Compass Group Finland Oy

Onnistuneen kumppanuuden elementit: Case Makaronilaatikko

Mitä kun ulkoistuksessa lähes kaikki menee pieleen? Mikä merkitys on vuorovaikutuksella, maineella ja luottamuksella, kun yksityinen palveluntarjoaja tuottaa palveluja kunnille ja hyvinvointialueille.  Kuntamarkkinoilla tapahtuvassa tietoiskussa tilaajatuottaja-kumppanuuden elementtejä Janakkalan kevään 2024 makaronilaatikkokohun siivittämänä.

Compass Group tarjoilee maistiaisia makaronilaatikosta
Makaronilaatikkoa tarjolla Terhi Hytönen Compass Group

KE 18.9. klo 15.00–15.20 Tietoisku: 3. krs. Tila A 3.2.
​Kuntamarkkinat: Amica/Compass Group (messupiste K-kerros)

Molemminpuolinen luottamus on yhteistyön perusta. Jos haasteita kuitenkin nousee, avoin keskustelu ja ongelmien aito kohtaaminen on paras ja joskus ainoa tie eteenpäin. Kuntamarkkinoilla käydään läpi tapausta, joka nousi vahvasti otsikoihin viime kevään aikana, kun Janakkalan koululaisille tarjoiltiin vetistä makaronilaatikkoa.

Aiheesta ovat keskustelemassa palvelun tarjoajan edustajana toimitusjohtaja Hannu Rahnasto Compass Groupilta sekä Reijo Siltala, johtava viranhaltija hankinnan aikaan, Mervi Erkkilä-Rautiainen palvelupäällikkö ja Merja Taponen, teknisen lautakunnan puheenjohtaja Janakkalan kunnasta.

Molemmat osapuolet kulkevat kohti yhteistä päämäärää, joka on laadukkaiden ja kustannustehokkaiden palveluiden tuottaminen kansalaisille. Miten haasteiden siivittämä alku saatiin yhdessä käännettyä toimivaksi ja entistä paremmaksi kumppanuudeksi?

Tapaus osoitti, kuinka tärkeää on jatkuva dialogi ja palvelujen toimivuuden arviointi tilaajan ja tuottajan välillä sekä avoin viestintä korjaavista toimenpiteistä.

Myös sidosryhmien osallistaminen on merkittävässä roolissa luottamuksen saavuttamiseksi jo ennen kumppanuuden alkamista ja koko sen ajan. Hyvä kumppanuus luo molemmille osapuolille lisäarvoa ja tukee laadukkaiden, vastuullisten ja kestävien palveluiden tuottamista.

Tervetuloa kuulolle Kuntamarkkinoille Kuntatalolle ke 18.9. klo 15.00–15.20
Tietoisku: 3. krs. Tila A 3.2.
Lisätietoja ja haastattelupyynnöt Onnistuneen kumppanuuden elementit:
Hannu Rahnasto, etunimi.sukunimi@compass-group.fi

Tervetuloa myös kuuntelemaan millaiset tukipalvelut ydintehtäville 2030-luvulla?​ Hyvinvointialueiden ja kuntien ydintehtäviä haastavat väestörakennemuutokset ja kustannuspaineet. Millaiset tukipalvelut, kuten ruoka- ja puhtauspalvelut tai logistiikka- ja käyttäjäpalvelut tukevat ydintehtäviä 2030-luvulla? Miten palvelut järjestetään ikääntyvälle väestölle ja hoivaa tarvitseville? Tai lapsille ja nuorille? Riittääkö resurssit tukipalveluihin ja miten rahoitus ylipäätään tullaan järjestämään. Minkälaisia uusia innovatiivisia yhteistyömalleja tarvitaan rohkeaan uudistamiseen, jotta palveluiden tarve ja kysyntä kohtaavat kustannustehokkaasti ja laadukkaasti? Tulevaisuutta pohtimassa Compassin myyntijohtaja Mervi Mikkola ja liiketoimintapäällikkö Satu Puustinen.

Tervetuloa kuulolle TO 19.9. klo 11.30–11.50 Kuntatalo, Tila A 3.2.1

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt Tulevaisuuden tukipalvelut: myyntijohtaja Mervi Mikkola, Compass Group, etunimi.sukunimi@compass-group.fi

Compass Group tarjoilee maistiaisia makaronilaatikosta
Makaronilaatikkoa tarjolla
Terhi Hytönen Compass Group
Lataa

Compass Group Suomi tarjoaa vaikuttavan kattauksen laadukkaita ruoka- ja monipalveluita, joista asiakkaan on aina vaivatonta valita vastuullisesti. Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt ravintoloissamme tarjottavalle lounaalle ja pakatulle ruoalle Avainlippu-tunnuksen. Raaka-aineiden kotimaisuusasteemme on korkea. Suomessa meitä compassilaisia on noin 3 000 ammattilaista ympäri Suomen palvelemassa asiakkaitamme suurella sydämellä aina turvallisuus, terveys ja hyvinvointi etusijalla. Palvelubrändejämme Suomessa ovat muun muassa Amica, Food & Co ja Unison. Compass Group on maailman johtava ruoka- ja monipalveluyhtiö.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Compass Group Finland Oy

Tutkimus: Onko etätyö pahasta terveydellemme?18.9.2023 06:50:00 EEST | Tiedote

Uusi tutkimus osoittaa, että suomalaisilla hybridityöntekijöillä vaikuttaa olevan parempi tasapaino työn ja vapaa-ajan välillä kuin kanssasisarillaan ja veljillään maailmalla. Kansainvälisesti hybridityöntekijät syövät vähemmän terveellisesti ja työskentelevät pidempään etätyöpäivinä. Suomalaiset etätyöntekijät sulkevat tutkimuksen mukaan koneensa tasan silloin, kun työaika tulee täyteen. Kun suomalaiset työskentelevät etänä, he rentoutuvat paremmin tauoilla, liikkuvat ja käyvät luonnossa. He syövät terveellisempiä välipaloja kuin kansainvälisesti. He pitävät nk. ruutuvapaita taukoja enemmän kuin työpaikalla työskennellessä. Työpaikalla työskennellessä tavataan kollegoja ja syödään yhdessä. Työnantajan toivotaan ohjaavan myös terveelliseen ja vastuulliseen syömiseen, etenkin nuorten vastaajien keskuudessa.