Foodora

Foodora on mukana tukemassa Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanjaa

Jaa

Foodora tukee Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanjaa, joka vähentää lasten nälkää kehittyvissä maissa. Foodora toimittaa vuosittain miljoonia ruokatilauksia asiakkailleen, ja siksi on tärkeää mahdollistaa ruokaa sitä myös eniten tarvitseville.

Foodora on mukana tukemassa World Visionin Kouluruoka -kampanjaa.
Foodora on mukana tukemassa World Visionin Kouluruoka -kampanjaa. Laura Oja.

Suomalaisille lapsille kouluruoka on olennainen osa koulupäivää, mutta monissa maissa lapset käyvät koulua ilman ruokaa. Globaalin nälkäkriisin aikana kaikkein heikoimmassa asemassa olevien tilanne on erityisen vakava. Siksi Suomen World Visionin Kouluruoka-kampanja pyrkii auttamaan lapsia matalan tulotason maissa tarjoamalla heille päivittäisen kouluruoan. Noin 73 miljoonaa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevaa lasta käy koulua ilman kouluruokaa.

Terveellisellä kouluruoalla on monenlaisia vaikutuksia lasten elämään; ruoka motivoi lapsia tulemaan kouluun ja antaa heille ylipäätään mahdollisuuden oppia. Kouluruoalla on erityinen merkitys tyttöjen kohdalla, sillä koulutus ehkäisee tehokkaasti köyhyyttä, lapsiavioliittoja ja teiniraskauksia.

– Foodoran kautta tilataan vuosittain miljoonia ruoka-annoksia, ja meille on sydämenasia tukea kampanjaa, jossa lapset ja ruoka ovat keskiössä. Foodoran käyttäjät voivat helposti osallistua auttamiseen ja olla mukana tässä tärkeässä asiassa. Yhdessä saamme varmasti paljon hyvää aikaiseksi, kertoo Einar Toivonen, Foodoran kaupallinen johtaja. 

Suomen World Vision kampanjoi kouluruoan puolesta tavoitteenaan varmistaa kouluruoka kaikille lapsille vuoteen 2030 mennessä. 

– Kouluruoka on tärkeä syy vanhemmille lähettää lapsensa kouluun, sillä se tukee oppimista ja parantaa lasten hyvinvointia. Kouluruoka tuo turvaa globaalin nälkäkriisin keskellä. Se voi olla lapsen ainoa varma ateria koko päivän aikana, Suomen World Visionin ohjelmajohtaja Christina Nyback sanoo.

Kouluruoka-kampanja oli käynnissä Foodoran sovelluksessa menestyksekkäästi ensimmäisen kerran keväällä 2024. Elokuun kampanja on ollut käynnissä 9. - 31.8. 2024. Asiakkaat voivat antaa lahjoituksensa suoraan Foodoran sovelluksesta.

Suomen World Vision puolustaa lasten oikeuksia eri puolilla maailmaa. Se on itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä, World Visionia. worldvision.fi 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
040 1645401

Kuvat

Foodora on mukana tukemassa World Visionin Kouluruoka -kampanjaa.
Foodora on mukana tukemassa World Visionin Kouluruoka -kampanjaa.
Laura Oja.
Lataa
Laura Oja
Lataa
Laura Oja
Lataa

Tietoa julkaisijasta

foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Foodora

Kysely: Kuitupitoinen, vähemmän prosessoitu ja vähäsuolainen ruoka on suomalaisten mielestä terveellistä – kotiin tilataan silti herkkuruokia16.9.2024 11:32:00 EEST | Tiedote

Foodoran teettämän kyselyn* mukaan suomalaiset tuntevat hyvin terveellisen ruokavalion kulmakivet. Kun ravintolassa halutaan syödä terveellisesti, toivovat suomalaiset ruoalta muun muassa vähemmän prosessointia, terveellisiä rasvoja sekä kuitupitoisuutta. Tällöin ruokalistalla nähtäisiin mieluiten kalaa ja kasviksia. Foodoralla suosituimpien annosten paikkaa pitävät kuitenkin sitkeästi hampurilaiset ja pizza.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye