Kelan Uudenkaupungin palvelupisteen aukioloaika muuttuu
Kelan palvelupiste Uudessakaupungissa on jatkossa avoinna tiistaisin klo 12–15 sekä muulloin ajanvarauksella. Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa.
Kelan palvelupiste Uudessakaupungissa palvelee jatkossa tiistaisin klo 12–15 sekä muulloin ajanvarauksella. Ajan palvelupisteeseen voi varata Kelan puhelinpalvelusta.
Uudenkaupungin palvelupisteessä on mahdollisuus käyttää asiakastietokonetta omatoimisesti Kelan verkkoasiointiin palvelupisteen aukioloaikana tiistaisin klo 12–15. Uudenkaupungin palvelupiste sijaitsee osoitteessa Vakka-Suomenkatu 7.
Kela kokeilee uusia aukioloaikoja 21.10.2024–31.8.2025. Kela tiedottaa, jos aukioloajat muuttuvat kokeilun jälkeen.
Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimitse
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa. Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Lue lisää
Yhteyshenkilöt
Sari Tanskanenpalvelukeskuksen päällikkö, Kela
Puh:050 551 8162sari.tanskanen@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Upphandlingen av produkter till moderskapsförpackningen för 2026 avbryts18.10.2024 13:30:00 EEST | Pressmeddelande
FPA avbryter anbudsförfarandet för produkter till moderskapsförpackningen för 2026. Orsaken är att efterfrågan på moderskapsförpackningar är lägre än väntat till följd av att nativiteten sjunker. FPA inleder ett nytt anbudsförfarande så snart som möjligt.
Vuoden 2026 äitiyspakkauksen tuotteiden tarjouskilpailu keskeytetään18.10.2024 13:30:00 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Pressrelease in English (kela.fi). Kela keskeyttää vuoden 2026 äitiyspakkauksen tuotteiden tarjouskilpailun. Keskeytyksen taustalla on äitiyspakkausten odotettua pienempi menekki, joka johtuu syntyvyyden laskusta. Kela avaa uuden tarjouskilpailun mahdollisimman pian.
Procurement process for the 2026 edition of the maternity package suspended18.10.2024 13:30:00 EEST | Press release
Kela has suspended the procurement of products for the 2026 maternity package. The decision was made in response to lower than expected demand for the package, which in turn is due to a decline in the birth rate. Kela will launch a new procurement as soon as possible.
Vid avgöranden om utkomststöd beaktar FPA hädanefter i fråga om penningspel endast de vinster som kunden får tillgång till18.10.2024 09:05:00 EEST | Pressmeddelande
FPA har uppdaterat sina handläggningsanvisningar för utkomststöd till den del som gäller hur vinster av penningspel ska beaktas. Ändringen grundar sig på förändringarna på spelmarknaden och FPA:s egna iakttagelser. När spelandet ser ut att vara ett problem gör FPA en anmälan om oro eller hänvisar kunden till en aktör som kan erbjuda hjälp.
Kela huomioi jatkossa toimeentulotuen ratkaisuissa rahapeleistä vain käyttöön saadut voitot18.10.2024 09:05:00 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Pressrelease in English (kela.fi). Kela on päivittänyt toimeentulotuen ratkaisutyön ohjeistusta rahapelivoittojen huomioimisessa. Muutoksen taustalla ovat pelimarkkinoiden muutokset ja Kelan omat havainnot ratkaisutyöstä. Kun pelaaminen näyttäytyy ongelmana, Kelasta tehdään huoli-ilmoitus tai ohjataan asiakas avun äärelle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme