No Bullsh*t! -tapahtuma kirittää yrityksiä kestävään liiketoimintaan
Uudistunut No Bullsh*t! -tapahtuma pureutuu kestävän kasvun liiketoimintamahdollisuuksiin ja kokoaa yritysjohdon ratkomaan vastuullisuutta tiistaina 3. syyskuuta 2024 Kulttuurikasarmille Helsinkiin. Tapahtuman järjestämiseen on sitoutunut suuri joukko elinkeinoelämän toimijoita - Design Forum Finland, Elinkeinoelämän keskusliitto EK, Keskuskauppakamari ja Perheyritysten liitto.
No Bullsh*t! kysyy, miten vastuullisuudesta taotaan kilpailuetua? Entä miten päästään vastuullisuudessa tasolla 2.0, jossa kestävä kasvu avaa liiketoimintamahdollisuuksia?
Vastuullisuuden tositapahtuma NoBullsh*t! korostaa kovia vastuullisuustekoja pehmeiden puheiden sijaan.
Tapahtuman järjestäjäorganisaatiot ja yhteistyökumppanit haluavat vauhdittaa suomalaisten yritysten vastuullisuussiirtymää konkreettisten esimerkkien ja maailman parhaan asiantuntemuksen avulla. No Bullsh*t! ravistelee yrityksiä siirtymään sanoista tekoihin ja tarjoaa foorumin verkostoitumiselle ja uusien ideoiden syntymiselle. Tapahtuma on suunnattu pienten ja keskisuurten yritysten ja organisaatioiden johtajille, erityisesti hallituksen jäsenille, toimitusjohtajille ja johtoryhmäläisille.
Suomen ulkopuolelta vaikuttavaan vastuullisuuteen virittävät kovan luokan kokeneet yritysjohtajat -IKEAssa ja Volvolla lukuisissa ylimmissä johtotehtävissä toiminut Göran Carstedt, Ph.D. ja Ahlstromin toimitusjohtaja Helen Mets.
Käytännönläheisiä kokemuksiaan ja yritysesimerkkejä jakavat muun muassa Paulig, Natural Indigo, Lindström Group ja Rester sekä Halton. Paneelikeskustelussa kestävän kasvun mahdollisuuksia avaavat Kasvuryhmä, Kiilto ja OP Ryhmä. Yrityskumppaneina No Bullsh*t!:ssa ovat OP, Gasgrid, Sus+Com Agency ja Vincit.
Puolen päivän tapahtumaan Helsingin Kulttuurikasarmilla voi osallistua vain paikan päällä. No Bullsh*t!:in juontavat Nina Rahkola ja Sean Ricks.
Tapahtumaan voi ilmoittautua No Bullsh*t!-verkkosivuilta https://nobullshit.events/
Lisätietoja
Anne Pakkanen, Keskuskauppakamari, tapahtumatuottaja, anne.pakkanen@chamber.fiTiina Tikander, Perheyritysten liitto, viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäällikkö, tiina.tikander@perheyritys.fi, p. 050 589 0185.
Median ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt
Median edustajat ovat tervetulleita mukaan No Bullsh*t! -tapahtumaan. Etukäteisilmoittautumiset 2.9.2024 mennessä Tiina Tikanderille, tiina.tikander@perheyritys.fi, 050 589 0185.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari
Kauppakamaritilastot: Vienti supistui vielä 4 prosenttia vuonna 2024 – joulukuu toi toivoa paremmasta14.1.2025 06:55:00 EET | Tiedote
Yritysten vientikauppaa varten tarvitsemia alkuperätodistuksia haettiin kauppakamareilta viime vuonna 4 prosenttia vähemmän kuin edellisvuonna. Vaikka pudotusta oli edelleen, ei se ollut läheskään niin suuri kuin vuotta aiemmin, jolloin vienti supistui alkuperätodistusten määrällä mitattuna 14 prosenttia edellisvuodesta.
Maria-Elena Ehrnrooth Keskuskauppakamarin kv-asioiden kehitysjohtajaksi8.1.2025 15:29:47 EET | Tiedote
Keskuskauppakamarin kansainvälisten asioiden kehitysjohtajaksi on nimitetty Maria-Elena Ehrnrooth (vtm). Hän siirtyy Keskuskauppakamariin Rakennusmestarit ja -insinöörit AMK RKL:n toimitusjohtajan ja palveluliiketoiminnan johtajan tehtävästä.
Mainonnan eettinen neuvosto antoi huomautuksen tekoälyllä toteutetulle mainokselle2.1.2025 10:08:20 EET | Tiedote
Mainonnan eettinen neuvosto (MEN) on ensimmäistä kertaa antanut lausunnon yksinomaan tekoälyllä toteutetusta mainoksesta. Tekoäly oli paitsi tehnyt mainoksen niin myös valinnut mainoksen mainospaikan, joka oli Tinder-seuranhakupalvelualusta. Lastenlehden mainos oli hyvän tavan vastainen Tinder-alustalla esitettynä, kun otettiin huomioon mainoksen kuva, teksti ja sen sijoittelu sekä esittämisympäristö. Mainoksen ilmaisu ”Ajanvietettä 7-12v…” yhdistyi Tinder-alustalla esitettynä hämmentävästi lapsen kuvaan. Alustan teksti ”X Pitkäaikaista kumppania” mainoksen yläpuolella loi osaltaan mainosta nopeasti silmäilemällä mielikuvan siitä, että kysymys olisi seuranhakuilmoituksesta. Mainostaja sai huomautuksen. MEN painotti, että markkinoijan huolellisuusvelvoitekorostuu, kun se käyttää tekoälysovelluksia, mainosverkkoja ja algoritmeja.
Keskuskauppakamari: Yritykset tarttuvat ilmastotoimiin kun saavat konkreettista apua – energiansäästö, vihreämmät hankinnat, logistiikan järkevöittäminen tärkeimpiä tekoja31.12.2024 09:00:00 EET | Tiedote
Yritykset tarttuvat kyllä ilmastotoimiin, mutta etenkin pienet ja keskisuuret yritykset tarvitsevat konkreettisia neuvoa ja tukea aloittamiseen. Keskuskauppakamarin kyselyyn vastanneista yrityksistä 88 prosenttia vastasi tarttuneensa käytännön toimiin saatuaan oppia hiilijalanjäljen laskentaan.
Elintarvikeketjun itsesääntely loppuu30.12.2024 16:27:46 EET | Tiedote
Elintarvikeketjun kauppatapalautakunta lopettaa toimintansa. Toimintaa rahoittaneet alan järjestöt katsovat alan itsesääntelyn olevan päällekkäistä elintarvikemarkkinavaltuutetun viranomaistoiminnan kanssa. Toimintansa lopuksi lautakunta julkaisee antamansa suositukset kootusti, jotta niistä on hyötyä alan toimijoille myös tulevaisuudessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme