Kauppakeskus Mylly Oy

Köpcentrum Myllys affärslokaler har en användningsgrad på nästan 100 % – Under höstlovsveckan besannas något som många önskat, när artisten Mirella uppträder på Myllytorget

Dela

Köpcentrum Mylly lockar till sig både inhemska och internationella varumärken. Hela 99 procent av affärslokalerna är i bruk, medan användningsgraden i andra jämförbara köpcentrum är omkring 93 procent. Under julen blir det helt fullt i Mylly, då pop up-butiker tar över det fåtal affärslokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga. Fredagen den 18 oktober firar Mylly sin 23-årsdag, och då går en önskan som många haft i uppfyllelse: den populära artisten Mirella uppträder på Myllytorget, i ett av sina få offentliga uppträdanden under hösten.

Av Myllys affärslokaler är 99 procent i bruk, och under julen blir det helt fullt då pop up-butiker tar över det fåtal lokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga.
Av Myllys affärslokaler är 99 procent i bruk, och under julen blir det helt fullt då pop up-butiker tar över det fåtal lokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga. Bild: Köpcentrum Mylly

Enligt statistik som sammanställts av föreningen Kauppakeskusyhdistys är användningsgraden i allmänhet omkring 93 procent i köpcentrum som ligger utanför de större städerna och cirka 96 procent i köpcentrum i huvudstadsregionen.

– Vi är helt klart det köpcentrum som de stora aktörerna och varumärkena vill komma till i västra Finland. Detta ger oss en stadig grund när vi söker nya samarbetspartner, vilket vi nu kan göra med ännu större ambitioner än tidigare. Dessutom är det en utmärkt grund för att planera utbudet i framtidens hållbara köpcentrum, säger Myllys verkställande direktör Mari Hantula.

Det som Mylly erbjuder sina butiker är just handlande kunder. Den genomsnittliga köpesumman i Mylly var 48 euro i september, och i december stiger den till över 50 euro.

– Under de senaste två åren har fler än 30 butiker antingen öppnat som nya butiker, förnyat sitt koncept eller byggt ut sina lokaler, vilket visar på våra samarbetspartners vilja att investera i sina verksamhetsställen i Mylly. Det sänder ett tydligt budskap: butikerna når kommersiell framgång här i Mylly. För köpcentrumet är det ett viktigt tecken på vår livskraft.

Exempelvis öppnade Finnkino Nordens första Luxe-biograf i Mylly 2022, och polska LPP:s butiker Cropp, House och Sinsay, som kom till Mylly under sommaren förra året, var de första butikerna som koncernen hade öppnat i hela Sydvästra Finland.

Under julen kommer utbudet att växa ytterligare, då pop up-butiker tar över det fåtal affärslokaler och korridorutrymmen som finns lediga.

– Utbudet under julsäsongen blir rikligt och varierat, med såväl nya som redan bekanta varumärken och tjänster. Så här i mitten av oktober är redan fler än tio pop up-platser uppbokade. Bara några få platser är fortfarande lediga, berättar Meri Hakulinen, chef för kommersiell utveckling.

Höstlovsveckan bjuder på dagligt program, populära artisten Mirella på fredag

Denna vecka firar Mylly sin 23-årsdag, samtidigt som många av områdets skolor har höstlov. På fredagen den 18 oktober kl. 18 kommer artisten Mirella att uppträda, och dessförinnan värms scenen upp av saxofonist-DJ:n Kristian Lakari. Efter uppträdandet anordnas ett Meet&Greet kl. 19–19.30, där Mirellas fans får en chans att träffa sin favoritsångare.

– Vi vill att världens mest mirakulösa födelsedagsvecka i Reso ska vara ett tillfälle för var och en att ställa in sig på en bättre våglängd. Mirella och veckans övriga evenemang möjliggör just detta, säger Myllys marknadsföringschef Mira Salo.

Under födelsedagsfirandet har köpcentrumet program hela veckan, och programmet är utformat efter upplevelsestigen och de olika hållplatserna som byggts upp i Mylly. På hållplatserna finns bland annat ansiktsmålning, gnuggbilder och ett lyckohjul med trevliga priser. Måndag till lördag kl. 12–18 får besökarna lov att rita på väggarna i ritrummet, och måndag till söndag kan de spela jättespel i spelarenan. På barnens lekplats anordnas styrt program kl. 12–18 på fredagen.

Kontakter

Bilder

Av Myllys affärslokaler är 99 procent i bruk, och under julen blir det helt fullt då pop up-butiker tar över det fåtal lokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga.
Av Myllys affärslokaler är 99 procent i bruk, och under julen blir det helt fullt då pop up-butiker tar över det fåtal lokaler och korridorutrymmen som fortfarande är lediga.
Bild: Köpcentrum Mylly
Ladda ned bild
Sångaren Mirella kommer att uppträda och träffa fans på ett Meet&Greet-tillfälle i Köpcentrum Mylly den 18 oktober. Hennes singel Timanttei uppnådde mer än 15 miljoner visningar på TikTok redan innan den publicerades.
Sångaren Mirella kommer att uppträda och träffa fans på ett Meet&Greet-tillfälle i Köpcentrum Mylly den 18 oktober. Hennes singel Timanttei uppnådde mer än 15 miljoner visningar på TikTok redan innan den publicerades.
Bild: Saara Taussi
Ladda ned bild
Under de senaste två åren har fler än 30 butiker antingen öppnat, förnyat sitt koncept eller byggt ut sina lokaler i Köpcentrum Mylly. Det visar på Myllys samarbetspartners vilja att investera i sina verksamhetsställen i köpcentrumet.
Under de senaste två åren har fler än 30 butiker antingen öppnat, förnyat sitt koncept eller byggt ut sina lokaler i Köpcentrum Mylly. Det visar på Myllys samarbetspartners vilja att investera i sina verksamhetsställen i köpcentrumet.
Bild: Eemeli Rantasalo
Ladda ned bild
Under födelsedagsfirandet har Köpcentrum Mylly program hela veckan, och programmet är utformat efter upplevelsestigen och de olika hållplatserna som byggts upp i Mylly. På hållplatserna finns bland annat ansiktsmålning, gnuggbilder och ett lyckohjul med trevliga priser.
Under födelsedagsfirandet har Köpcentrum Mylly program hela veckan, och programmet är utformat efter upplevelsestigen och de olika hållplatserna som byggts upp i Mylly. På hållplatserna finns bland annat ansiktsmålning, gnuggbilder och ett lyckohjul med trevliga priser.
Bild: Studio 760
Ladda ned bild

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har över fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.

www.kauppakeskusmylly.fi

Andra språk

Följ Kauppakeskus Mylly Oy

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy

Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.

Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye