Öppettiderna vid FPA:s serviceställe i Borgå ändras

FPA:s serviceställe i Borgå är i fortsättningen öppet tisdag–onsdag och fredag kl. 12–16 och på bokad tid. Så gott som alla FPA-ärenden går också att sköta per telefon eller i e-tjänsten.

FPA: serviceställe i Borgå betjänar i fortsättningen med samma öppettider som under sommaren. Personlig rådgivning ges på tisdagar, onsdagar och fredagar kl. 12–16 och på bokad tid. Man kan boka en tid genom att ringa FPA:s telefontjänst. Servicestället i Borgå finns på adressen Lundagatan 22.

– Vi ändrade öppettiderna eftersom vi vill erbjuda kunderna mer service med tidsbokning. På så sätt kan vi erbjuda alla kunder som besöker servicestället tillräckligt med stöd. Brådskande kundsituationer sköter vi alla vardagar, säger Mari Harju, centerchef vid FPA:s södra kundserviceenhet.

De flesta FPA-ärenden kan skötas per telefon och i e-tjänsten

Det går att sköta nästan alla FPA-ärenden per telefon och på nätet. I e-tjänsten MittFPA kan man ansöka om förmåner, skicka bilagor och meddela förändringar. Man kan också se i vilket skede handläggningen av en förmånsansökan är och kontrollera vilka dagar förmånen betalas ut. Man loggar in i MittFPA med nätbankskoder, mobilcertifikat eller certifikatkort.

I telefontjänsten ges personlig rådgivning om hur man sköter ärenden på nätet och gör en ansökan. FPA:s telefontjänst är öppen alla vardagar kl. 9–16. Vid behov kan en ansökan också lämnas muntligt per telefon, om ärendet inte kan skötas på något annat sätt.