Syksyn koukuttavimmat jännärit Otavalta

Otavan uunituoreet kansainväliset jännityskirjat ovat varma syksyn merkki! Tänä syksynä mukana on psykologinen trilleri perheidyllissä, TV-käsikirjoituksen lailla etenevä murhamysteeri sekä Gotlannin maisemiin sijoittuvaa synkkää ja kepeää jännitystä.

Otavan syksyn kansainvälisiä jännäreitä

Shari Lapena: Viimeinen pisara (Otava)

Stephanie elää unelmaansa aviomiehensä Patrickin kanssa. Sitten Erica, nainen Patrickin menneisyydestä, saapuu sotkemaan kaiken syytöksillään. Patrick on kertonut Stephanielle ensimmäisen vaimonsa kuoleman olleen onnettomuus, mutta Erica väittää sitä nyt murhaksi. Patrick vannoo syyttömyyttään, mutta Stephanien epäilykset heräävät. Onko hän tehnyt kohtalokkaan virheen luottaessaan mieheensä?

Suomentaja: Paula Takio
Ilmestyy: 14.9.

Cara Hunter: Murha perhepiirissä (Otava)

Guy Howardin isäpuoli murhattiin mystisesti perheen kotipihalla. Tapaus jäi ratkaisematta. Kaksikymmentä vuotta myöhemmin Guy Howard ryhtyy tekemään tv-sarjaa, jossa käydään kaikki todisteet uudelleen läpi. True crime -henkinen jännäri vie lukijan syvälle tutkintaan – onko vihdoin mahdollista paljastaa totuus?

Suomentaja: Johanna Laitila
Ilmestyy: 19.9.

Marianne Cedervall: Hääjuhlan salaisuus (Otava)

Gotlantilaisessa kylässä valmistaudutaan kesän juhlaan, kun Bengtin tytär Amanda menee naimisiin ja ottaa tilan haltuunsa. Sulhanen Fredrik vaikuttaa täydelliseltä, mutta Bengtin vaimo epäilee. Hääpäivänä Anki näkee jotain yllättävää ja pian Fredrik katoaa. Kun Fredrikin verinen kravatti löytyy kellarista, juhla muuttuu painajaiseksi. Seniorietsivät Anki ja Tryggve joutuvat jälleen selvittämään kylää järkyttävän arvoituksen.

Suomentaja: Riie Heikkilä
Ilmestyy: 3.10.

Mari Jungstedt: Viimeinen tukikohta (Otava)

Kesäillan rauha särkyy Gotlannin Petesvikenissä, kun sieltä löytyy ammuttu nainen. Komisario Anders Knutas ottaa tutkinnan haltuunsa ja huomaa, että tämä kylmäverinen murha on vasta alkua. Samalla Knutas joutuu tasapainoilemaan rikostutkinnan sekä omien eläkepäivien ja pikkulapsen vanhemmuuden välillä.

Suomentaja: Tuulia Vihanto
Ilmestyy: 10.10.

Arvostelukappaleet ja lisätiedot: ilmo.muuronen@otava.fi

Toisenlaisiin maailmoihin syksyn fantasiaromaanien matkassa6.9.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Otavan ja Kariston legendoja pursuava kirjasyksy saa ilmaa siipiensä alle, kun Holly Blackin Ilman väki -sarjan uudet osat ilmestyvät tiiviiseen tahtiin nyt syksyllä ja talvella. Tiukkaan nousukiitoon päästään, kun Jennifer L. Armentroutin huikean odotettu ja kansainvälisesti supersuosittu Verestä ja tuhkasta saapuu näköpiiriin. Tässä vauhdissa kannattaa vain nauttia matkasta – välillä henkeä pidätellen.