Skanska rakentaa senioriasuntoja Folkhälsanille Helsinkiin

Skanska ja Fastighets Ab Folkhälsanhuset i Haga ovat sopineet senioriasuntojen rakentamisesta Helsingin Haagaan. Vuokra-asuntoja tulee 82 kappaletta, ja rakennustyöt käynnistyvät marraskuussa 2024.

Havainnekuva: Folkhälsan / Tietoa Finland Oy / Ahlman Arkkitehdit Arkitekter Oy Ab

Kahden 6-kerroksisen rakennuksen kokonaisuus muodostuu osoitteeseen Kauppalantie 9–11 kattaen noin 5 470 bruttoneliötä. Asuntojen lisäksi yhteisiin tiloihin on panostettu. Kohteeseen tulee keittiö, ruokala, kuntosali, harraste- ja sosiaalitiloja sekä viihtyisä asukaspiha. Asunnot ovat pääsääntöisesti kaksioita.

Rakennukset verhoillaan puisella julkisivumateriaalilla arkkitehtonisia yksityiskohtia sisältäen. Rakennustyöt valmistuvat kesällä 2026.

”Monen vuoden suunnittelun jälkeen on hienoa, että rakentaminen vihdoin alkaa. Rakennusalan suhdanne on tällä hetkellä haastava, joten on tärkeää, että suuret instituutiot, kuten Folkhälsan, uskaltavat investoida ja siten tukea parempaa kansantaloutta. Skanskan valinta pääurakoitsijaksi oli melko luonnollinen. Skanska on luotettava kumppani ja lisäksi heillä on pitkä kokemus asuntorakentamisesta, mikä oli meille tärkeä prioriteetti valintaa tehdessämme”, Folkhälsanin kiinteistöjohtaja Johan Johansson sanoo.

”Olen tyytyväinen, että pääsemme käynnistämään yhteistyön Folkhälsanin kanssa. Kohteen suunnittelussa on valittu mahdollisimman pitkäikäisiä materiaaleja, ja lisäämällä puumateriaalin käyttöä soveltuvissa seinärakenteissa ja julkisivun rungossa voidaan vähentää betonin käyttöä. Rakennukset saavat lämmitysenergiansa maalämmöstä”, kertoo tulosyksikön johtaja Jussi Kiiskilä Skanskasta.

Kuvat

Skanska on yksi maailman johtavista rakennus- ja projektikehityspalveluita tarjoavista yrityksistä. Toimimme valituilla kotimarkkina-alueilla Pohjoismaissa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Yhdessä asiakkaidemme ja monimuotoisten tiimiemme kanssa luomme innovatiivisia ja vastuullisia ratkaisuja, jotka edistävät terveellistä elämää yli sukupolvien. Suomessa toimintamme kattaa rakentamispalvelut sekä asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen. Skanska työllisti vuoden 2023 lopussa noin 1 800 henkilöä Suomessa.

Skanska sitoutuu Kiertotalouden green deal -sopimukseen ensimmäisten joukossa12.9.2024 11:00:00 EEST | Tiedote

Skanska on sitoutunut vapaaehtoiseen Kiertotalouden green deal -sopimukseen. Kiertotalouden green deal -sopimukseen mukaan lähtevät toimijat sitoutuvat vähentämään luonnonvarojen käyttöä ja asettamaan vaikuttavia tavoitteita ja tekemään toimia, jotka edistävät vähähiilistä kiertotaloutta. Kyseessä on uusi ohjauskeino kiertotaloussiirtymän kirittämiseksi yli sektori- ja toimialarajojen.