Blockfest panostaa nuorten hyvinvointiin

Pohjoismaiden suurin hiphop-festivaali Blockfest järjestetään 16.–17.8.2024 Tampereen Ratinan stadionin ja Ratinanniemen tapahtumapuistossa. Festivaalin aikana tuetaan nuorten hyvinvointia tarjoamalla halukkaille matalan kynnyksen keskustelumahdollisuutta mielenterveys-, päihde- ja seksuaaliväkivaltatyöhön erikoistuneiden tukihenkilöiden kanssa. Blockfestin ja Klangin kehittämä FRESH´24-konsepti puolestaan nostaa esille nousevia artisteja. Valittujen artistien matka huipentuu Blockfest-lauantaina nähtävällä yhteiskeikalla.

Tänäkin vuonna HAPPEE-alueelle nuorten keskusteluavuksi saapuu kansanedustaja ja psykoterapeutti Ville Merinen. Kuva: Jonathan Melartin

Kärkifestivaalin aseman Suomessa vakiinnuttanut Blockfest-tapahtuma tuo lavalle hiphopin kuumimmat kansainväliset ja kotimaiset nimet. Laadukkaan artistikattauksen lisäksi yhteisöllisyyden ja turvallisen ilmapiirin luominen on yksi Blockfestin tärkeimmistä tavoitteista. Blockfest jatkaa tänäkin vuonna nuorten hyvinvoinnin eteen tehtävää työtä yhdistämällä voimat Pirkanmaan hyvinvointialueen, Parempi mieli- ja Välitä! -hankkeiden sekä Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden ja Tampereen ensi- ja turvakoti ry:n kanssa. Yhteistyön myötä tapahtuma-alueella on jalkautuneina mielenterveys, päihde- ja seksuaaliväkivaltatyöhön erikoistuneita tukihenkilöitä, jotka ovat festivaalikävijöiden tukena koko Blockfest-viikonlopun ajan. Heidät tunnistaa vaaleansinisistä ”Miten menee?” -huomioliiveistä.

Blockfest-tapahtumassa on erillinen HAPPEE-alue, jossa on mahdollisuus rauhoittua ja rentoutua festivaalihumun keskellä. Veden äärellä sijaitsevalle HAPPEE-alueelle saapuu molempina festivaalipäivinä julkisuudesta tuttu kansanedustaja ja psykoterapeutti Ville Merinen.

FRESH ´24 -konsepti nostaa esille artistitulokkaita ja tarjoaa kokemuksen isosta festivaalikeikasta

Blockfest ja Klangi tarjoavat ponnahduslaudan nousussa oleville artisteille FRESH´24 -konseptin avulla, jonka tarkoitus on rohkaista tulokkaita etenemään urallaan. Artistien matka huipentuu Blockfest-lauantaina yhteiseen keikkaan. Tämän vuoden FRESH´24 -artistit ovat: Davy, Dreamilla, Leyla, Mikael Laurent, M//O, Smurdhy

Festivaaleilla panostetaan vuosittain myös hiphop-kulttuurin nouseviin brändeihin. Downtown-alue tarjoaa erinomaisen tilaisuuden aloittaville kotimaisille vaatealan yrittäjille myydä omia tuotteitaan ja kasvattaa tunnettuuttaan.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Bubblypink Music

Jutta Vetter, 050 546 6000, press@bubblypink.fi
Jasmin Rantanen, 0408221231, press@bubblypink.fi

Bubblypink Music tarjoaa musiikkialan kaikille toimijoille kokonaisvaltaista artisti-, julkaisu- ja tapahtumapromootiota

Keskustori 1 A

on vahvaan viestintäosaamiseen nojaava moderni ja kokonaisvaltainen musiikkialan viestintätoimisto.

Yhteys: press@bubblypink.fi