuvia. On upeaa päästä nyt rakentamaan konserttia kulttuurillisesti näin tärkeiden muusikoiden kanssa”, festivaalin taiteellinen johtaja Lasse Sakara kertoo. Sakara tunnetaan esimerkiksi Kaija Koon ja Antti Tuiskun suurkonserttien kapellimestarina.

Festivaalin aikana Nokia Arenalla kuullaan kolme yhteiskonserttia, kun muun muassa JippuJaakko LöyttyPekka Simojoki ja Exit, Jukka Leppilampi sekä bass´n helen tulkitsevat kappaleitaan yhdessä Lasse Sakaran Glow-bändin kanssa. Bändiä vahvistaa muun muassa The Voice of Finland, Elämäni Biisi ja Tähdet tähdet -ohjelmista tuttu Jepa Lambert yhdessä Sound of Mercy -kuoronsa kanssa. Lambert tunnetaan myös Mestarit Areenalla -kiertueesta, jossa hän esiintyi yhdessä Kaija Koon, EllinooranVesalan ja Jenni Vartiaisen kanssa. Glow Festivalilla esiintyvistä artisteista osa tullaan näkemään omalla kokoonpanollaan, osa Glow-bändin kanssa.

Glow Festival

Tampere, Nokia Arena, lauantaina 24.8.2024
Ovet auki klo 14.00
Ohjelma klo 15.00–23.00

Liput:

Permanto (istuva) 79 € / 89 € / 99 € (LOPPUUNMYYTY)
Pääkatsomo 79 € / 89 € (LOPPUUNMYYTY)
Yläkatsomo 59 € / 69 € (SAATAVILLA)
Glow VIP 239 € (LOPPUUNMYYTY)
Pyörätuoli + saattaja 79 €
Muut saattajat 1,50 €
Aitioliput 79 € (SAATAVILLA)

Tilausmaksut (alk. 1,50 € www.lippu.fi)

Jutta Vetter

Festivaalijärjestäjä Johanna Vauto iloitsee, että valtaosa lippukategorioista on jo loppuunmyyty.
Kuva: Riikka Siltala @Rihheemiphotography
Glow Festival tuo Suomeen yhdysvaltalaisen Petran, joka on uransa aikana julkaissut 24 albumia, myynyt yhteensä 10 miljoonaa levyä ja saanut 4 Grammy-palkintoa. Yhtye on myös ensimmäinen kristillinen kokoonpano, joka otettiin Hard Rock Caféseen.
Kuva: Aly Marotte

Bubblypink Music tarjoaa musiikkialan kaikille toimijoille kokonaisvaltaista artisti-, julkaisu- ja tapahtumapromootiota

Keskustori 1 A

on vahvaan viestintäosaamiseen nojaava moderni ja kokonaisvaltainen musiikkialan viestintätoimisto.

Yhteys: press@bubblypink.fi

Blockfest panostaa nuorten hyvinvointiin14.8.2024 11:30:48 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden suurin hiphop-festivaali Blockfest järjestetään 16.–17.8.2024 Tampereen Ratinan stadionin ja Ratinanniemen tapahtumapuistossa. Festivaalin aikana tuetaan nuorten hyvinvointia tarjoamalla halukkaille matalan kynnyksen keskustelumahdollisuutta mielenterveys-, päihde- ja seksuaaliväkivaltatyöhön erikoistuneiden tukihenkilöiden kanssa. Blockfestin ja Klangin kehittämä FRESH´24-konsepti puolestaan nostaa esille nousevia artisteja. Valittujen artistien matka huipentuu Blockfest-lauantaina nähtävällä yhteiskeikalla.