PK-35:n miesten ja naisten edustusjoukkueille pistevähennykset kaudelle 2025

Valtakunnallisten jalkapallosarjojen lisenssikomitea on määrännyt PK-35:n edustusjoukkueille kahden pisteen vähennykset ensi kaudelle.

Lisenssikomitea katsoo, että PK-35 ei ole noudattanut lisenssikomitean sille 12.1.2024 tehdyissä kautta 2024 koskevissa Kansallisen Liigan ja Ykkösliigan lisenssipäätöksissä asetettuja lisenssimääräysten A-kriteereitä koskevia velvollisuuksia ja ehtoja.

Seura ei ole lisännyt Pihlajamäen Algeco Areenan katettuja istumapaikkoja lisenssipäätöksellä vaaditulla tavalla 31.7.2024 mennessä eikä myöskään sen jälkeen.

Lisenssikomitea päätti määrätä seuralle seuraavat sanktiot:

PK-35:n miesten edustusjoukkueelta vähennetään kaksi (2) pistettä kilpailukaudella 2025 pelattavassa sarjassa.

PK-35:n naisten edustusjoukkueelta vähennetään kaksi (2) pistettä kilpailukaudella 2025 pelattavassa sarjassa.

Lisenssimääräysten 13.1A-kohdan mukaan A-kriteerien noudattamatta jättämisestä kauden aikana voidaan lisenssi peruuttaa, pelaajasiirtoja rajoittaa tai määrätä pistevähennyksiä lisenssikauden tai seuraavan kauden aikana pelattavassa sarjassa. Pistevähennykset on määrätty aiemmissa vastaavissa ja tässä tapauksessa seuraavalle kaudelle, koska päätös sanktioista on tehty hyvin lähellä kauden päättymistä.

Seuralla on kymmenen päivää aikaa valittaa päätöksestä Urheilun oikeusturvalautakuntaan.

Valtakunnallisten Jalkapallosarjojen lisenssikomitea
Petri Salminen, puheenjohtaja