Varkauden moderni pelastusasema valmistui ja vihittiin käyttöön

Varkauden Käärmeniemeen rakennettu uusi ja nykyaikainen pelastusasema on valmistunut. Pelastusasema vihittiin käyttöön juhlallisin menoin 4.10. Varsinaiseen käyttöön tilat otetaan torstaista 10.10.2024 alkaen.

Muutto pelastusaseman vanhoista tiloista uusiin on suunniteltu juhlavasti siten, että kaikki ajoneuvot siirtyvät uudelle pelastusasemalle letkassa 10.10.2024.

Uusi pelastusasema sisältää miehistön majoitus-, oleskelu-, puku- ja pesutilat, kalustotilat sekä kuntoilutilat. Kaksikerroksinen pelastusasema on kooltaan noin 2 700 brm2. Sen yhteydessä on lisäksi erillinen kylmä varastohalli ja autokatos.

Rakennuksen tulevia käyttäjiä ovat Pohjois-Savon Hyvinvointialue eli pelastustoimi ja ensihoito, Stora Enson sopimuspalokunta sekä Varkauden nuorisopalokunta.

Pelastusaseman kokonaisurakoitsijana toimi Rakennusliike Lapti Oy.

– Tilaajan näkökulmasta hanke eteni sujuvasti aina suunnittelusta toteutukseen saakka. Yhteistyö pääurakoitsija Laptin kanssa oli mutkatonta ja sujuvaa koko rakentamisen ajan. Käyttäjät saavat modernit sekä terveelliset ja turvalliset tilat käyttöönsä, kertoo Varkauden kaupungin hankevastaava Jussi Kuokkanen.

– Oli ilo toteuttaa tilaajan kanssa hyvässä yhteishengessä uusi moderni pelastusasema alueelle. Asemasta tuli laadukas, ja se valmistui aikataulussa. Erityinen kiitos myös työmaalle, joka toteutti kohteen ilman yhtään työmaa-aikaista tapaturmaa, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Jussi Heikkilä.

Jussi Kuokkanen, Rakennusinsinööri, Varkauden kaupunki, 040 520 7428, jussi.kuokkanen(at)varkaus.fi
Jussi Heikkilä, tekninen johtaja, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 040 080 7299, jussi.heikkila@lapti.fi

Lapti on monipuolinen ja vakavarainen kotimainen rakennusliike. Rakennamme yhdessä asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme kanssa koteja, toimitiloja, päivä- ja hoivakoteja, kouluja sekä sairaaloita ympäri Suomea. Meillä työskentelee noin 500 alan ammattilaista. Vaikuttavasta jäljestämme kertovat niin viimeistelty kädenjälki kuin yhteistyöstämme syntyvä lämmin muistijälki. www.lapti.fi

Vaikuttavaa jälkeä.