Foodora on mukana tukemassa Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanjaa

Foodora tukee Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanjaa, joka vähentää lasten nälkää kehittyvissä maissa. Foodora toimittaa vuosittain miljoonia ruokatilauksia asiakkailleen, ja siksi on tärkeää mahdollistaa ruokaa sitä myös eniten tarvitseville.

Foodora on mukana tukemassa World Visionin Kouluruoka -kampanjaa.
Foodora on mukana tukemassa World Visionin Kouluruoka -kampanjaa. Laura Oja.

Suomalaisille lapsille kouluruoka on olennainen osa koulupäivää, mutta monissa maissa lapset käyvät koulua ilman ruokaa. Globaalin nälkäkriisin aikana kaikkein heikoimmassa asemassa olevien tilanne on erityisen vakava. Siksi Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanja pyrkii auttamaan lapsia matalan tulotason maissa tarjoamalla heille päivittäisen kouluruoan. Noin 73 miljoonaa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevaa lasta käy koulua ilman kouluruokaa.

Terveellisellä kouluruoalla on monenlaisia vaikutuksia lasten elämään; ruoka motivoi lapsia tulemaan kouluun ja antaa heille ylipäätään mahdollisuuden oppia. Kouluruoalla on erityinen merkitys tyttöjen kohdalla, sillä koulutus ehkäisee tehokkaasti köyhyyttä, lapsiavioliittoja ja teiniraskauksia.

– Foodoran kautta tilataan vuosittain miljoonia ruoka-annoksia, ja meille on sydämenasia tukea kampanjaa, jossa lapset ja ruoka ovat keskiössä. Foodoran käyttäjät voivat helposti osallistua auttamiseen ja olla mukana tässä tärkeässä asiassa. Yhdessä saamme varmasti paljon hyvää aikaiseksi, kertoo Einar Toivonen, Foodoran kaupallinen johtaja.

Suomen World Vision kampanjoi kouluruoan puolesta tavoitteenaan varmistaa kouluruoka kaikille lapsille vuoteen 2030 mennessä.

– Kouluruoka on tärkeä syy vanhemmille lähettää lapsensa kouluun, sillä se tukee oppimista ja parantaa lasten hyvinvointia. Kouluruoka tuo turvaa globaalin nälkäkriisin keskellä. Se voi olla lapsen ainoa varma ateria koko päivän aikana, Suomen World Visionin ohjelmajohtaja Christina Nyback sanoo.

Kouluruoka-kampanja oli käynnissä Foodoran sovelluksessa menestyksekkäästi ensimmäisen kerran keväällä 2024. Elokuun kampanja on ollut käynnissä 9. - 31.8. 2024. Asiakkaat voivat antaa lahjoituksensa suoraan Foodoran sovelluksesta.

Suomen World Vision puolustaa lasten oikeuksia eri puolilla maailmaa. Se on itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä, World Visionia. worldvision.fi

Foodora on mukana tukemassa World Visionin Kouluruoka -kampanjaa.
Laura Oja.
Laura Oja
Laura Oja

foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.