Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue valitsi SuomiSote-alustan digitaalisen asioinnin palveluille
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on valinnut BeeHealthyn SuomiSote-asiointialustan asukkaidensa ja ammattilaistensa käyttöön. Kilpailutuksessa painotettiin erityisesti laatua ja käyttäjäystävällisyyttä, joissa Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthy sai parhaat pisteet. Uudet digitaaliset palvelut avautuvat hyvinvointialueen asukkaille keväällä 2025.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on valinnut Mehiläisen tytäryhtiö BeeHealthyn SuomiSote-asiointialustan asukkaidensa ja ammattilaistensa käyttöön. BeeHealthy sai kilpailutuksen laatuvertailussa parhaat pisteet.
- Asukkaidemme mielestä tärkeintä hyvinvointialueen palveluissa ovat sujuva yhteydenotto, nopea palveluihin pääsy ja osaavat ammattilaiset. Näen, että yhtenäisillä ja kokonaisvaltaisilla digitaalisen asioinnin palveluilla voimme vahvistaa näitä kaikkia. BeeHealthyn SuomiSote-alusta vastaa erinomaisesti tarpeisiimme, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialuejohtaja Sanna Svahn sanoo.
Hankinnassa pidettiin tärkeänä, että digitaalisen asiointialustan käyttö on asukkaiden ja ammattilaisten näkökulmasta sujuvaa. BeeHealthyn SuomiSote-alusta tarjoaa kattavan palvelualustan, joka yhdistää sosiaali- ja terveyspalvelut helposti saavutettavaksi kokonaisuudeksi.
Alusta mahdollistaa sujuvan yhteydenpidon sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten kanssa chatin, viestitoimintojen ja videovastaanottojen kautta. Osassa palveluista esimerkiksi puolesta asiointi on tärkeä osa palvelukokonaisuutta. Tulevaisuudessa asukkaat voivat myös tarkastella omia terveystietojaan ja varata aikoja.
- SuomiSote-alusta tarjoaa käyttäjilleen saumattoman ja intuitiivisen käyttökokemuksen. Kokemuksemme mukaan myös seniorit oppivat nopeasti käyttämään alustaa. Ammattilaiset puolestaan pystyvät ottamaan alustan helposti käyttöön, eikä pitkiä koulutuksia tai monisivuisia ohjeistuksia tarvita, BeeHealthyn Suomen julkisen sektorin asiakkuusjohtaja Tommi Uimonen kertoo.
SuomiSote-alustan avulla hyvinvointialueen palvelut tuotetaan laadukkaasti, kustannustehokkaasti ja joustavasti. Digitaalinen asiointialusta mahdollistaa hyvinvointialueen ammattilaisille uusia ja paikasta riippumattomia työskentelytapoja. Lisäksi ammattilaiset pystyvät tukemaan asiakkaitaan ja potilaitaan myös vastaanottojen ulkopuolella, mikä parantaa hoidon ja palvelujen vaikuttavuutta ja jatkuvuutta.
Mehiläisen OmaMehiläinen-sovellukseen perustuva SuomiSote-alusta on valittu jo kymmenelle hyvinvointialueelle digitaaliseksi asiointialustaksi. BeeHealthy on vienyt alustan kansainvälisesti yli kymmeneen eri maahan.
Lisätietoja medialle antavat:
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, Sanna Svahn, hyvinvointialuejohtaja, sanna.svahn@luvn.fi
BeeHealthy, Tommi Uimonen, Suomen julkisen sektorin asiakkuusjohtaja, p. 050 347 5932tommi.uimonen@beehealthy.com
Mehiläinen
Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti. 114-vuotias Mehiläinen on nopeasti kehittyvä ja kasvava suunnannäyttäjä alallaan. Yhtiö panostaa digitalisaation mahdollisuuksiin sekä hoidon vaikuttavuuteen ja laatuun kaikilla liiketoiminta-alueillaan.
Mehiläinen palvelee vuosittain 2,1 miljoonaa asiakasta ja sen 840 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 37 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa. Kansainvälisesti Mehiläinen tarjoaa terveyspalveluja Ruotsissa, Saksassa ja Virossa sekä digitaalisia terveydenhuollon ohjelmistoratkaisuja tytäryhtiönsä BeeHealthyn kautta.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mehiläinen
Mehiläinen avaa uuden aikakauden selkäperäisten sairauksien hoidossa Oulussa – Viiveettä hoitoon suoran hoitoketjun myötä21.11.2024 14:05:00 EET | Tiedote
Mehiläinen Oulu aloittaa innovatiivisen selkäkeskustoiminnan tarjoten kattavat monialaiset palvelut selkäsairauksien diagnosoinnista leikkauksiin ja kipukuntoutukseen. Toiminnassa hyödynnetään uusimpia teknologioita sekä korkeatasoista asiantuntemusta. Uusi toimintamalli laajentaa merkittävästi selkäongelmien hoitomahdollisuuksia.
Helsingin kaupungin työterveys siirtyi Mehiläiselle – asiakastyytyväisyys huippuluokkaa20.11.2024 10:25:00 EET | Tiedote
Helsingin kaupungin noin 37 500 työntekijän työterveyshuolto siirtyi Mehiläiselle 1.11.2024. Palveluiden siirto Mehiläiselle onnistui hyvin, ja asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS (Net Promoter Score) nousi erinomaiselle 87 tasolle.
Fysioterapia- ja kuntoutuspalveluita tarjoavat Neurofysio ja Bodymind osaksi Fysios Mehiläistä12.11.2024 09:58:04 EET | Tiedote
Pirkanmaalla toimivat fysioterapia- ja kuntoutuspalveluita tarjoavat Neurofysio ja Bodymind ovat liittyneet osaksi Fysios Mehiläistä 1.11.2024. Neurofysion ja Bodymindin 35 ammattilaista siirtyvät Fysios Mehiläiseen vanhoina työntekijöinä. Toiminta jatkuu entiseen tapaan Neurofysion toimipisteissä Tampereella ja Nokialla sekä Bodymindin toimipisteessä Tampereella.
KUTSU Mehiläinen Oulu selkäkeskuksen mediatilaisuuteen 21.11. klo 1011.11.2024 13:00:00 EET | Kutsu
Kutsu toimittajille Media-aamupäivä to 21.11. klo 10–11.30 Mehiläinen Oulu, Kauppurienkatu 9, 4. krs, kokoustila Saari
Helsinki tilasi arvioinnin: Mehiläisen operoimalle Ruoholahden terveysasemalle erinomaiset tulokset1.11.2024 13:50:09 EET | Tiedote
Mehiläisen operoima Ruoholahden terveysasema sai erinomaiset tulokset Helsingin kaupungin tilaamassa puoliväliarvioinnissa, jossa tarkasteltiin palveluhankintakokeilua. Ruoholahden terveysasema on Helsingin terveyspalveluiden kärkeä asiakastyytyväisyydessä ja hoitoon pääsyssä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme