Varsinais-Suomen hyvinvointialue valitsi Digital Workforcen ja Atostekin toteuttamaan mittavaa tiedonsiirtohanketta

Jaa

Varsinais-Suomen hyvinvointialue on valinnut Digital Workforcen ja Atostekin toteuttamaan merkittävää asiakastietojen siirtohanketta Kelan Kanta-arkistoon. Automaatioratkaisu poimii siirrettävät tiedot poistuvan ProConsona – järjestelmän 22 eri tietokannasta, jäsentää ne Kelan vaatimusten mukaisesti ja siirtää muokatut tiedot joko Kanta-arkistoon tai asiakkaan uusiin järjestelmiin. Projekti toteutetaan 2M-IT:n kautta tarjottuna SaaS-palveluna.

2M-IT Oy hankki keväällä Digital Workforcen ja Atostekin Kanta-siirtopalvelun osaksi omaa tuotantoaan, jonka loppuasiakkaita ovat Varsinais-Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueet. Palvelu on saanut erittäin positiivisen vastaanoton, sillä se tarjoaa tehostamispaineiden alla toimiville alueille ratkaisun järjestelmäuudistusten loppuun viemiseksi. Kanta-siirtopalvelun avulla hyvinvointialueet pääsevät nopeasti irti vanhoista järjestelmistä sekä niihin liittyvistä kustannuksista ja velvoitteista. 

”Valtiovarainministeriön kaikki Suomen hyvinvointialueet kattavan arvion mukaan tähän mennessä suunnitelluilla sopeutus- ja tehostamistoimilla tavoitellaan kumulatiivisesti noin 3,5 miljardin euron kustannushyötyjä vuoteen 2026 mennessä. Järjestelmäsiirtymien loppuunsaattaminen on yksi tärkeä keino näiden tavoitteiden saavuttamiseksi ja haluamme tarjota asiakkaillemme markkinoiden parhaat ja tehokkaimmat palvelut tarkoitukseen. Erinomainen esimerkki tästä on yhteistyössä Atostekin kanssa kehittämämme ratkaisu, jonka avulla olemme siirtäneet virheettömästi jo lähes kaksi miljoonaa asiakirjaa Kelan Kanta-arkistoon”, kertoo Digital Workforcen toimitusjohtaja Jussi Vasama.

”Toimittajavalintaa tehdessämme halusimme varmistua siitä, että mittava projekti tulee toteutetuksi laadukkaasti ja kustannustehokkaasti. Digital Workforcella ja Atostekillä on vahva kokemus vastaavista tiedonsiirtohankkeista ja aloittamme yhteistyön luottavaisin mielin. Hanke on laajuudeltaan merkittävä, sillä Varsinais-Suomen hyvinvointialueen poistuva ProConsona-järjestelmä sisältää suuren määrä siirrettäviä asiakirjoja. Automaation käyttö toteutuksessa on välttämätöntä, jotta tiedonsiirto voidaan hoitaa halutussa aikataulussa”, kuvaa Jari Poromaa, Varsinais-Suomen hyvinvointialueen tietohallintohallintojohtaja.

"2M-IT:n asiakkailta saamamme ratkaisun vastaanotto kertoo asiantuntevan Kanta-siirtopalvelun tarpeellisuudesta ja läheinen yhteistyömme Digital Workforcen kanssa on ollut erinomaisen toimivaa. Tietojen poimimisessa hyödynnetään ohjelmistorobotiikkaa, joka mahdollistaa nopean, virheettömän ja järjestelmäriippumattoman toteutuksen. Atostek Oy huolehtii tietojen konvertoinnista ja välittämisestä Kanta-arkistoon käyttäen sote-tiedonhallintaan kehitettyä ERA-alustaa. Ratkaisu on hyvin joustava: tiedot voidaan poimia vaivatta eri lähdejärjestelmistä ja siirtää ne sekä Kanta-arkistoon että hyvinvointialueiden uusiin keskitettyihin järjestelmiin”, sanoo Miika Parvio, Atostekin ERA-palveluiden liiketoimintajohtaja.

Lisätietoja:

Marja Heikkinen, Asiakkuuspäällikkö, Digital Workforce
marja.heikkinen@digitalworkforce.com

Avainsanat

Tietoja Digital Workforcesta

Digital Workforce Services Oyj on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten hoitohenkilöstön tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce ja Sema4.ai laajentavat yhteistyötään tuodakseen tekoälyagentit kansainvälisille markkinoille15.1.2025 09:00:00 EET | Tiedote

Digital Workforce ja Sema4.ai laajentavat yhteistyötään tuodakseen tekoälyagentit kansainvälisille markkinoille Lehdistötiedote 15.1.2025 klo 09:00 Digital Workforce Services Oyj kertoo laajennetusta strategisesta kumppanuudesta tekoälyagenttiyritys Sema4.ai:n kanssa, mikä on merkittävä virstanpylväs tekoälyagenttien ja automaation kentällä. Yhteistyössä Sema4.ai:n innovatiivinen tekoälyagenttiteknologia ja Digital Workforcen laaja prosessiautomaatio-osaaminen luovat vahvan synergian kasvun edistämiseksi ja asiakkaiden tekoälyinvestointien arvon maksimoimiseksi. Sema4.ai tunnetaan huippuluokan agenttialustastaan, johon lukuisat Fortune 1000 -yritykset luottavat. Digital Workforcesta tulee Sema4.ai:n eksklusiivinen jälleenmyyjä Pohjoismaissa ja ensisijainen kumppani Isossa-Britanniassa ja Irlannissa tarjoten tekoälyagentteihin pohjautuvia ratkaisuja sekä koulutusta ja tukea asiakkaille kansainvälisesti. Sopimus on jatkoa Digital Workforcen ja Sema4.ai vahvalle yhteistyölle, joka käynnis

Digital Workforce announces expanded partnership with Sema4.ai to introduce AI Agents to international market15.1.2025 09:00:00 EET | Press release

Digital Workforce announces expanded partnership with Sema4.ai to introduce AI Agents to international market Helsinki, Finland | Atlanta, GA – January 15, 2025 – Digital Workforce Services Plc today announced an expanded strategic partnership with Sema4.ai, the enterprise AI agent company, marking a significant milestone in the Agentic AI and automation industry. This collaboration combines Sema4.ai's innovative AI agent technology with Digital Workforce’s extensive process automation expertise, creating a powerful synergy to drive growth and maximize the value of clients’ AI investments. Sema4.ai is renowned for its cutting-edge full stack AI agent platform, trusted by numerous Fortune 1000 companies. Through this partnership, Digital Workforce will become Sema4.ai’s exclusive reseller in the Nordics and a preferred partner in the UK and Ireland, offering training, support, and agent solutions to clients internationally. The agreement builds on the strong collaboration between Digita

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio19.12.2024 15:41:50 EET | Tiedote

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio Lehdistötiedote 19.12.2024 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue käynnistää merkittävän automaatiohankkeen varmistaakseen asiakkaiden tasalaatuisen ja nopean palvelun maksupäätösten käsittelyssä. Lakisääteinen asiakasmaksupäätösten käsittely automatisoidaan Digital Workforcen toimittamalla ratkaisulla, joka myös hallinnoi työnkulkua ja tuottaa hyvinvointialueen asiantuntijoille reaaliaikaisen näkymän käsittelyn jokaiseen vaiheeseen. Hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluista voidaan periä maksu palvelun käyttäjältä, jollei lailla toisin säädetä. Kaikki asiakasmaksupäätökset tehdään tapauskohtaisen selvityksen perusteella. Aikaisemmin monivaiheinen prosessi on ollut manuaalinen. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, yhtenä suurimmista hyvinvointialueista, tekee vuosittain yli 20 000 asiakasmaksupäätöstä ja ryhtyy nyt edelläkävijänä hyödyntämään au

Western Uusimaa Wellbeing Services County Streamlines and Standardizes Client Charge Processes with Digital Workforce’s Innovative Automation19.12.2024 15:41:50 EET | Press release

Western Uusimaa Wellbeing Services County Streamlines and Standardizes Client Charge Processes with Digital Workforce’s Innovative Automation Press Release 19.12.2024 The Western Uusimaa Wellbeing Services County embarks on a major automation initiative to deliver consistent and efficient service in processing client charge decisions. Digital Workforce's automation solution will streamline the statutory payment decision process, manage workflows, and provide the county's experts with real-time visibility into every step of the process. Unless otherwise specified by law, users may be required to pay a fee for social and health services provided by wellbeing counties. Client charge decisions are made on a case-by-case basis. In the past, the multi-step process has been entirely manual. Western Uusimaa, one of the largest Wellbeing Services Counties, handles over 20,000 client charge decisions annually and is now leading the way in adopting automation in the process. Digital Workforce, a

Digital Workforce ja Atostek toteuttavat Pohjanmaan hyvinvointialueelle vanhojen asiakastietojen konvertoinnin ja siirron Kelan Kanta -arkistoon10.12.2024 09:03:26 EET | Tiedote

Digital Workforce ja Atostek toteuttavat Pohjanmaan hyvinvointialueelle vanhojen erikoissairaanhoidon asiakastietojen konvertoinnin ja siirron Kelan Kanta-arkistoon. Poistuvaan Esko -asiakas- ja potilastietojärjestelmään kohdistuva projekti toimitetaan hyvinvointialueelle, 2M-IT:n kautta, Digital Workforcen ja Atostekin tuottamana SaaS-palveluna. 2M-IT Oy hankki aiemmin keväällä Digital Workforcen ja Atostekin Kanta-siirtopalvelun osaksi omaa tuotantoaan, jonka loppuasiakkaita ovat Varsinais- Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueet. Pohjanmaan hyvinvointialueella nyt alkava hanke on ensimmäinen 2M-IT:n alihankintasopimuksen puitteissa toteutettava tiedonsiirtoprojekti. “Jotta vanhoista järjestelmistä ja näihin liittyvistä kustannuksista päästään eroon on tärkeää, että arkistoitavat tiedot siirretään nopeasti ja virheettömästi Kelan palveluun. Olemme tyytyväisiä saadessamme tukeutua asiassa kokeneisiin kumppaneihin, joiden avulla tiedonsiirto voidaan toteuttaa l

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye