Kelan palvelupiste Kiuruvedellä korvataan muilla palveluilla

Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa Kiuruvedellä verkossa, puhelimessa ja lähimmässä Kelan palvelupisteessä Iisalmessa.

Kelan palvelupiste Kiuruvedellä on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.

Palvelupiste korvataan muilla palveluilla syyskuun alusta alkaen. Asiakkaita palvellaan 2.9. alkaen verkossa, puhelinpalvelussa ja muissa Kelan palvelupisteissä.

Kiuruvettä lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Iisalmessa osoitteessa Päiviönkatu 14. Palvelupiste on avoinna tiistaista torstaihin klo 12–15.

Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa tai puhelimessa

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkastaa hakemuksensa tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät Kelan verkkosivuilta.

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–15. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA