Kela/FPA

Kelan palvelupisteet Parkanossa ja Virroilla korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin kaupunkien asiointipisteissä

Jaa

Kelan palvelupisteet Parkanossa ja Virroilla korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, kaupunkien asiointipisteissä ja lähialueen palvelupisteissä.

Kelan palvelupisteet Parkanossa ja Virroilla ovat palvelleet asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.

Kela palvelee asiakkaita kaupunkien asiointipisteissä ja lähialueen palvelupisteissä

Kelan palvelupisteet Parkanossa ja Virroilla korvataan muilla palveluilla. Asiakkaita palvellaan 2.9. alkaen Kela-asioissa verkossa, puhelimessa, kaupunkien asiointipisteissä sekä muissa Kelan palvelupisteissä.

Kelan palvelua saa jatkossakin Parkanon kaupungin asiointipisteessä osoitteessa Parkanontie 66. Asiointipiste on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–11.30 ja 12.30–15.30. Virroilla palvelua saa jatkossakin Virtain asiointipisteessä osoitteessa Virtaintie 26. Asiointipiste on avoinna maanantaista tiistaihin klo 9–12 ja 13–15. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita sekä opastusta asiointiin ja Kelan palveluihin. Sinne voi myös jättää Kelan hakemuksia ja liitteitä.

Parkanoa lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Kankaanpäässä osoitteessa Alpinkatu 12. Palvelupiste on avoinna tiistaisin ja torstaisin klo 12–15.30 sekä keskiviikkoisin ajanvarauksella. Virtoja lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Alavudella osoitteessa Kuulantie 5. Palvelupiste on avoinna vain ajanvarauksella.

Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimessa

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkastaa hakemuksensa tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät Kelan verkkosivuilta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–15. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Puh:020 634 7745viestinta@kela.fi

Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye