Kela/FPA

Kelan asiakasyhteisössä pääsee vaikuttamaan palvelujen kehittämiseen – yhteisöstä toivotaan mahdollisimman monimuotoista

Jaa

Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Pressrelease in English (kela.fi)

Kelassa on tänä vuonna avattu asiakasyhteisö, jonka jäsenenä pääsee vaikuttamaan Kelan palvelujen kehittämiseen erilaisten kyselyjen ja tutkimusten kautta. Kela toivoo asiakasyhteisöstä mahdollisimman monimuotoista, jotta asiakkaiden erilaiset tarpeet tulevat huomioiduiksi. Marraskuussa asiakasyhteisön kyselyssä selvitetään, millaisia kokemuksia jäsenillä on yhdenvertaisesta kohtelusta ja tarpeita vastaavasta palvelusta.

Kelan asiakasyhteisön jäsenet voivat vaikuttaa Kelan palvelujen kehittämiseen. Tähän mennessä yhteisöön on liittynyt jo yli 1 400 jäsentä. Kela toivoo yhteisöön eri elämäntilanteissa olevia ja eri taustoista tulevia jäseniä. Tavoitteena on, että kehitystyössä kuullaan yhä paremmin erilaisia asiakkaita. 

– Olemme jo tähän mennessä saaneet hyviä tuloksia yhteisössä julkaistuista kyselyistä, ja opimme uutta eri asiakasryhmistämme. Toivomme asiakasyhteisöstämme mahdollisimman moniäänistä, jotta pystymme kehittämään Kela-asiointia entistä sujuvammaksi ja huomioimaan asiakkaiden erilaiset tarpeet, kertoo erityisasiantuntija Kimmo Taiminen Kelan asiakkuusyksiköstä.

Asiakasyhteisö on avoin kaikille jäseniksi haluaville, 16 vuotta täyttäneille henkilöille. Yhteisö toimii pääasiassa digitaalisissa ympäristöissä. Kutsut kyselyihin tulevat sähköpostiin, ja jokainen voi itse valita, mihin kyselyihin tai muihin tehtäviin osallistuu ja mistä aiheista haluaa jakaa näkemyksiään. Yhteisön toimintaan osallistutaan anonyymisti: annettuja vastauksia ei yhdistetä asiakastietoihin, eivätkä ne vaikuta Kela-asiakkuuteen millään tavalla.

Kelan asiakasyhteisö toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Kyselyyn yhdenvertaisuudesta Kela-asioinnissa voi vastata 24.11. asti

Kelan tavoitteena on varmistaa asiakkaiden yhdenvertainen ja tarpeidenmukainen palvelu sekä palvelujen saavutettavuus kaikille asiakkaille. Marraskuussa asiakasyhteisössä selvitetään jäsenten kokemuksia yhdenvertaisesta kohtelusta ja tarpeita vastaavasta palvelusta Kelassa. Kyselyssä kartoitetaan asiakkaiden kokemuksia kohtaamisista Kelan kanssa ja esimerkiksi mahdollisista tilanteista liittyen epäasialliseen kohteluun tai erityistarpeiden huomioimiseen.

Kyselyn tuloksia hyödynnetään asiakaskokemuksen kehittämisessä. Kyselyyn voi vastata 24.11.2024 asti Kelan asiakasyhteisössä.

Lue lisää

Liity asiakasyhteisöön

Tutustu asiakasyhteisöön

Yhteyshenkilöt

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Puh:020 634 7745viestinta@kela.fi

Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye