Valtorin yhteistoimintaneuvottelut päätökseen
Valtorissa marraskuussa 2024 käynnistetyt yhteistoimintaneuvottelut on saatu suunnitellusti päätökseen 15.1.2025. Lopputuloksena enintään 138 henkilöä irtisanotaan. Ennen mahdollisia irtisanomisia Valtori selvittää, voidaanko työntekijälle tarjota muuta hänen koulutustaan, ammattitaitoaan tai kokemustaan vastaavaa työtä.
Irtisanomiset kohdistuvat tehtäviin, joissa työt vähentyvät olennaisesti ja pysyvästi työtapojen muokkaamisen sekä tehtävien tai organisaation uudelleenjärjestelyjen vuoksi.
Työnantajan neuvotteluesityksessä neuvottelujen esitettiin johtavan enimmillään 160 henkilön irtisanomiseen. Neuvottelut koskivat koko henkilöstöä. Valtorin henkilöstölle viestittiin neuvottelujen edetessä säännöllisesti.
Tavoitteena yhtenäinen, tuottava ja kustannustehokas ICT-konsernitoimija
Neuvottelut käytiin Valtorin toiminnan ja tuotannon uudelleen järjestämisen mahdollistamiseksi. Valtorista muodostetaan entistä yhtenäisempi, tuottavampi ja kustannustehokkaampi Suomen ICT-etua ajava tietohallinnon konsernitoimija. Valtorin palvelujen turvallisuudesta ja luotettavuudesta sekä toiminnan lainmukaisuudesta ei tingitä jatkossakaan.
”Neuvotteluvaiheen jälkeen jatkamme toimintamme kehittämistä, jotta muutokselle asetetut tavoitteet aikaisempaa kustannustehokkaammasta toiminnasta toteutuvat yhteistyössä oman henkilöstön ja tärkeimpien sidosryhmiemme kanssa. Toimintamallimme ja organisoitumisen uudistamisella tavoittelemme palveluvalikoimamme terävöittämistä ja yhtenäistämistä, valtion it-palvelutarjoaman uudistamistarpeisiin nopeaa ja sujuvaa reagointia eli muutoskyvykkyyden kasvattamista sekä yhteentoimivuuden parantamista", toimitusjohtaja Marja Rantala kertoo.
Uudessa organisaatiossa neljä uutta tulosaluetta
Valtorin ydintoiminta organisoidaan 1.4.2025 alkaen uusiin tulosalueisiin: Infrastruktuuripalvelut, Loppukäyttäjäpalvelut, ICT-toiminnan tukipalvelut sekä Asiakkuudet ja palveluvalikoima. Valtaosa Valtorin henkilöstöstä työskentelee em. tulosalueissa ja niiden yksiköissä ja vastuualueissa varmistaen valtion yhteisten tieto- ja viestintäteknisten palvelujen toimivuuden, turvallisuuden ja kehittymisen asiakastarpeiden mukaisesti. Valtorin HR, viestintä, talous, hallinto ja strategiaprosessi kootaan yksiköiksi toimitusjohtajan esikuntaan.
Valtorin ylimmässä johdossa ja johtoryhmän kokoonpanossa jatkavat nykyiset johtajat, mutta ylimmän johdon vastuissa tapahtuu muutoksia 1.4.2025 alkaen uuden organisaation astuessa voimaan. Viestimme myöhemmin keväällä Valtorin uudesta organisaatiosta.
Lisätiedot:
toimitusjohtaja Marja Rantala, puh. +358 295 505 450
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Marja RantalaToimitusjohtaja
Puh:+358 295 505 450marja.rantala@valtori.fiVuonna 2014 perustettu Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tuottaa valtionhallinnon toimialariippumattomat ict-palvelut sekä korkean varautumisen ja turvallisuuden vaatimukset täyttäviä tieto- ja viestintäteknisiä palveluja ja integraatiopalveluja. Palvelutuotannossamme yhdistämme sekä omaa tuotantoamme että markkinoilta hankittuja kumppaniemme palveluja. Asiakkaamme saavat käyttöönsä markkinoiden parhaan ja sitoutuneimman valtionhallinnon ICT:n asiantuntemuksen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori
Valtori järjestää toimintansa uudelleen ja käynnistää yhteistoimintaneuvottelut24.10.2024 13:36:41 EEST | Tiedote
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori on valmistellut suunnitelman toiminnan ja tuotannon uudelleen järjestämiseksi. Tavoitteena on muodostaa Valtorista entistä yhtenäisempi, tuottavampi ja kustannustehokkaampi Suomen ICT-etua ajava tietohallinnon konsernitoimija.
Valtori ja CGI Suomi Oy etenevät valtionhallinnon konesali- ja käyttöpalvelujen siirroissa6.3.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori ja CGI Suomi Oy ovat täsmentäneet sopimuskokonaisuuteen liittyviä vastuita. Valtori käynnistää palvelujen siirrot CGI:n tuottamaan uuteen ympäristöön mahdollisimman nopeasti. Siirrot aikataulutetaan yhteistyössä CGI:n ja Valtorin asiakkaiden kanssa.
Päätelaite- ja käyttäjätukipalvelu uudistuu: markkinakartoitus alkaa syyskuussa22.9.2023 12:01:49 EEST | Tiedote
Valtori selvittää paikallisesti tuotettujen (on-prem) päätelaite- ja käyttäjätukipalvelujen tuottamiselle vaihtoehtoja. Kilpailutamme uuden palvelukokonaisuuden, jossa nykyisin usean toimijan tuottamat erilliset palvelut saadaan jatkossa yhden toimijan kautta.
Siirtyminen pilvipalveluihin: Tärkeä askel valtionhallinnon digitalisaatiossa26.5.2023 07:20:00 EEST | Tiedote
Valtion organisaatiot ovat toivoneet yhteisiä palvelukokonaisuuksia Valtorin tarjoamiin pilvipalveluihin. Vastaamme tarpeisiin ja tuotteistamme pilvityöympäristön koostamalla nykyisistä palveluistamme yhtenäisen kokonaisuuden, joka kattaa esimerkiksi päätelaitteen ja Microsoftin M365-palvelut. Palvelukokonaisuuden ensimmäinen versio julkaistaan syksyn 2023 aikana.
Valtorin vastuullisuusraportti 2022 on julkaistu: Huomioimme kestävän kehityksen kaikessa päätöksenteossa22.5.2023 09:15:00 EEST | Tiedote
Historiamme toisessa vastuullisuusraportissa kuvaamme kestävän kehityksen edistämistä ja toimintamme vastuullisuutta vuonna 2022.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme