eLuotsi Finland Oy

Suomen Natiivimainonta tekee sisältömarkkinointia kolmen hyödyn näkökulmalla

Jaa

Suomen Natiivimainonta tekee natiivimainontaa monista muista alan toimijoista poiketen hakukoneoptimointi-fokuksella (SEO), hakien artikkeleilla moninkertaista ja pitkäkestoista hyötyä. Toimintatapa yhdistää natiivimainonnan ja hakukoneoptimoinnin parhaita käytäntöjä ja hyötyjä. Laadukkaan sisällön ja SEO-strategioiden yhdistelmällä varmistetaan, että natiivimainonta samanaikaisesti sekä aktivoi ja sitouttaa yleisöä, että parantaa yrityksen näkyvyyttä hakukoneissa. Hyvin toteutettu natiivimainonta tuo näin yritykselle normaalin lyhytaikaisen hyödyn lisäksi pitkäaikaista hyötyä.

Vesa Nippala
Vesa Nippala

Natiivimainonta on tehokas digitaalisen markkinoinnin menetelmä – markkinointia, joka ei tunnu markkinoinnilta. Se sulautuu saumattomasti orgaaniseen sisältöön ja tarjoaa kohderyhmille heitä kiinnostavaa sisältöä. Yrityksen toimialaan liittyvällä sivustolla julkaistu natiivimainos tuntuu lukijasta luontevalta, hyödylliseltä ja relevantilta.

SEO-fokuksella tehdyn natiivimainonnan kolme hyötyä

Natiiviartikkelit tuovat näkyvyyttä yritykselle ja sen tuotteille julkaisijan sivustolla. Artikkelit auttavat sitouttamaan, luomaan asiakassuhdetta ja kasvattamaan luottamusta. Mielenkiintoinen artikkeli houkuttelee potentiaalisia asiakkaita vierailemaan yrityksen sivustolla. Kiinnostava sisältö ei tunnu perinteiseltä mainokselta, vaan se tarjoaa aidosti hyödyllistä tietoa. Kun sisältö kiinnostaa lukijaa, hän klikkaa linkkiä ja vierailee yrityksen nettisivuilla todennäköisemmin. Monesti tämä johtaa myös asiakkuuteen. Yleensä artikkeli on julkaisun etusivulla suurella huomioarvolla löydettävissä ensin viikon ajan ja sen jälkeen sivuston arkistossa. Tämä hyöty on siis pääasiassa lyhytkestoinen. SEO-näkökulmalla toteutettuna jokainen natiiviartikkeli tuo kuitenkin myös pitkäaikaisia hyötyjä.

Natiivimainonta tarjoaa merkittäviä hyötyjä hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Usein suurin pitkäaikainen hyöty on mahdollisuus saada linkityksiä yrityksen omille nettisivuille korkean auktoriteetin sivustoilta, jotka ovat arvostettuja hakukoneiden silmissä. Julkaisemalla artikkeleita tällaisilla sivustoilla voidaan saada arvokkaita niin kutsuttuja dofollow-linkkejä. Ne nostavat yrityksen oman nettisivuston auktoriteettia hakukoneiden silmissä ja parantavat siten hakukonenäkyvyyttä pitkässä juoksussa. Monet julkaisijat eivät hyväksy dofollow-linkkejä natiiviartikkeleissa tai artikkelit ovat sivustolla vain määräajan – tällöin natiiviartikkelit eivät tuo SEO-hyötyjä tai tuovat sitä vain lyhyen aikaa. Myös lukuisat muut tekijät vaikuttavat natiivimainonnan SEO-hyötyihin – tai siihen, että tuoko natiivimainonta niitä lainkaan. Eli natiivimainontaa voi tehdä monella tavalla ja monenlaisissa julkaisuissa, mutta vain tietyllä tavalla tietynlaisissa medioissa oikein tehtynä sillä saadaan myös pitkäaikaista SEO-hyötyä.

Lisäksi korkean auktoriteetin julkaisijan sivustolla olevat artikkelit sijoittuvat usein korkealle Googlen hakutuloksissa, jolloin yritys saa entistä enemmän palstatilaa hakutulossivuilta eri hakusanoilla. Muiden sivustojen artikkelit voivat näkyä Googlen hakutuloksissa, eli yritys saa näkyvyyttä omien nettisivujensa lisäksi myös näiltä muilta sivustoilta. Näin saadaan pitkässä juoksussa enemmän huomiota ja mahdollisia asiakkaita, ja artikkeleilla on laajempi vaikutus kuin pelkästään yrityksen oman sivuston kautta saavutettavissa tuloksissa.

Suomen Natiivimainonnan Vesa Nippala kertoo kokemuksesta:

”Natiivimainonta tuo joskus todella hyviä tuloksia kampanjan aikana. Pitkässä juoksussa SEO-hyödyt tuovat kuitenkin orgaanisen näkyvyyden kumulatiivisen kasvun myötä paljon suurempia taloudellisia hyötyjä.”

SEO-ystävälliset linkit ja laadukas sisältö

Tehokkaassa natiivimainonnassa yhdistetään hakukoneoptimointi ja laadukkaat tekstit. Tuloksena on sisältö, joka tarjoaa pitkäaikaista hyötyä yrityksen verkkonäkyvyydelle.

Suomen Natiivimainonta hyödyntää laajaa mediakantaa, josta etsitään asiakkaalle sopivat tahot, jotka tarjoavat SEO-ystävällisiä linkityksiä. Näissä julkaisuissa olevissa linkeissä ei ole niin sanottuja nofollow- tai sponsored-määrityksiä, joista ei ole hyötyä hakukonenäkyvyyden kannalta. Pitkäjänteisellä tekemisellä yrityksen verkkosivuston auktoriteetti kasvaa kumulatiivisesti hakukoneiden silmissä.

Kansainvälisessä hakukoneoptimoinnissa on tärkeää hankkia linkkejä kyseisen kielialueen mukaisilta sivustoilta. Suomen Natiivimainonta tekeekin yhteistyöverkoston avulla natiivimainontaa ja sisältömarkkinointia myös kansainvälisillä sivustoilla.

Suomen Natiivimainonta on eLuotsi Finland Oy:n aputoiminimi. Natiivimainonnan lisäksi eLuotsi tekee kokonaisvaltaista hakukoneoptimointia, sisällöntuotantoa, mediatiedottamista ja hakukonemainontaa.

Lisäksi Suomen Natiivimainonta ylläpitää joitakin omia julkaisujaan, joista voi ostaa natiivimainontaa:

  • B2BSuomi.fi: Yrityksiltä yrityksille – ajankohtaista asiaa kotimaisista B2B-yrityksistä ja -palveluista.
  • Mobiilisanomat.fi: Uutisia uusista matkapuhelimista ja muista mobiililaitteista sekä niihin liittyvistä asioista.
  • Punttis.com: Ilmaisia kuntosaliohjelmia, ohjeita liikkeiden suorittamiseen sekä tietoa lisäravinteista.
  • Perhekoti.fi: Hyödyllistä tietoa perhekotien toiminnasta ja perustamisesta perhehoitajille, hoitoa tarvitseville ja heidän läheisilleen.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Vesa Nippala
Vesa Nippala
Lataa
Vesa Nippala
Vesa Nippala
Lataa
Vesa Nippala
Vesa Nippala
Jan Colliander
Lataa

Linkit

eLuotsi Finland Oy

Suomen Natiivimainonta on eLuotsi Finland Oy:n aputoiminimi. Aputoiminimellä haluamme tuoda esille ja korostaa yhtä liiketoimintamme osa-aluetta – SEO-lähtöistä natiivimainontaa. Emme ole paras sisältömarkkinointitoimisto kaikille  mahdollisille yrityksille. Meillä natiivimainonnan pääfokus on erityisesti hakukonenäkyvyyden kehittämisessä ja usein natiivimainonta onkin meillä osana kokonaisvaltaisen hakukoneoptimoinnin asiakkuutta.

eLuotsi Finland Oy logo

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta eLuotsi Finland Oy

Hakukoneoptimoinnin yksi keskeinen osa-alue jätetään usein kokonaan tekemättä – SEOlinkit-palvelu korjaa tilanteen22.10.2024 08:01:00 EEST | Tiedote

Moni hakukoneoptimointia (SEO) tarjoava yritys jättää linkkien hankinnan kokonaan tekemättä. Syitä tähän ovat osaamisen puute ja monet alalla vallitsevat perusteettomat myytit. eLuotsi Finland Oy on lanseerannut uuden SEOlinkit.fi-palvelun paikkaamaan tätä kriittistä puutetta. SEOlinkit keskittyy laadukkaiden ulkoisten linkkien hankintaan täydentäen hakukoneoptimoinnin strategioita. Linkkien hankinta on yrityksen oman sivuston ulkopuolella tapahtuvaa hakukoneoptimointia, minkä vuoksi yritys voi hyvin hankkia linkkien hankinnan SEOlinkit-palvelun kautta ja muut SEO-palvelut muualta. SEOlinkit-palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden nostaa sijoituksiaan hakutuloksissa ja parantaa näkyvyyttään netissä. Laadukkaat linkit arvostetuilta sivustoilta lisäävät sivuston auktoriteettia hakukoneiden silmissä ja houkuttelevat uusia asiakkaita. Sen vuoksi kyseessä on tärkeä osa hakukoneoptimointia. Oikein toteutettuna linkkien hankinta voi kasvattaa sivuston liikennettä merkittävästi. Auktoriteet

Hyve Aivotärähdysklinikka mullistaa aivotärähdysten hoidon - Suomen ainoa kokonaisvaltainen kuntoutuspalvelu Pirkkalassa28.8.2024 08:29:52 EEST | Tiedote

Suomessa joka vuosi yli 10 000 henkilöä saa aivotärähdyksen, ja jopa 2 000 heistä kärsii pitkittyneistä oireista. Valitettavan moni näistä ihmisistä jää kokonaan ilman asianmukaista hoitoa. Pirkkalassa sijaitseva Hyve Aivotärähdysklinikka vastaa tähän hoidontarpeeseen kokonaisvaltaisella, moniammatillisella palvelukokonaisuudella.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye