Calefan hallitus vahvistuu kahdella uudella jäsenellä

Calefan hallitukseen liittyy lokakuussa kaksi uutta jäsentä, Kalle Reponen ja Heikki Hallila. Hallituksen uudet jäsenet tuovat mukanaan laajasti kokemusta vahvistaen Calefan strategista suuntaa ja tukien yhtiön vahvoja kasvutavoitteita.

Uudistunut hallitus. Kuvassa vasemmalta: Petri Vuori, Mika Galkin, Vesa Tamminen, Kalle Reponen ja Heikki Hallila. Calefa Oy

Innovatiivisia näkökulmia ja kokemusta kasvutavoitteiden tueksi

Tiukat kansainväliset ja kotimaiset ilmastotavoitteet pyrkivät rakentamaan kestävää energiajärjestelmää, asettaen samalla paineita etsiä uusia tapoja tuottaa puhdasta, polttoon perustumatonta energiaa. Energiamurroksen keskellä Calefan lämpöpumppuosaamiselle on yhä kasvava kysyntä, niin kotimaassa kuin kansainvälisesti.

“Tiedostamme, että meidän osaamisellemme ja kokonaisjärjestelmätoimituksille on kasvavaa kysyntää niin Suomessa kuin ulkomaillakin”, toteaa Calefan toimitusjohtaja Petri Vuori.

Calefalla onkin tulevaisuudessa vahvat kasvutavoitteet. Niiden tukemiseksi se vahvistaa hallitustaan kahdella uudella jäsenellä. Lokakuussa hallitukseen liittyvät hallitusammattilainen Kalle Reponen sekä teollisuusjohdon ammattilainen Heikki Hallila.

“Uskomme, että Kalle ja Heikki tuovat mukanaan uusia innovatiivisia näkökulmia sekä erittäin arvokasta kokemusta, jotka auttavat meitä kasvun tiellä.” – Petri Vuori, Calefan toimitusjohtaja

Uudet jäsenet odottavin mielin hallitukseen

Viimeiset 10 vuotta eri yhtiöiden hallituksissa toiminut Reponen tuo Calefan hallitukseen näkemystä erityisesti energiakentän hallitustyöskentelystä. Esimerkiksi Enico Oy:n ja Gasgrid Vetyverkot Oy:n hallituspestien lisäksi Reposella on laaja kokemus teollisuuden yritystoiminnasta, viimeisimpänä Metso-konsernin strategiajohtajana ja johtoryhmän jäsenenä.

Tällä hetkellä Fastems Oy Ab:n digitaalisen valmistuksen liiketoimintayksikköä johtavalla Heikki Hallilalla puolestaan on yli seitsemän vuoden kokemus toimitusjohtajatehtävistä Saksassa. Lisäksi hänellä on lähes kahden vuosikymmenen kokemus teollisuusautomaatiosta ja digitalisaatiosta myynnin ja johdon tehtävistä.

“Olemme erittäin tyytyväisiä kahteen uuteen hallituksen jäseneemme. He tuovat valtavasti lisäarvoa kasvustrategian suunnitteluun ja jalkauttamiseen täydentäen hallituksemme osaamispalettia”, Petri Vuori kommentoi.

Sekä Reponen että Hallila astuvat uusiin rooleihinsa suurella innolla.

“Erittäin innostuneena ja samalla kovin odotuksin liityn mukaan mielenkiintoiseen tilanteeseen vihreän siirtymän keskiöön”, Reponen toteaa.

“Calefa on selkeästi valmiina seuraavaan hyppyyn liiketoiminnan kasvun osalta ja on hienoa olla tukemassa pk-yrityksen dynaamista hallitustyöskentelyä”, hän jatkaa.

Myös ensimmäiseen hallitusrooliinsa astuva Hallila tarttuu innolla Calefan kasvun tuomiin mahdollisuuksiin.

“Todella hyvillä mielin lähden mukaan Calefan hallitukseen. Hienoa tuoda hallitustyöskentelyn vahvistukseksi omaa kansainvälistä kokemustani ja päästä tukemaan johtoa yhtiön kasvumatkalla”, Hallila kertoo.

Kalle Reponen

Heikki Hallila

Vatajankoski tuottaa AmbiHeat-laitoksella kaukolämpöä datakeskuksen hukkalämmöstä jopa 400 kiinteistölle16.8.2024 11:05:03 EEST | Tiedote

Uusiutuviin ja polttoon perustumattomiin energiantuotantomuotoihin panostava uuden energian yhtiö Vatajankoski tuottaa jatkossa koko kesäajan kaukolämpötarpeen datakeskuksesta saatavan hukkalämmön avulla. Datakeskuksen hukkalämmön jalostamisesta kaukolämpöverkkoon sopivaksi sekä datakeskuksen kiinteistön jäähdytyksestä vastaa Calefan AmbiHeat-lämpöpumppulaitos.