Consti Oyj

Constille kaksi Helsingin kaupungin korjaushanketta – sopimusten arvo lähes 35 miljoona euroa

Consti käynnistää syyskuussa 2024 kaksi korjaushanketta Helsingin kaupungille. Molemmissa hankkeissa tilaajana toimii Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala. Hankkeiden yhteisarvo on lähes 35 miljoonaa euroa. Hankkeet vahvistavat Constin tilauskantaa erityisesti vuodelle 2025.

Stadin ammatti- ja aikuisopisto – jatkoa vahvalle koulurakentamisosaamiselle

Helsingin Vallilassa, osoitteessa Nilsiänkatu 6, sijaitsevan Stadin ammatti- ja aikuisopiston opetustilat saavat perusteellisen uudistuksen, jossa perusparannuksen lisäksi tilat muutetaan vastaamaan hius- ja kauneudenhoitoalan opetustarpeita.

Projektinjohtourakan arvo on noin 12 miljoonaa euroa, ja se valmistuu vuoden 2025 loppuun mennessä. Projektinjohtourakoitsijan valintakriteerinä oli hinta-laatusuhteeltaan paras tarjous.

Constilla on hankkeen myötä käynnissä samanaikaisesti viisi kouluhanketta Helsingissä.

Stadin ammatti- ja aikuisopiston opetustilojen perusparannus ja muutostyöt keskittyvät erityisesti tekniseen ja opetustilojen tarpeiden parantamiseen. Tiloja uudistetaan ja kunnostetaan laajasti, ja samalla kiinteistön ilmanvaihto, viemärit sekä vesijohdot modernisoidaan. Myös kalusteet, märkätilat ja valaistus päivitetään vastaamaan uusien opetustilojen tarpeita. Vesikatto uusitaan kokonaan. Lisäksi ikkunoita, julkisivuja sekä lämmöneristeitä kunnostetaan ja uusitaan.

Mittavien taloteknisten parannusten ja tilojen nykyaikaistamisen myötä ammattiopiston ilme uudistuu merkittävästi ja tilat tulevat tarjoamaan erinomaiset, modernit puitteet opetukselle.

Kontulassa siirrytään peruskorjauksen yhteydessä maalämpöön

Kontulassa, osoitteessa Kontulankaari 24, peruskorjataan vuonna 1972 valmistuneet vuokratalot ja niiden piha-alueet. Alkuvuodesta 2027 valmistuvan mittavan urakan arvo on noin 22 miljoonaa euroa. Urakkamuoto on kokonaisurakka.

Kontulankaaren vuokratalokohde kattaa yhden 8-kerroksisen ja kaksi 7-kerroksista asuinkerrostaloa, joissa remontin aloitushetkellä on yhteensä 215 asuntoa. Peruskorjauksessa asuntojen pinnat päivitetään, kylpyhuoneet uusitaan kauttaaltaan ja paloturvallisuutta parannetaan. Vuokra-asuntojen tilojen toiminnallisuutta parannetaan muun muassa uusimalla väliseiniä. Remontin jälkeen asuntoja on yhteensä 218.

Talotekniikka modernisoidaan ja sähköasennukset päivitetään vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Kaukolämmön tilalle vaihdetaan maalämpöjärjestelmä, minkä lisäksi energiatehokkuutta parannetaan uusitun katolle päälle asennettavilla aurinkopaneeleilla.

Rakennusten päädyt lisälämmöneristetään ja julkisivut ja parvekkeet kunnostetaan perusteellisesti. Piha-alueet saavat uuden ilmeen, kun asfaltti ja muut pihan rakenteet uusitaan.

Vuokratalojen kokonaisvaltainen korjaus parantaa energiatehokkuuden lisäksi turvallisuutta ja asuinmukavuutta. Päivityksillä varmistetaan, että rakennukset palvelevat asukkaita pitkälle tulevaisuuteen turvallisesti ja viihtyisästi.

Hankkeet kirjataan Constin kolmannen kvartaalin tilauskantaan.

Tietoja julkaisijasta

Consti on yksi Suomen johtavista korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneistä yhtiöistä. Consti tarjoaa kattavasti korjausrakentamisen ja talotekniikan sekä valikoidusti uudisrakentamisen palveluita taloyhtiöille, yrityksille ja sijoittajille sekä julkiselle sektorille Suomen kasvukeskuksissa.

Yhtiöllä on neljä toimialaa: Taloyhtiöt, Yritykset, Julkiset ja Talotekniikka. Vuonna 2022 Consti-konsernin liikevaihto oli 305 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1000 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista.

Consti Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi

Consti Julkiset

Constin Julkiset-toimiala toteuttaa julkisten rakennusten kokonaisvaltaisia saneeraushankkeita, käyttötarkoitusmuutoksia sekä uudisrakennushankkeita sisältäen myös talotekniikkatyöt. Kohteina ovat esimerkiksi koulut, päiväkodit, sairaalat, julkiset vuokrataloyhtiöt sekä muut julkiset toimitilat. Consti Julkiset -toimialan hankkeissa korostuvat asiakaslähtöisyys, rakentajien ammattitaito ja vastuullinen toiminta, ja se on menestynyt laadullisissa urakkakilpailutuksissa, joissa urakkahinnalle haetaan parasta mahdollista vastinetta arvioimalla tarjoushinnan ja laadun suhdetta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Consti Oyj

Hekan asunnot Tapanilassa saavat modernin ja viihtyisän ilmeen3.6.2024 14:02:46 EEST | Tiedote

Consti aloittaa Helsingin Tapanilassa, osoitteessa Saniaistie 3 merkittävän peruskorjausprojektin. Seitsemän vuonna 1979 valmistunutta asuinrakennusta kunnostetaan perusteellisesti. Peruskorjaus toteutetaan kokonaisurakkana, ja sen odotetaan kestävän kesäkuusta 2024 maaliskuuhun 2026. Urakan arvo on noin 15,6 miljoonaa euroa. Tilaajana toimii Helsingin kaupungin asunnot Oy (Heka), Helsingin kaupungin asuntotuotanto (ATT).

GLO Hotel Kluuvi muuntautuu Hobo Helsingiksi10.8.2023 09:00:11 EEST | Tiedote

Kluuvikadun ja Aleksanterinkadun kulmassa sijaitseva, GLO Hotel Kluuvina tunnettu rakennus uudistuu ja muuttaa mittavassa remontissa ilmettään merkittävästi. Consti toteuttaa hotellin modernisointiurakan, jossa sisätilat remontoidaan kauttaaltaan. Tilaajana toimii kiinteistön omistava Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen. Hanke toteutetaan projektinjohtourakkana tavoitebudjetilla. Tiloissa toiminnan aloittaa ainutlaatuisesta ja urbaanista tyylistään mainetta niittänyt Hobo Hotel. Hobo on yksi Pohjoismaiden johtavan hotellikonsernin Strawberryn menestyneimmistä hotellikonsepteista. Paikallista kulttuuria korostavan hotellin 184 hotellihuonetta toteutetaan virtautetulla toteutusmallilla, minkä lisäksi aula, käytävät ja kokoustilat sekä ravintola ja baari rakennetaan ja sisustetaan vaiheittain. Constin vastuulle kuuluu toteutuksen rinnalla myös osa suunnittelusta. Uudistustyöt valmistuvat kokonaisuudessaan kesään 2024 mennessä. Hanke on kirjattu Constin vuoden 2023 toisen kvartaalin t