Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio
Lehdistötiedote 19.12.2024
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue käynnistää merkittävän automaatiohankkeen varmistaakseen asiakkaiden tasalaatuisen ja nopean palvelun maksupäätösten käsittelyssä. Lakisääteinen asiakasmaksupäätösten käsittely automatisoidaan Digital Workforcen toimittamalla ratkaisulla, joka myös hallinnoi työnkulkua ja tuottaa hyvinvointialueen asiantuntijoille reaaliaikaisen näkymän käsittelyn jokaiseen vaiheeseen.
Hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluista voidaan periä maksu palvelun käyttäjältä, jollei lailla toisin säädetä. Kaikki asiakasmaksupäätökset tehdään tapauskohtaisen selvityksen perusteella. Aikaisemmin monivaiheinen prosessi on ollut manuaalinen.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, yhtenä suurimmista hyvinvointialueista, tekee vuosittain yli 20 000 asiakasmaksupäätöstä ja ryhtyy nyt edelläkävijänä hyödyntämään automaatiota päätöksiin liittyvässä työnkulussaan. Innovatiivisen ratkaisun toimittajaksi on valittu Digital Workforce, suomalainen sosiaali- ja terveydenhuollon prosessiautomaation erikoisasiantuntija.
Ratkaisu nopeuttaa maksupäätösten käsittelyä automatisoimalla selvityksessä tarvittavan tiedonkeruun ja luomalla päätöksestä luonnoksen, jonka talouspalvelukeskuksen viranhaltija tarkistaa ja hyväksyy. Hyväksynnän jälkeen automaatio kirjaa päätöksen hyvinvointialueen asiakas- ja potilastietojärjestelmään ja lähettää maksupäätöksen asiakkaalle.
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue hyödyntää automaatiota prosessin tehostamisessa, jotta manuaalisen työn määrä vähenee ja asiakkaat saavat nopeammin päätökset. Automaation avulla parannetaan myös päätöksenteon yhtenäisyyttä.
“Asiakasmaksupäätösten käsittely on monivaiheinen ja aikaa vievä prosessi. Päätösten käsittelyssä on myös tärkeää, että kaikki tapaukset hoidetaan ajantasaisesti, jotta asiakkaan laskutus ei viivästy kohtuuttomasti. Nyt käyttöönotettavan automaatioratkaisun avulla yhtenäistämme ja nopeutamme päätösten käsittelyä”, kuvaa Kristiina Syrjälä, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueenTalouspalvelupäällikkö.
"Olemme erittäin tyytyväisiä asiakasmaksupäätöksiin liittyvän hankkeen käynnistymiseen Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueella. Outsmart -automaatioratkaisumme sopii tarkoitukseen erinomaisesti, sillä se on järjestelmäriippumaton ja voidaan rakentaa prosessin tarpeisiin hyvin nopeasti - vain muutamassa kuukaudessa. Automaatiossa hyödynnetään robotiikan ohella liiketoimintaprosessien hallintateknologiaa (BPM), joka ohjaa prosessin kulkua ja tarjoaa asiantuntijoille selkeän näkymän työn kaikkiin vaiheisiin. Jo nyt on selvää, että Länsi-Uusimaa toimii suunnan näyttäjänä asiakasmaksujen käsittelyssä, sillä ratkaisu on herättänyt suurta kiinnostusta myös muilla hyvinvointialueilla, jotka kaikki painivat saman haasteen kanssa", kertoo Digital Workforcen toimitusjohtaja, Jussi Vasama.
Lisätietoja:
Jussi Vasama, toimitusjohtaja. Digital Workforce Services Oyj. Tel. +358 50 380 9893
Avainsanat
Tietoja Digital Workforcesta
Digital Workforce Services Oyj on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten hoitohenkilöstön tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj
Robotti tunnistaa monikävijäpotilaat Pirkanmaan hyvinvointialueen päivystyksessä ja ohjaa selvittämään taustasyitä20.3.2025 09:04:12 EET | Tiedote
Pirkanmaan hyvinvointialueen päivystyksessä otettiin helmikuun alussa käyttöön robotiikkaratkaisu, joka tunnistaa monikävijäpotilaat automaattisesti, ja mahdollistaa heidän tehokkaamman ohjaamisensa perusterveydenhuollon hoidon tarpeen arviointiin. Ratkaisulla parannetaan hoidon laatua ja tehostetaan päivystyksen resurssien käyttöä. Päivystyksen kuormituksen hallinta on kriittistä hoidon oikea-aikaisuudelle. Pirkanmaan hyvinvointialue hyödyntää kuormituksen hallinnassa ja potilaiden hoidon tukena mallia, jossa päivystyspotilaiden joukosta tunnistetaan monikävijäpotilaat – eli henkilöt, joilla on enemmän kuin viisi päivystyskäyntiä viimeisen vuoden ajalta. Monikävijäpotilaista lähetetään perusterveydenhuoltoon pyyntö jatkokontaktoinnista mahdollisten taustasyiden selvittämiseksi. Manuaalinen tunnistusprosessi on ollut aikaa vievä ja tarkistukset on tehty muun kiireen lomassa aina, kun hoitajilla on ollut siihen mahdollisuus. Tämä on johtanut siihen, ettei tarkistuksia ole voitu suoritta
Robot Identifies Frequent Visitors in the Emergency Department of Pirkanmaa Wellbeing Services County and Directs Investigations Into Underlying Causes20.3.2025 09:04:12 EET | Press release
Pirkanmaa Wellbeing Services County has introduced a robotic solution to automatically identify frequent visitors in its emergency department (ED). The solution, implemented in early February, enables the efficient referral of these patients to primary care to investigate underlying causes and assess care needs. The automation helps to enhance the quality of care while optimizing resource utilization in the ED. Effective workload management in the emergency department (ED) is essential for timely patient care. To support this, the Pirkanmaa Services County employs a model that identifies frequent visitors —patients with more than five ED visits in the past year. For these patients, a follow-up request is sent to primary care to investigate potential underlying causes and ensure appropriate care coordination. The manual identification process has been time-consuming, with checks conducted amidst other urgent tasks whenever nurses have the time. As a result, screenings have not been cons
SOTE-selvitys: jopa 3 miljardin euron vuosittainen tuottavuushyöty hyvinvointialueille hyperautomaation avulla6.2.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Lehdistötiedote SOTE-selvitys: jopa 3 miljardin euron vuosittainen tuottavuushyöty hyvinvointialueille hyperautomaation avulla Hyperautomaatio voi mahdollistaa jopa 3 miljardin euron vuosittaisen tuottavuushyödyn hyvinvointialueilla. Maanlaajuinen arvio on johdettu tuoreen neljällä hyvinvointialueella teetetyn tuottavuusselvityksen tuloksista. HELSINKI 6.2.2025 klo 08:30 – Tuoreessa Digital Workforce Services Oyj:n teettämässä selvityksessä tarkasteltiin hyperautomaation roolia ja hyötyjä sote-palveluiden tuottavuuden parantamisessa ensimmäistä kertaa Suomen hyvinvointialueilla. Selvityksen tuloksista voidaan johtaa arvio, että hyperautomaatio voi mahdollistaa jopa 3 miljardin euron arvoisen vuosittaisen tuottavuuden parannuksen Suomen hyvinvointialueilla. Hyperautomaatiolla tarkoitetaan automaatiotyökalujen ja tekoälyn hyödyntämistä kokonaisten työnkulkujen tai prosessien eri vaiheiden automatisoimiseen. Hyvinvointialueiden rahoitukseen käytetään 26,2 miljardia euroa vuonna 2025 eli l
Social and Healthcare Survey: Up to 3 Billion Euro Annual Productivity Benefit for Wellbeing Services Counties Through Hyperautomation6.2.2025 08:30:00 EET | Press release
Social and Healthcare Survey: Up to 3 Billion Euro Annual Productivity Benefit for Wellbeing Services Counties ThroughHyperautomation Press Release February 6, 2025 at 08:30 am EET Hyperautomation could enable up to 3 billion euros in annual productivity benefits across Finnish wellbeing services counties. The nationwide estimate is derived from the results of a recent productivity survey conducted in four wellbeing services counties. HELSINKI (5.2.2025) – A recent survey commissioned by Digital Workforce Services Plc examined the role and benefits of hyperautomation in improving the productivity of social and healthcare services. The survey was a first-of-its-kind conducted in Finland's wellbeing services counties and its results suggest that hyperautomation could enable an annual productivity improvement worth up to 3 billion euros in Finland's wellbeing services counties. Hyperautomation refers to the utilization of automation tools and artificial intelligence to automate entire wor
Digital Workforce julkaisee agentacademy.ai -palvelun edistääkseen tekoälylukutaitoa ja -osaamisen kehittämistä yrityksissä23.1.2025 10:00:00 EET | Tiedote
Lehdistötiedote – 23.1. 2025 klo 10:00 EET Digital Workforce julkaisee agentacademy.ai -palvelun edistääkseen tekoälylukutaitoa ja -osaamisen kehittämistä yrityksissä Digital Workforce, liiketoiminnan automaatioratkaisujen edelläkävijä, on julkaissut agentacademy.ai -verkkopalvelun, joka vastaa yritysten kasvavaan tarpeeseen kehittää tekoälylukutaitoa ja tekoälyagenttien ymmärrystä organisaatioissaan. Tekoälyagentit ovat herättäneet suurta huomiota liike-elämässä ja Gartner on nimennyt Agentic AI:n vuoden 2025 tärkeimmäksi strategiseksi teknologiatrendiksi. Vaikka tekoälyagenttien potentiaali on valtava, onnistunut käyttöönotto vaatii muutakin kuin innostusta – se edellyttää käytännön taitoja, todennettuja teknologioita ja selkeää ymmärrystä niiden mahdollisuuksista ja rajoituksista. Asiantuntijoilla tulee olemaan keskeinen rooli tekoälyagenttien kehittämisessä ja käytössä, erityisesti lähitulevaisuudessa. Vaikka tekoälyagentit toimivat tavoitteellisesti, ne eivät ole vielä täysin auto
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme