Digital Workforce julkaisee agentacademy.ai -palvelun edistääkseen tekoälylukutaitoa ja -osaamisen kehittämistä yrityksissä

Jaa

Lehdistötiedote – 23.1. 2025 klo 10:00 EET

Digital Workforce julkaisee agentacademy.ai -palvelun edistääkseen tekoälylukutaitoa ja -osaamisen kehittämistä yrityksissä

Digital Workforce, liiketoiminnan automaatioratkaisujen edelläkävijä, on julkaissut agentacademy.ai -verkkopalvelun, joka vastaa yritysten kasvavaan tarpeeseen kehittää tekoälylukutaitoa ja tekoälyagenttien ymmärrystä organisaatioissaan.

Tekoälyagentit ovat herättäneet suurta huomiota liike-elämässä ja Gartner on nimennyt Agentic AI:n vuoden 2025 tärkeimmäksi strategiseksi teknologiatrendiksi. Vaikka tekoälyagenttien potentiaali on valtava, onnistunut käyttöönotto vaatii muutakin kuin innostusta – se edellyttää käytännön taitoja, todennettuja teknologioita ja selkeää ymmärrystä niiden mahdollisuuksista ja rajoituksista.

Asiantuntijoilla tulee olemaan keskeinen rooli tekoälyagenttien kehittämisessä ja käytössä, erityisesti lähitulevaisuudessa. Vaikka tekoälyagentit toimivat tavoitteellisesti, ne eivät ole vielä täysin autonomisia. Ihmisten ohjausta ja valvontaa tarvitaan esimerkiksi tavoitteiden asettamisessa, suunnittelussa, datan hallinnassa, toteutuksen valvonnassa ja koulutuksessa.

agentacademy.ai tarjoaa käytännönläheistä, toimenkuviin räätälöityä koulutusta, jolla markkinoiden suuret odotukset muutetaan todellisiksi tuloksiksi. Työmarkkinoilla on kasvava tarve tekoälyagenttien hallinnoijille, kehittäjille ja ohjaajille. Syntyy uusia tehtäviä, kuten AI liiketoiminta-analyytikot sekä tekoälyagenttien kouluttajat ja agenttien kehittäjät. Nämä ja muut tekoälytaidot avaavat innostavia mahdollisuuksia tulevaisuuteen katsoville ammattilaisille.

"Tekoälyagentit tulevat muuttamaan tulevaisuuden työtä, mutta onnistuneeseen käyttöönottoon tarvitaan muutakin kuin teknologiaa – tarvitaan osaavia ammattilaisia, jotka taitavat muutoksenhallintaa sekä näiden ratkaisujen tehokkaan toteutuksen ja skaalaamisen. Tehtävänämme on parantaa tekoälylukutaitoa organisaatioissa, ja tarjota heille työkalut ja osaaminen tämän muutoksen läpiviemiseen onnistuneesti", sanoo Digital Workforcen teknologiajohtaja Antti Karjalainen.

agentacademy.ai lyhyesti:

  • Kohdennettu opetussuunnitelma:

    •  Understanding Agentic AI: Ilmainen perustietokurssi.
    •  Agentic AI Business Analyst: Keskittyy mahdollisuuksien tunnistamiseen, projektien hallintaan ja tekoälyratkaisujen ylläpitoon.
    • Agentic AI Developer: Edistynyt koulutus tekoälyagenttien rakentamiseen ja käyttöönottoon, julkaistaan myöhemmin keväällä.

  • Joustava oppiminen: Verkossa suoritettavat, omatahtisesti etenevät kurssit kiireisille ammattilaisille.

  • Sertifikaatit: Jaettavat todistukset osaamisen osoittamiseksi.

Tekoälylukutaito: Strateginen välttämättömyys

Maailman talousfoorumi (World Economic Forum, WEF) julkaisi hiljattain The Future of Jobs Report 2025 - raportin, jonka mukaan 77 % kyselyyn vastanneista työnantajista suunnittelee uudelleen- ja täydennyskoulutusstrategioita nykyiselle henkilöstölleen tekoälyn parissa työskentelyyn vuoteen 2030 mennessä.

Digital Workforce pyrkii vastaamaan tähän tarpeeseen agentacademy.ai:lla varmistaen, että organisaatiot voivat hyödyntää tekoälyä vastuullisesti ja tehokkaasti.

agentacademy.ai on nyt julkaistu ja ensimmäiset kurssit ovat saatavilla. Palvelu on suunniteltu eri tehtävissä toimiville liiketoiminta-ammattilaisille ja sen avulla organisaatiot voivat luottavaisesti rakentaa ja skaalata tekoälyosaamistaan. agentacademy.ai on saatavilla englanniksi.

Lisätietoja ja kursseille rekisteröityminen: https://agentacademy.ai

Lisätietoja:

Antti Karjalainen, teknologiajohtaja, Digital Workforce Services Oyj, puh. +358 50 326 8914

Avainsanat

Kuvat

Tietoja Digital Workforcesta

Digital Workforce Services Oyj on johtava liiketoiminnan automaatioon ja teknologiaratkaisuihin keskittynyt palveluntarjoaja. Digital Workforce Outsmart -alustan ja palveluiden avulla, mukaan lukien tekoälyagentit, asiakasorganisaatiot voivat uudistaa tietotyötä, säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa sekä parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Yli 200 suurta kansainvälistä asiakasta käyttää yhtiön palveluita toimintansa kehittämiseen automaation avulla. Digital Workforce on erityisen vahva terveyden- ja sosiaalihuollon asiakas- ja hoitopolkujen automatisoinnissa edistäen pitkäaikaissairauksien seurantaa, parantaen potilasturvallisuutta ja lisäten hoitohenkilöstön tuottavuutta. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla.

https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Varsinais-Suomen hyvinvointialue valitsi Digital Workforcen ja Atostekin toteuttamaan mittavaa tiedonsiirtohanketta16.1.2025 10:15:39 EET | Tiedote

Varsinais-Suomen hyvinvointialue on valinnut Digital Workforcen ja Atostekin toteuttamaan merkittävää asiakastietojen siirtohanketta Kelan Kanta-arkistoon. Automaatioratkaisu poimii siirrettävät tiedot poistuvan ProConsona – järjestelmän 22 eri tietokannasta, jäsentää ne Kelan vaatimusten mukaisesti ja siirtää muokatut tiedot joko Kanta-arkistoon tai asiakkaan uusiin järjestelmiin. Projekti toteutetaan 2M-IT:n kautta tarjottuna SaaS-palveluna. 2M-IT Oy hankki keväällä Digital Workforcen ja Atostekin Kanta-siirtopalvelun osaksi omaa tuotantoaan, jonka loppuasiakkaita ovat Varsinais-Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueet. Palvelu on saanut erittäin positiivisen vastaanoton, sillä se tarjoaa tehostamispaineiden alla toimiville alueille ratkaisun järjestelmäuudistusten loppuun viemiseksi. Kanta-siirtopalvelun avulla hyvinvointialueet pääsevät nopeasti irti vanhoista järjestelmistä sekä niihin liittyvistä kustannuksista ja velvoitteista. ”Valtiovarainministeriön ka

The Wellbeing Services County of Southwest Finland selects Digital Workforce and Atostek to implement major data transfer project16.1.2025 10:15:39 EET | Press release

The Wellbeing Services County of Southwest Finland has chosen Digital Workforce and Atostek to execute a significant automation project for transferring legacy customer data to Kela's Kanta archive. The automated solution will extract data from 22 databases within the county's old ProConsona system, structure it to meet Kela's requirements, and transfer the processed data either to the Kanta archive or to the county's new systems. The project will be delivered as a SaaS solution provided through 2M-IT. 2M-IT Oy - whose end customers are the wellbeing services counties of Southwest Finland, Satakunta, Kanta-Häme and Ostrobothnia - acquired Digital Workforce and Atostek's Kanta transfer service as part of its own production in the spring of 2024. The service has been highly praised for offering an efficient solution that enables counties to complete their system upgrades, eliminating costs and workloads associated with legacy systems and their upkeep. "According to the Ministry of Financ

Digital Workforce ja Sema4.ai laajentavat yhteistyötään tuodakseen tekoälyagentit kansainvälisille markkinoille15.1.2025 09:00:00 EET | Tiedote

Digital Workforce ja Sema4.ai laajentavat yhteistyötään tuodakseen tekoälyagentit kansainvälisille markkinoille Lehdistötiedote 15.1.2025 klo 09:00 Digital Workforce Services Oyj kertoo laajennetusta strategisesta kumppanuudesta tekoälyagenttiyritys Sema4.ai:n kanssa, mikä on merkittävä virstanpylväs tekoälyagenttien ja automaation kentällä. Yhteistyössä Sema4.ai:n innovatiivinen tekoälyagenttiteknologia ja Digital Workforcen laaja prosessiautomaatio-osaaminen luovat vahvan synergian kasvun edistämiseksi ja asiakkaiden tekoälyinvestointien arvon maksimoimiseksi. Sema4.ai tunnetaan huippuluokan agenttialustastaan, johon lukuisat Fortune 1000 -yritykset luottavat. Digital Workforcesta tulee Sema4.ai:n eksklusiivinen jälleenmyyjä Pohjoismaissa ja ensisijainen kumppani Isossa-Britanniassa ja Irlannissa tarjoten tekoälyagentteihin pohjautuvia ratkaisuja sekä koulutusta ja tukea asiakkaille kansainvälisesti. Sopimus on jatkoa Digital Workforcen ja Sema4.ai vahvalle yhteistyölle, joka käynnis

Digital Workforce announces expanded partnership with Sema4.ai to introduce AI Agents to international market15.1.2025 09:00:00 EET | Press release

Digital Workforce announces expanded partnership with Sema4.ai to introduce AI Agents to international market Helsinki, Finland | Atlanta, GA – January 15, 2025 – Digital Workforce Services Plc today announced an expanded strategic partnership with Sema4.ai, the enterprise AI agent company, marking a significant milestone in the Agentic AI and automation industry. This collaboration combines Sema4.ai's innovative AI agent technology with Digital Workforce’s extensive process automation expertise, creating a powerful synergy to drive growth and maximize the value of clients’ AI investments. Sema4.ai is renowned for its cutting-edge full stack AI agent platform, trusted by numerous Fortune 1000 companies. Through this partnership, Digital Workforce will become Sema4.ai’s exclusive reseller in the Nordics and a preferred partner in the UK and Ireland, offering training, support, and agent solutions to clients internationally. The agreement builds on the strong collaboration between Digita

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio19.12.2024 15:41:50 EET | Tiedote

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue tehostaa ja yhtenäistää asiakasmaksupäätösten käsittelyä - Taustalla Digital Workforcen innovatiivinen automaatio Lehdistötiedote 19.12.2024 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue käynnistää merkittävän automaatiohankkeen varmistaakseen asiakkaiden tasalaatuisen ja nopean palvelun maksupäätösten käsittelyssä. Lakisääteinen asiakasmaksupäätösten käsittely automatisoidaan Digital Workforcen toimittamalla ratkaisulla, joka myös hallinnoi työnkulkua ja tuottaa hyvinvointialueen asiantuntijoille reaaliaikaisen näkymän käsittelyn jokaiseen vaiheeseen. Hyvinvointialueen sosiaali- ja terveyspalveluista voidaan periä maksu palvelun käyttäjältä, jollei lailla toisin säädetä. Kaikki asiakasmaksupäätökset tehdään tapauskohtaisen selvityksen perusteella. Aikaisemmin monivaiheinen prosessi on ollut manuaalinen. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, yhtenä suurimmista hyvinvointialueista, tekee vuosittain yli 20 000 asiakasmaksupäätöstä ja ryhtyy nyt edelläkävijänä hyödyntämään au

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye