Kela/FPA

Kelan Malmin palvelupiste suljettuna vuodenvaihteessa

Jaa

Kelan palvelupiste Malmilla on väliaikaisesti suljettuna vuodenvaihteessa 24.12.–7.1. Lähimmät palvelupisteet Itäkeskuksessa, Kampissa ja Tikkurilassa palvelevat arkisin klo 9–12. Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa.

Malmin palvelupiste Helsingissä osoitteessa Soidintie 4 b on väliaikaisesti suljettuna 24.12.2024–7.1.2025. Malmin palvelupiste on jälleen 8.1. alkaen avoinna ma–ti ja to klo 9–12 sekä ajanvarauksella. Ajan palvelupisteeseen voi varata Kelan puhelinpalvelusta.

Vuodenvaihde ja vuoden ensimmäiset viikot ovat Kelassa usein kiireisiä. Suurin osa asiakkaista asioi verkossa tai puhelimitse. Malmin palvelupisteen henkilöstö palvelee asiakkaita puhelinpalvelussa vuodenvaihteen ajan. 

 – Haluamme varmistaa puhelinpalvelun sujuvuuden vuodenvaihteessa, jolloin monella asiakkaalla on Kela-asioita hoidettavana. Pääkaupunkiseudun muut palvelupisteet palvelevat normaalisti, kertoo palvelukeskuksen päällikkö Martta Pukki Kelasta.

Malmia lähimmät Kelan palvelupisteet sijaitsevat Helsingissä Kampissa ja Itäkeskuksessa sekä Vantaalla Tikkurilassa.

Palvelupisteet avoinna ma–pe 9–12:

  • Itäkeskuksen palvelupiste, Turunlinnantie 6 A
  • Kampin palvelupiste, Salomonkatu 17
  • Tikkurilan palvelupiste, Vernissakatu 4.

Kelan palvelupisteet ovat kiinni jouluna 24.–26.12., uudenvuodenpäivänä 1.1. sekä loppiaisena 6.1.

Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimitse

Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla osoitteessa www.kela.fi/omakela.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Uudenvuodenaattona 31.12. puhelinpalvelu on avoinna klo 9–13 ja kiireellisen toimeentulotuen päivystys klo 16:een. Kelan palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.

Yhteyshenkilöt

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Puh:020 634 7745viestinta@kela.fi

Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA

Antalet klienter inom Nuotti-coachning halverades år 202416.4.2025 06:00:00 EEST | Pressmeddelande

År 2024 fick betydligt färre klienter Nuotti-coachning än under tidigare år. Nuotti-coachning ordnas inom ramen för FPA:s yrkesinriktade rehabilitering för unga. Antalet klienter minskade kraftigt redan i slutet av 2023 till följd av att målgruppen preciserades. Efter de lagändringar som gjorts är det nu viktigt att följa hur situationen utvecklas för unga som riskerar att marginaliseras.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye