S-ryhmältä tuntuva hintojen lasku – nyt putoaa yli 600 tuotteen hinta
S-ryhmä teki tänään 30.12. tuntuvan hintojen alennuksen. Hintojen lasku koskee kaikkia Xtra-tuotemerkin päivittäistavaratuotteita sekä lähes kahtasataa merkkituotetta. Xtra-tuotteiden hinnat laskivat kaikissa myymälöissä ympäri Suomen ja ruoan verkkokaupassa. Merkkituotteiden hinnat laskivat Prismoissa, S-marketeissa ja verkkokaupassa.

Inflaation hellittäessäkin hinta on edelleen kuluttajilla päällimmäisenä mielessä. S-ryhmän tutkimusten mukaan hinta on yhä keskeisin kuluttajien ostokäyttäytymistä selittävä tekijä. Asiakkaista joutuu yhä 56 % miettimään ruoan hintaa, 53 % on valmis näkemään vaivaa löytääkseen edullisen vaihtoehdon ja 35 % valitsee aina halvimman vaihtoehdon elintarvikkeita ostaessaan.
Nyt tehty hintojen lasku koskee kaikkia Xtra-tuoteryhmän ruokatuotteita sekä ei syötäviä päivittäistavaratuotteita, kuten pesuaineita. Myös lähes kahdensadan merkkituotteen hintaa laskettiin reilusti. Näihin tuotteisiin kuuluu erilaisia ruokatuotteita ja muun muassa monia gluteenittomia tuotteita.
Tuotteiden hinnanalennukset ovat erisuuruisia. Xtra-tuotesarjan päivittäistavaratuotteiden hinta laski nyt keskimäärin peräti viisi prosenttia.
– Niille asiakasomistajillemme, joita taloustilanne haastaa eniten, on suurin hyöty juuri edullisimman tuotesarjan hinnan alentamisesta entisestään. On myös hyvä muistaa, että valikoimistamme löytyy vaihtoehtoja eri hintaluokissa. Tämänkertainen hintojen lasku koskee myös lähes kahdensadan suositun merkkituotteen hintaa, toteaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Xtra-tuotteiden hinnat laskivat kaikissa S-ryhmän marketkaupan ketjuissa eli Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa. Arjen merkkituotteiden hintojen lasku koskee Prismoja ja S-marketteja. Hintojen lasku koskee myös ruoan verkkokauppaa eli S-kaupat.fi -palvelua.
Pysyvästi edullinen ruokakori – hintavertailu omiin käsiin
Vuodenvaihteeseen kuuluu arkeen palaaminen ja usein myös oman talouden tarkastelu. Hintojen vertailun voi ottaa omiin käsiin vertailemalla oman ostoskorinsa edullisuutta kilpailijoihin verrattuna S-mobiilin Hintavertailijalla. Myymäläkohtaiset hinnat ovat myös esillä S-kaupat.fi -palvelussa.
– Edullisen ostoskorin tarjoaminen on osuuskaupan DNA:ssa, se on peruslupauksemme, josta emme luovu. Me haluamme varmistaa, että voimme tarjota asiakkaillemme pysyvästi edullisen ruokakorin ja mahdollisimman alhaiset hinnat joka tilanteessa, Päällysaho päättää.
Lähteet: SOK Hinnan vaikutus ostokäyttäytymiseen 8/2024, SOK Asennetutkimus 8/2024, Feelback Group Oy
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, sampo.paallysaho@sok.fi, 010 768 0665
Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
S-ryhmä edistää kestävästi kasvatetun kalan käyttöä - omien merkkien tuore ja jalostetut lohituotteet ASC-sertifioituja24.4.2025 11:46:18 EEST | Tiedote
S-ryhmän kalahyllyllä yhä useampi tuote on nykyään vastuullisuussertifioitu. ASC-sertifikaatti kertoo, että tuotteissa käytetty kala on vastuullisesti ja ympäristön kannalta kestävästi viljeltyä.
Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.
Saitko viime sunnuntaina poikkeavan virpomisoksan? S-ryhmän data kertoo nyt selvän muutoksen suomalaisten pääsiäisperinteissä15.4.2025 08:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaisten pääsiäisen viettoon on ilmaantunut vanhojen perinteiden sekaan useita uudenlaisia sävyjä, kertoo S-ryhmän tuore myyntidata. Myyntitilastoista selviää, että tekopajunoksat sekä -kukat nostavat nyt voimakkaasti suosiotaan ja nostalginen herkku on palannut voimalla pääsiäispöytiin. Lisäksi jo toista vuotta peräkkäin opiskelijat hamuavat Hello Kitty - ja My Little Pony -pääsiäismunia.
S-ryhmän myynti oli tammi–maaliskuussa lähes edellisvuoden tasolla11.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–maaliskuussa 2025 oli 3 276,4 miljoonaa euroa. Myynti jäi 1,1 prosenttia edellisvuodesta, jolloin karkauspäivä ja lähes koko pääsiäinen osuivat vuoden ensimmäiselle kvartaalille.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme