Arina sulkee Raksilan Salen – Prisma palvelee laajoilla aukioloajoilla

Osuuskauppa Arina on päättänyt sulkea Sale Raksilan. Myymälän sulkemista selvitettäessä Sale Raksilassa käytiin muutosneuvottelut, joiden lopputuloksena myymälä on päätetty sulkea syyskuun 2024 loppuun mennessä. Sale Raksilan henkilökunta siirtyy työskentelemään lähialueen muihin Arinan myymälöihin.

Logo, jossa on teksti "ARINA" ja vasemmalla puolella kaareva graafinen kuvio.

Sale Raksilan toiminta on päätetty lopettaa ja keskittää toiminta Raksilassa vieressä sijaitsevaan Prismaan.

– On tärkeää huomata, että emme ole lähtemässä mihinkään tontilta. Jo nyt suurin osa alueen asiakkaistamme valitsee mieluummin samalla tontilla sijaitsevan Prisman erityisesti sen kesällä laajennettujen aukioloaikojen ja monipuolisemman tuotevalikoiman takia, Arinan marketkaupan toimialajohtaja Mikko Polso toteaa.

– Tutut salelaiset jatkavat syyskuun lopun jälkeen yhä asiakkaiden palvelua muissa myymälöissämme, Polso lisää.

Sale Raksilan sulkeminen ei vaikuta rakennuksessa toimivien muiden yritysten toimintaan.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistavat tasavertaisesti lähes 190 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Arinan asiakasomistajat saavat palveluja käyttämällä hyötyjä keskimäärin noin 575 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Jaossa 190 000 euroa pohjoisen lapsille ja nuorille14.9.2024 08:55:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina on käynnistänyt jälleen ”Pidetään yhdessä pohjoisen puolta”-tukihaun. Viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana Arina on jakanut tukea lasten ja nuorten toimintaan jo yli miljoonan euron edestä. Tukea voivat hakea pohjoissuomalaiset lasten ja nuorten liikuntaseurat ja harrastusyhdistykset sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöt, jotka kohdentavat tukensa lapsille tai nuorille Arinan toimialueella.