Keidas keskellä kaupunkia vaalii suomalaista saunakulttuuria

Uuden NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin hyvinvointikeskus Usva by Terhen ammentaa suomalaisesta perinnehoitokulttuurista, pohjoisen luonnosta ja vuodenaikojen kierrosta. Rauhallinen keidas keskellä kaupunkia tarjoaa kokonaisvaltaista hyvinvointia ja henkistä tasapainoa tukevia elämyksiä.  Kokonaisuuteen kuuluu elämyksellinen saunaosasto, jossa voi kokea kylmän ja kuuman terapeuttiseen vaikutukseen perustuvia rituaaleja, itse tehtäviä hoitoja ja ammattilaisten tarjoamia suomen luonnosta ja hoitoperinteistä inspiroituneita day spa -hoitoja.

Toukokuussa valmistuneeseen, korkeatasoiseen NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelliin on juuri avautunut hyvinvointikeskus, joka on hotellivieraiden lisäksi avoinna myös kaupunkilaisille ja muille vieraille. Oman sisäänkäynnin omaavassa, kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille pyhitetyssä keskuksessa sijaitsee myös täysin varusteltu 300 neliömetrin kokoinen kuntosali venyttelyalueineen.

”Usvan ydin on suomalaisessa terveysvaikutteisessa saunakulttuurissa. Kyseessä ei ole perinteinen day spa -kauneushoitola tai hotellin saunaosasto, vaan uusi ja erilainen konsepti kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista kiinnostuneille vieraillemme. Kuuman ja kylmän vaihtelun terapeuttinen vaikutus luodaan suomalaisen saunan, höyrysaunan, kylmävesialtaan ja avantosuihkun vuorottelulla. Saunan lämpöä käytetään myös itse tehtävien, suomalaisista luonnon raaka-aineista valmistettujen ihokuorintojen ja vartalohoitojen tehostajana”, kertoo Usvan kehittäjä, saunaterapeutti Terhi Ruutu

Hyvinvoinnin merkityksen kasvaessa suomalaisen saunan suosio kasvaa maailmalla. Saunalla onkin valtava potentiaali hyvinvoinnin edistäjänä ja arjen tasapainottajana, aivan kuten joogabuumilla oli 2000-luvun alussa. Usva by Terhen esittelee saunan ja sen synnyttämän hyvän olon kokonaisvaltaisella konseptilla, jonka ovat luoneet saunaterapeutti Terhi Ruutu ja perinnesaunottaja Anna Velten. NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin operoima Usva by Terhen on ensimmäinen tällä konseptilla toimiva kokonaisuus.

”Haluamme rakentaa vieraillemme mieleenpainuvia ja ainutkertaisia elämyksiä. Miniretriitti Usvassa on varmasti juuri tällainen kokemus. Toimimme historiallisesti arvokkaassa kiinteistössä, jolla on merkittävä rooli Helsingin ja suomalaisen matkailualan historiassa. Hotellimme sisustus, ruokatarjontamme ja Kupoli-cocktailbaari ammentavat kulttuurihistoriasta ja pohjoisen luonnosta, joten halusimme tuoda samaa myös hyvinvointiosastollemme. Terhenen luoma kokonaisuus erottautuu totutuista hotellisaunoista ja olemme erittäin ylpeitä saadessamme ensimmäisenä tuoda tämän suomalaiseen hoitoperinteeseen pohjautuvan konseptin vieraillemme”, kommentoi NH Collection Helsinki Grand Hansan hotellinjohtaja Tom Strandberg

Rentoudu kuin suomalainen

Sauna, ikiaikaiset perinteet, luonnon hyvää tekevät raaka-aineet sekä pohjoinen ilmasto ja neljä hyvin erilaista vuodenaikaa tekevät perinteikkäästä hoitokulttuuristamme ainutlaatuisen ja kiehtovan.

”Usvan sesonkikasvo- ja -vartalohoidot virittävät mielen ja kehon vastaanottamaan kunkin vuodenajan vahvuudet ja haasteet. Pimeään aikaan keskitymme hoidoissa voiman ja energian vahvistamiseen, kun taas kevät on uudelleensyntymisen ja kasvun aikaa. Usvassa käytetään vain kotimaista luonnonkosmetiikkaa, jossa tuoksuu ja vaikuttaa suomalaisen luonnon omat tehoaineet”, kertoo toinen Usvan perustajista, perinnesaunottaja Anna Velten ja lisää:

”Sauna on oleellinen osa onnistunutta Suomi-kokemusta ja haluamme konkreettisesti näyttää, että suomalaisella saunalla on tärkeä rooli arjen hyvinvoinnissa ja onnellisuudessa. Järjestämme erityisesti kansainvälisille vieraillemme aitoja suomalaisia saunakokemuksia ja saunarituaaleja myös Usvan ulkopuolella.”

Usva by Terhen on avoinna maanantaista lauantaihin kello 10–20. Day Spa -hoidot 75–200 euroa, saunaosaston ja rentoutumisalueen käyttö 39 euroa muille kuin hotellivieraille. Kuntosali ja saunaosasto rentoutumisalueineen hotellivieraille ilman lisäveloitusta.

Usva by Terhen spa

Usva by Terhen on suomalaisesta luonnosta ja ikivanhoista hyvinvointi- ja saunaperinteistämme inspiroitunut spa. Kokonaisuuteen kuuluu elämyksellinen saunaosasto, jossa voi kokea kylmän ja kuuman terapeuttiseen vaikutukseen perustuvia rituaaleja, DIY-hoitoja ja ammattilaisten tarjoamia korkealaatuisia day spa -hoitoja. NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelliin avattu Usva by Terhen spa on ensimmäinen saunomiseen ja hyvinvointiin erikoistuneen konsulttiyhtiö Terhenin kehittämällä Usva-konseptilla operoiva kokonaisuus.

NH Collection Helsinki Grand Hansa

NH Collection Helsinki Grand Hansa on korkeatasoinen hotelli, joka yhdistää historialliset puitteet moderniin vieraanvaraisuuteen. Helsingin keskeisimmällä paikalla rautatieaseman ja Ylioppilasaukion välissä sijaitsevassa hotellissa on 224 tyylikästä huonetta. Kaupunkilaisten ja matkailijoiden kohtaamispaikkana aamiaisesta yömyssyyn palvelee ravintola Hansa Café Bar & Brasserie, ja hotellin monipuoliset kokous- ja juhlatilat tarjoavat puitteet myös unohtumattomille tapahtumille. Huikean näköalan ja kaupungin parhaat cocktailit tarjoava Kupoli-baari ja elämyksellinen spa-osasto avautuvat syksyllä 2024. NH Collection Helsinki Grand Hansa on osa kansainvälistä Minor-hotelliyhtiötä.

Lisätietoa: NH Collection Helsinki Grand Hansa

NH Collection Hotels & Resorts

NH Collection on Minor Hotelsin ylellinen hotellibrändi, joka tunnetaan ainutlaatuisista ja yksilöllisistä hotelleistaan Euroopan, Amerikan ja Lähi-idän suurissa kaupungeissa. Ketjun arvolupauksen mukaisesti jokaisella hotellilla on paikallinen luonne, joka inspiroi ja vangitsee vieraiden mielenkiinnon. Pyrkiessään ylittämään tavanomaisen, NH Collection -hotellit on suunnattu matkailijoille, jotka haluavat vierailustaan kaiken irti ja kokea erityisiä hetkiä ainutlaatuisten, luovien ja innovatiivisten elämysten kautta.

NH Collection -hotelleissa henkilökunta kiinnittää erityistä huomiota yksityiskohtiin varmistaen, että vieraat nauttivat jatkuvasti erinomaisista kokemuksista ja henkilökohtaisesta palvelusta. Oli kyseessä liike- tai lomamatka tai halu rentoutua, NH Collection -hotellit tarjoavat siihen luovia, inspiroivia ja monipuolisia tiloja.

Lisätietoa: www.nh-collection.com/en

Minor Hotels

Minor Hotels on globaali hotelliketju, jolla on yli 550 hotellia, lomakeskusta ja -huoneistoa 56 maassa visionaan yhdistää ja innostaa. Hotellinomistajana, -operaattorina ja -sijoittajana Minor Hotels täyttää nykypäivän kansainvälisten matkailijoiden tarpeet ja toiveet monipuolisen kahdeksan hotellibrändin – Anantara, Avani, Elewana Collection, NH, NH Collection, nhow, Oaks ja Tivoli – sekä niihin liittyvien erilaisten yritysten kautta. Minor Hotelsin kunnianhimoisena kasvutavoitteena on avata globaalisti 200 uutta hotellia vuoden 2026 loppuun mennessä. Minor Hotels on maailman suurimman itsenäisten hotellien liittouman,  Global Hotel Alliancen (GHA), jäsen ja osa GHA DISCOVERY -uskollisuusohjelmaa.

Lisätietoa: minorhotels.com sekä seuraamalla Minor Hotelsia Facebookissa ja Linkedinissä.

Korkeatasoiseen NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelliin on juuri avautunut hyvinvointikeskus, joka on hotellivieraiden lisäksi avoinna  kaupunkilaisille ja muille vieraille. Oman sisäänkäynnin omaavassa, kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille pyhitetyssä keitaassa sijaitsee suomalaisesta saunaperinteestä ammentava spa, elämyksellinen saunaosasto ja täysin varusteltu 300 neliömetrin kokoinen kuntosali venyttelyalueineen.
Korkeatasoiseen NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelliin on juuri avautunut hyvinvointikeskus, joka on hotellivieraiden lisäksi avoinna kaupunkilaisille ja muille vieraille. Oman sisäänkäynnin omaavassa, kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille pyhitetyssä keitaassa sijaitsee suomalaisesta saunaperinteestä ammentava spa, elämyksellinen saunaosasto ja täysin varusteltu 300 neliömetrin kokoinen kuntosali venyttelyalueineen.
NH Collection Helsinki Grand Hansa
Usva by Terhen span sesonkikasvo- ja -vartalohoidot virittävät mielen ja kehon vastaanottamaan kunkin vuodenajan vahvuudet ja haasteet. Usvassa käytetään vain kotimaista luonnonkosmetiikkaa, jossa tuoksuu ja vaikuttaa suomalaisen luonnon omat tehoaineet.

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki

Getari on uusi Gin&Tonic Helsingistä11.9.2024 09:11:00 EEST | Tiedote

Gin&Tonicin ystävä löytää klassikkodrinkin nyt kaupan lonkerohyllystä, kun The Helsinki Distilling Company loi uuden Getarin. 5,5-prosenttisessa Getarissa maistuu ja tuoksuu kansainvälisesti palkittu Helsinki Dry Gin, jota tukevat luonnollisesta kiniinistä valmistettu tonicvesi ja aito sitruunamehu. Kirkas ja raikas Getari täydentää The Helsinki Distilling Companyn premium-lonkeroiden tuoteperheen nyt kuuteen makuun.

Red Bull 400 -kilpailun ylivoimaiseen voittoon norjalainen Erik Resell8.9.2024 08:08:00 EEST | Tiedote

Red Bull 400 -ylämäkijuoksukilpailu järjestettiin toistaiseksi viimeistä kertaa Suomessa ja Lahden suurmäessä lauantaina 7.9. Kilpailussa nähtiin yli 1500 juoksijaa, jotka haastoivat itsensä ja Lahden legendaarisen suurmäen. Miesten kilpailun ylivoimaiseen voittoon juoksi jo kolmannen kerran norjalainen Erik Resell lähes puolen minuutin erolla toiseksi tulleeseen Joni Paliniin. Naisten sarjassa voiton nappasi ensimmäistä kertaa kisaan osallistunut lahtelainen Jenni Nieminen.

Viimeinen Red Bull 400 kisataan Lahden suurmäessä lauantaina5.9.2024 14:10:30 EEST | Tiedote

Red Bull 400 on maailman rankin sprintti, joka kilpaillaan Salpausselän suurmäessä toistaiseksi viimeistä kertaa tulevana lauantaina 7. syyskuuta. Ylämäkijuoksun armottomin tapahtuma on järjestetty Suomessa vuodesta 2014 alkaen, ja Lahden iltavalaistussa hyppyrimäessä järjestettävä 10-vuotisjuhlakilpailu onkin kotimaan lisäksi herättänyt suuren mielenkiinnon maailmalla. 1500 kisaan ilmoittautuneen joukossa on lähes 200 edustajaa 30:stä eri maasta. Lahden legendaarista betonia lähtee haastamaan myös mäkiennätyksen haltija ja Suomen Red Bull 400:n kaksinkertainen voittaja Erik Resell.

Armoton Red Bull 400 Lahden suurmäessä viimeistä kertaa 7.9.30.8.2024 11:11:46 EEST | Tiedote

Red Bull 400 on ylämäkijuoksukilpailu, jossa miehet ja naiset haastavat itsensä elämänsä rankimmalle 400 metrille juosten hyppyrimäen montusta vauhtimäen huipulle asti. Suomessa ylämäkijuoksun armottomin tapahtuma on järjestetty vuodesta 2014 alkaen. Lauantaina 7. syyskuuta Lahden suurmäessä kisataan Suomen toistaiseksi viimeinen Red Bull 400. Iltavalaistussa hyppyrimäessä järjestettävä 10-vuotisjuhlakilpailu on Suomen lisäksi herättänyt suuren mielenkiinnon maailmalla. 1500 kisaan ilmoittautuneen joukossa on lähes 200 edustajaa 30:stä eri maasta.