Labore aloittaa muutosneuvottelut

Työn ja talouden tutkimus LABORE, entinen Palkansaajien tutkimuslaitos, aloittaa koko henkilökuntaa koskevat muutosneuvottelut. Laboren hallitus päätti asiasta perjantaina.

- Julkisen talouden säästöt vaikuttavat merkittävästi sekä tutkimuslaitoksemme saamaan perusrahoitukseen että haettavien hankerahoituksien määriin. Ylipäätään tutkimuksen rahoituksessa eletään niukkoja aikoja. Meidän on pakko sopeuttaa taloudenpitoamme uuteen tilanteeseen, Laboren johtaja Mika Maliranta kertoo.

Muutosneuvottelut alkavat välittömästi ja ne koskevat koko henkilökuntaa. Neuvotteluiden tavoitteena on löytää 450 000 euron pysyvät säästöt, enintään 4 htv. Laboren palveluksessa on vajaa 30 henkilöä, joista osa työskentelee osa-aikaisena.

Labore on vuonna 1971 perustettu itsenäinen tutkimuslaitos. Se keskittyy yhteiskunnallisesti merkittävään ja tieteen kansainväliset laatukriteerit täyttävään soveltavaan taloustieteelliseen tutkimukseen. Tutkimuksen painopistealueisiin kuuluvat työn taloustiede, julkistaloustiede sekä makrotaloustiede ja toimialan taloustiede. Lisäksi se tuottaa suhdanne-ennusteita ja toimialakatsauksia sekä julkaisee Talous & Yhteiskunta -lehteä ja podcasteja.

Lisätietoja:

Laboren johtaja Mika Maliranta, mika.maliranta@labore.fi, p. 050 369 8054
Laboren hallituksen puheenjohtaja Jyrki Konola, jyrki.konola@sak.fi, p. 050 406 1093