Kauppakeskus Mylly Oy

Kauppakeskus Mylly viidettä vuotta peräkkäin Suomen hyvämaineisin – harvinainen saavutus suomalaisessa yritysmaailmassa

Jaa

Suurten suomalaisten kauppakeskusten luottamusta ja mainetta kuluttajien keskuudessa mitataan vuosittain riippumattomassa tutkimuksessa. Hyvämaineisimman kauppakeskuksen ykkössijaa on ensimmäisestä tutkimuksesta asti pitänyt raisiolainen Kauppakeskus Mylly. Tutkimuksen tehnyt T-Media analysoi laajasti myös muuta suomalaista yrityskenttää, ja Myllyn saavutus on hyvin harvinainen: missään muussa yksittäistä toimialaa tarkastelevassa Luottamus&Maine-tutkimuksessa mukana ollut yritys ei ole onnistunut saavuttamaan ykkössijaa viitenä vuotena peräkkäin. 

Kaksi naista katsoo hymyillen kameraan kauppakeskuksen käytävällä.
Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula ja T-Median asiantuntija Elisa Runsas vahvistavat, että hyvän maineen ja luottamuksen saavuttaminen vaatii pitkäjänteistä työtä. Kuva: Kauppakeskus Mylly

Suurten kauppakeskusten Luottamus&Maine-tutkimus toteutettiin vuonna 2024 jo viidettä kertaa. Tutkimuksessa tarkasteltiin kansalaisten näkemyksiä sekä käytöstä liikepinta-alaltaan ja myynnin määrältään 13 suurinta kauppakeskusta kohtaan. 

– Ensimmäinen ykkössijamme viisi vuotta sitten oli erittäin mieluinen yllätys. Sen jälkeen maineen johtaminen on Myllyssä ollut systemaattista työtä, jota raamittavat strategiamme sekä T-Median tutkimuksesta saatava tieto. Se on arvokas johtamisen väline. Tutkimus myös kirittää meitä, sillä koko kauppakeskustoimiala on näiden viiden vuoden aikana kehittynyt vahvasti. Ykkössija tässä tutkimuksessa täytyy todella ansaita, ja arvostamme sitä valtavasti, kertoo Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.

Kauppakeskus Myllyn suoritus on vertaansa vailla. Se on ainoa toimija, joka on onnistunut olemaan tutkimuksessa ensimmäisellä sijalla viisi vuotta peräkkäin. T-Medialla on myös muita hankkeita, joissa sama toimija on ollut useampana vuonna kärjessä, mutta tutkimusta on tehty vasta vähemmän aikaa tai tutkimuksessa mukana olleiden yritysten joukko on vaihdellut.

– Myllyn suoritus on hämmästyttävä. Itsessään se, että maine vahvistuu systemaattisesti, vaatii taakseen suuren määrän työtä ja kuluttajien odotusten ylittämistä. Kun sen päälle vielä onnistutaan pitämään paikka oman toimialan kärjessä, puhutaan hyvin poikkeuksellisesta suorittamisesta. Oman tulkintani mukaan kyse on intohimoisesta ja korkean vaatimustason kulttuurista: monelle meistä hyvä taso riittäisi, mutta myllyläiset eivät kauaksi aikaa siihen pysähdy, vaan jatkavat aina uusien ideoiden kehittelyä. Tämä on äärimmäisen kunnioitettavaa ja siksi tällainen tunnustus on kovin ansaittu, kommentoi T-Median tiedolla johtamisen asiantuntija Elisa Runsas.

Maine rakentuu vain yhdessä tekemällä

Mari Hantulan mukaan maineen rakentaminen ja suuren yleisön positiivisen huomion herättäminen eivät tapahdu yksittäisillä tempuilla. 

– Se on pitkäaikaista, järjestelmällistä ja laaja-alaista työtä kaikilla maineen osa-alueilla. Seuraavan vuoden suunnitelmat on jo laadittu, ja strategiamme mukaisesti keskitymme nostamaan asiakas- ja henkilöstökokemukset entistä keskeisempään rooliin arjen tekemisessämme. Käytännön tasolla tuomme lisää ihmeellistä koettavaa kauppakeskukseen, kun esimerkiksi helmikuussa lanseeraamme jotakin aivan uutta.

Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja Myllyssä työskentelevien onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle. Toimitusjohtaja muun muassa mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja kauppakeskukseen luodussa valmennusyhteisössä, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle esimerkiksi myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta. Lisäksi henkilökunta voi hyödyntää mysteerishoppausten tuloksia. Yhteishenkeä parannetaan jakamalla tietoa säännöllisesti ja avoimesti muun muassa kuukausi-infoissa ja juhlistamalla yhteisiä hetkiä henkilöstöjuhlilla ja muistamisilla.

– Kehitystyötä on tehty laajasti, ja erityisesti olemme keskittyneet yhdessä oppimiseen, hyvään tiedonkulkuun ja toimivaan työympäristöön. Ensi vuonna meillä on entistä vaikuttavampi vuosikello 1 500 myllyläiselle itsensä ja toimintansa kehittämiseksi muun muassa Mylly Akatemiassa. Tavoitteena on kehittää Kauppakeskus Mylly alustaksi, jossa voi oppia parhaaksi vähittäiskauppa-alan osaajaksi, sanoo toimitusjohtaja Mari Hantula.

– Kauppakeskusta tehdään aina yhdessä sen yhteisön kanssa, ja maine rakentuu vain yhdessä tekemällä. Siksi kiitämme myllyläisiä myös nyt saadusta tunnustuksesta ja herkuttelemme yhdessä donitseilla.

Kauppakeskus Mylly nousi tänä vuonna ensimmäiselle sijalle myös KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo oli suomalaisten kauppakeskusten korkein. 

Hyvä tulos kaikissa tutkimuksen osa-alueissa

Tuoreimmassa tutkimuksessa Kauppakeskus Myllyn maineen kokonaismainearvosana oli 3,76 ja viime vuonna 3,70, joka oli jo silloin kauppakeskusten korkein koskaan mitattu kokonaismainearvosana. Suomalaisten kauppakeskusten yleinen mainemielikuva on kokonaisarvosanaltaan 3,48. Virhemarginaali tutkimuksessa on vain 0,04 yksikköä.

Lisäksi Mylly saavutti hyvän tason kaikissa mitatuissa osa-alueissa: hallinto, talous, johto, innovaatiot, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus.

Tutkimuksessa 13 kauppakeskusta ja yli 2 100 vastaajaa

Tutkimuksessa oli mukana 13 liikepinta-alan ja myynnin määrän perusteella suurinta suomalaista kauppakeskusta. Tutkimukseen osallistui 2 131 suomalaista, jotka vastasivat sähköiseen kyselylomakkeeseen loka–marraskuun 2024 vaihteessa. Kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset. Tutkimuksen toteutti riippumaton tutkimusyhtiö T-Media.

Lisätietoja

Mari Hantula, toimitusjohtaja, Kauppakeskus Mylly, p. 050 441 9394, mari.hantula@kauppakeskusmylly.fi   

Elisa Runsas, tiedolla johtamisen asiantuntija, T-Media, p. 050 468 8849, elisa.runsas@t-media.fi

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kaksi naista seisoo kokovartalokuvassa kauppakeskuksen käytävällä ja katsoo hymyillen kameraan.
Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula ja T-Median asiantuntija Elisa Runsas vahvistavat, että hyvän maineen ja luottamuksen saavuttaminen vaatii pitkäjänteistä työtä.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa
Kaksi naista katsoo hymyillen kameraan kauppakeskuksen käytävällä.
Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula ja T-Median asiantuntija Elisa Runsas vahvistavat, että hyvän maineen ja luottamuksen saavuttaminen vaatii pitkäjänteistä työtä.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. 

www.kauppakeskusmylly.fi 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy

Till julöppningsresans ära bjuder Köpcentrum Mylly på julgröt och en lurvig hundparad att kela med21.11.2024 14:40:57 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Myllys julöppning firas söndagen den 24 november. Den omtyckta julparaden för hundar återvänder till köpcentrumets gångar och efter processionen kan även besökare utan hund få en chans att kela med hundarna. Julgubben tänder högtidligt köpcentrumets julbelysning och julgrötshållplatsen erbjuder en harmonisk plats mitt i vimlet. Precis som förra året kompletterar ett flertal pop up-butiker Myllys sortiment under julen.

Kauppakeskus Myllyn joulumatkanavauksessa tarjolla joulupuuroa ja koirakulkueen karvakorvien rapsutusta21.11.2024 14:40:57 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn joulunavausta vietetään sunnuntaina 24. marraskuuta. Koirien suosittu joulukulkue palaa kauppakeskuksen käytäville, ja kulkueen jatkoilla voi koiratonkin päästä rapsuttamaan karvakorvia. Joulupukki sytyttää juhlallisesti kauppakeskuksen jouluvalot, ja joulupuuropysäkki tarjoaa hengähdyspaikan hulinan keskelle. Joulun alla lukuiset pop up -myymälät täydentävät jälleen Myllyn valikoimaa.

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon14.11.2024 17:35:00 EET | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Reso har Finlands nöjdaste hyresgäster – butikerna ger Köpcentrum Mylly topprekommendationer6.11.2024 08:28:24 EET | Pressmeddelande

Köpcentrum Mylly uppnådde första plats i KTI Kiinteistötieto Oy:s nöjdhetsundersökning bland köpcentrums hyresgäster. Av alla köpcentrum i Finland hade Mylly högst NPS, som är ett mått på hyresgästernas vilja att rekommendera sin hyresvärd. Mylly har tagit stödet till hyresgästernas affärsverksamhet och framgång till en helt ny nivå: verkställande direktören ger personligt mentorsstöd till företagare och chefer, och Mylly har skapat ett utbildningsprogram, Mylly-Akademin, med kostnadsfria utbildningar för all Mylly-personal, bland annat om försäljning, säkerhet och kundupplevelse.

Raisiossa Suomen tyytyväisimmät vuokralaiset – Kauppakeskus Myllyn liikkeiltä huippusuositukset6.11.2024 08:28:24 EET | Tiedote

Kauppakeskus Mylly nousi ensimmäiselle sijalle KTI Kiinteistötieto Oy:n vuokralaistyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitattiin kauppakeskusten vuokralaisten tyytyväisyyttä. Myllyn NPS eli vuokralaisten suositteluhalukkuutta mittaava arvo on suomalaisten kauppakeskusten korkein. Kauppakeskus Myllyssä vuokralaisten liiketoiminnan ja onnistumisen tukeminen on viety aivan uudelle tasolle: toimitusjohtaja mentoroi yrittäjiä ja päälliköitä henkilökohtaisesti, ja Myllyyn luodussa koulutusohjelmassa, Mylly Akatemiassa, järjestetään maksuttomia koulutuksia koko Myllyn henkilökunnalle muun muassa myynnistä, turvallisuudesta ja asiakaskokemuksesta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye