Mediakutsu: Tervetuloa kuulemaan kesän metrohankkeiden etenemisestä ja tulevista liikennemuutoksista sekä vierailemaan Rautatientorin metroasemalla

Kaupunkiliikenne Oy ja HSL kutsuvat median edustajat kuulemaan metron kesän 2024 korjaushankkeiden etenemisestä, metron tulevista parannustöistä sekä muista pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen lähitulevaisuuden liikennemuutoksista. Tilaisuus järjestetään keskustakirjasto Oodissa kokoustila Kuutiossa (2. krs.) torstaina 29.8. klo 11.30 alkaen, jonka jälkeen medialla (ennakkoilmoittautuminen) on mahdollisuus päästä vierailemaan Rautatientorin metroasemalla. Metroasema on vielä matkustajilta suljettu ja avataan uudelleen käyttöön maanantaina 2.9.

Paikalla ovat Kaupunkiliikenne Oy:n omaisuudenhallintayksikön johtaja Antti Nousiainen sekä HSL:n Liikenne-tulosalueen johtaja Johanna Wallin sekä asiantuntijoita molemmista organisaatioista.

Ilmoittautuminen tilaisuuteen 28.8. mennessä osoitteeseen viestinta@kaupunkiliikenne.fi.

Lisätiedot:
Kaupunkiliikenne Oy: viestintäpäällikkö Elina Norrena, elina.norrena@kaupunkiliikenne.fi tai 050 412 1941

HSL: Viestinnän päivystys, p. 040 163 2818

Me Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:ssä mahdollistamme pääkaupunkiseudun kestävän kasvun rakentamalla tulevaisuuden raideverkostokaupunkia ja pitämällä sen liikkeessä. Vastaamme joukkoliikenneinfran rakentamisesta sekä metrojunien ja raitiovaunujen liikennöinnistä, kunnossapidosta ja kehittämisestä laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Järjestämme kaupunkipyöräpalvelun ja liikennöimme Suomenlinnan lauttoja tytäryhtiömme kautta. Kannamme vastuun koko toimintamme elinkaaren päästöistä ja teemme valintoja, jotka muuttavat koko alan toimintaa, koska haluamme olla kestävien kaupunkien paras liikuttaja ja kehittäjä ­­­­­­­­­­­ ̶­  nyt ja tulevaisuudessa.

Matinkylässä metroaseman ja bussiterminaalin väliset liukuportaat ja hissit poissa käytöstä ma-pe 9.-13.9.20.8.2024 14:27:16 EEST | Tiedote

Matinkylän metroaseman kauppakeskuksen puoleisen sisäänkäynnin sulku siirtyy elokuulta syyskuulle. Metroaseman kauppakeskukseen ja bussiterminaaliin vievät liukuportaat ja hissit ovat poissa käytöstä 9.-13.9., jonka aikana liukuportaiden yläpuolella olevat rakennustelineet puretaan pois. Telineet on rakennettu kattorakenteiden huoltotöitä varten heinäkuun alussa.

Metron työmaat etenevät aikataulussa – matkustajamäärien odotetaan kasvavan tällä viikolla6.8.2024 09:35:37 EEST | Tiedote

Metron matkustajamäärien odotetaan kasvavan tällä viikolla, kun koulut alkavat pääkaupunkiseudulla. HSL ja metron työmaista vastaava Kaupunkiliikenne Oy kehottavat matkustajia varautumaan hieman tavanomaista pidempiin matka-aikoihin. Kehotamme myös pyörän kanssa matkustavia välttämään Helsingin yliopiston ja Kampin asemia, jotta kaikki hissejä tarvitsevat pääsisivät käyttämään niitä sujuvasti.