”Ei 7 %, ei edes 70 %, vaan 7-kertainen säästö”: Vilkas Group tähtää johtoasemaan AI-palveluissa verkkokauppiaille, kumppanina Microsoft
Vilkas Group esittelee tänään uudet tekoälypalvelunsa verkkokauppiaille. ”Olemme yhdistäneet AI-teknologioita tuottamaan verkkokauppiaille erittäin konkreettisia hyötyjä asiakaspalvelussa ja markkinoinnissa”, kiteyttää Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Palveluita siivittää uunituore yhteistyö Microsoftin kanssa. ”Tukemalla Vilkasta voimme tuoda tekoälytyökalujen hyötyjä laajalle joukolle suomalaisia verkkokauppoja ja yrittäjiä”, perustelee Microsoftin kumppanuuksista Suomessa vastaava johtaja Veli Myllylä.
Lehdistötiedote ja kutsu webinaariin, tiedote julkaisuvapaa 28.8.2024 klo 09.30
Tekoäly verkkokaupoissa ei ole tulevaisuutta, vaan jo täyttä totta. Johtava suomalainen verkkokauppatoimittaja Vilkas Group Oy on pilotoinut vuoden ajan tekoälypalveluja tehostamaan radikaalisti verkkokauppiaiden asiakaspalvelua ja markkinointia. Tänään Microsoftin Suomen pääkonttorilla esiteltävät uudet palvelut tulevat nyt kaikkien verkkokauppiaiden käyttöön – suurin odotuksin sekä yksittäisten verkkokauppiaiden että koko suomalaisen verkkokaupan kannalta. Näin kuvailee suomalaisen verkkokaupan pioneeri, Vilkkaan toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.
”Kyllä tässä puhutaan huikeasta tuottavuusloikasta. Konkreettinen esimerkki pilottiasiakkaamme datasta kertoo, että AI-asiakaspalvelijamme käyttö on säästänyt asiakkaallemme itsensä vuodessa 7-kertaisesti takaisin. Ei 7 %, ei edes 70 %, vaan 7-kertainen säästö. Säästö on erittäin konkreettinen, kun laskemme paljonko asiakaspalvelijoiden kallista työaikaa on vapautunut esimerkiksi ihmisten kohtaamiseen kasvotusten asiakastyössä tai kauppiaan muihin tärkeimpiin tarpeisiin. Jos ajattelee isojen organisaatioiden asiakaspalvelutarpeita, niin saatavat säästöt ovat valtavia”, kuvaa Korkiakoski.
Laskelma seitsenkertaisesta säästöstä on ennemminkin ala- kuin yläkanttiin, arvioi Vilkkaan markkinointijohtaja Noora Kahra. Kyse on paljon muustakin kuin säästetyistä työtunneista.
”Seitsemänkertaisessa säästössä ei ole vielä laskettu mukaan AI-agenttiemme tuottamaa merkittävää laadullista lisäarvoa. AI-agenttimme hallitsevat asiakkaidemme tuotevalikoimat ja tuotteiden ominaisuudet niin kattavasti, ettei se ainakaan isommissa kaupoissa ole inhimillisesti mahdollista. Yksikään ihminen ei siis pystyisi tarjoamaan asiakkaille sellaista palvelua, kuin mihin AI-agenttimme vaivattomasti pystyvät, valtavillakin datamäärillä. Tämä tarkoittaa asiakkaillemme sekä enemmän kauppaa että asiakkuuksien parempaa jatkuvuutta”, täydentää Kahra.
Tavoite on kunnianhimoinen, mutta realistinen.
”Tähtäämme johtoasemaan AI-palvelujen tuottamisessa suomalaisille verkkokauppiaille ja olemme päässeet hyvään vauhtiin. Kun olemme vielä saaneet Microsoftin, yhden tekoälykehityksen johtavista yrityksistä, niin tilanteemme on mainio”, luonnehtii Kahra Vilkkaan asemaa.
Microsoft ja Vilkas yhdistävät maailman ja Suomen
Microsoft on saavuttanut merkittävän aseman tekoälykehityksen alalla. Miksi Microsoft on valinnut Suomessa kumppanikseen juuri Vilkkaan?
"Vilkas on suomalaisen verkkokaupan edelläkävijä, jonka alustan päällä pyörii noin 2000 suomalaista verkkokauppaa. Tukemalla Vilkasta voimme tuoda tekoälytyökalujen hyötyjä laajalle joukolle suomalaisia verkkokauppoja ja yrittäjiä, auttaen heitä kasvamaan ja menestymään nopeasti muuttuvassa markkinassa", kuvaa Veli Myllylä, joka johtaa Microsoftin kumppanuustyötä Suomessa.
Vilkas ymmärtää yhteistyön arvon, kun kilpailu tekoälyn hyödyntämisestä käy kuumana.
”Emme voi ilmeisistä syistä avata laajemmin yhteistyömme kaikkea sisältöä, mutta sen voin taata, että olemme todella tyytyväisiä mahdollisuuteen tehdä yhteistyötä Microsoftin kanssa”, paaluttaa Kahra Vilkkaan puolesta.
Julkistustilaisuutta Keilaniemessä keskiviikkona klo 09.30- voi seurata ilmoittautumalla mukaan webinaariin osoitteessa AI: verkkokaupan seuraava vaihe - lanseeraus 28.8.2024 (vilkas.fi) – tervetuloa mukaan!
Lisätietoja:
Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku@vilkas.fi
Noora Kahra, markkinointijohtaja, Vilkas Group Oy, 050 536 4620, noora@vilkas.fi
Veli Myllylä, Partner Development Manager, Microsoft Suomi, 050 303 0212, velimyllyla@microsoft.com
Avainsanat
Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy
”Tämä on paras joululahja koko Suomelle!” – Verkkokauppa kasvuun kahden vuoden syöksykierteen jälkeen: ”Talouden nousu on nyt totta”18.10.2024 09:02:40 EEST | Tiedote
Verkkokaupan jyrkkä alamäki on viimein ohi. Noin 2000 suomalaisen verkkokaupan todellista myyntiä seuraava Verkkokauppaindeksi kertoo, että verkkokaupan euromääräinen myynti on nyt 7 prosentin kasvussa. ”Verkkokauppaindeksi on myös koko talouden mittari. Siksi tämä on suuri uutinen: talouden nousu on nyt totta”, iloitsee Verkkokauppaindeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Korkiakoski. Myös Matkahuolto valaa uskoa kotimaisen verkkokaupan ja talouden valoisampaan tulevaisuuteen: ”Yli puolet suomalaisista aikoo ostaa lahjoja kotimaisista verkkokaupoista”, kertoo Matkahuollon johtaja Kati Nevalainen.
”Ruotsista voisi ottaa mallia” – Rakentamisen syöksy näkyy kaikkialla taloudessa: Verkkokauppa putosi jälleen rakentamisen seurannaisena18.7.2024 10:30:21 EEST | Tiedote
Verkkokauppa on vastoin odotuksia jälleen notkahtanut yli 30 prosenttia, kertoo uunituore verkkokauppaindeksi. ”Verkkokaupan kehitys koronasta alkaen korreloi vahvasti rakentamisen suhdanteiden kanssa”, vertaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell pitää yhteyttä selvänä. ”Rakentamisen paino Suomen talousvaikeuksissa on suuri. Sen vaikutus kauppaan ja palveluihin on valtava, verkkokauppaan yhtä lailla”, tiivistää Randell.
Satamalakko iski pahasti verkkokauppaan, laskua yli 30 prosenttia – ”Valtaosa konttitavarasta on seissyt maaliskuun satamissa”1.5.2024 12:00:30 EEST | Tiedote
Verkkokauppa putosi ensimmäisellä vuosineljänneksellä peräti 31 prosenttia, kertoo uunituore Verkkokauppaindeksi. ”Ennen kaikkea arvokkaampaa kauppaa on jäänyt tekemättä. Siltä näyttää, että verkkokauppa on kärsinyt kovan kolauksen maaliskuun satamalakosta”, toteaa indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Tullin tilastojohtaja Olli-Pekka Penttilä avaa kokonaiskuvaa: ”Vuoden 1. neljännes jäi varmasti heikommaksi, kun tammi-helmikuun ulkomaankauppa oli laskusuunnassa ja konttiliikenne keskeytyi satamissa 12.3.2024 alkaen”.
Ilmainen AI-agenttiarmeija sukeltavaa verkkokauppaa pelastamaan: ”Tekoäly-murros on make or break” – Verkkokauppa romahti 33 %24.1.2024 09:34:05 EET | Tiedote
Suomalaisesta verkkokaupasta on sulanut kolmannes, kertoo uunituore verkkokaupan tilaa reaaliaikaisesti seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Kuluttajien ostovoiman kuihtuminen osuu erityisesti verkon erikoiskauppaan, mutta pahin kolaus näkyy silti verkon B2B-myynnissä”, kertoo indeksiä tuottavan Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Nyt on kauppiaiden aika toimia, sillä tekoälyn hyödyntäminen ratkaisee pian menestyksen. Tarjoamme itse kauppiaiden avuksi nipun AI-agentteja, emmekä peri niistä maksua.”
”Johtavat brändit jo kiinnostuneita” – Uusi tekoälysovellus mullistaa verkkokaupan asiakaspalvelun, asialla Suomen verkkokaupan pioneeri7.11.2023 10:10:00 EET | Tiedote
Suomen johtava kotimainen verkkokauppatoimittaja Vilkas Group on avannut uuden rintaman verkkokaupan asiakaspalvelussa. ”Nimenomaan asiakaspalveluun kehittämämme SMART-tekoäly käyttää edistynyttä luonnollisen kielen prosessointia ja on merkittävästi kehittyneempi kuin yleisesti käytössä botit”, painottaa Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”SMART on parantanut jo pilottivaiheessa verkkokauppojen asiakastyytyväisyyttä ja tarjoaa suuret liiketoimintahyödyt”, kertoo Korkiakoski.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme