Pellon Alko muuttaa helmikuussa
Pellon Alko muuttaa samaan uuteen kiinteistöön S-marketin kanssa. Myymälä on suljettuna 10.–12. helmikuuta ja avautuu uudessa sijainnissa 13. helmikuuta. Alkon Nollaus-kampanja rohkaisee pohtimaan, miten kukin voi löytää juuri itselleen sopivan ja hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja.
Pellon Alkon myymälä muuttaa Pellon S-marketin kanssa samaan liikekiinteistöön osoitteeseen Burmanintie 1. Nykyinen myymälä on auki lauantaihin 8. helmikuuta klo 18 saakka ja uusi myymälä avataan torstaina 13. helmikuuta klo 10. Lähimmät palvelevat Alkot löytyvät remontin aikana Ylitorniolta, Kolarista ja Rovaniemeltä.
”On kyllä soma ko pääsemä muuthaan uutheen myymälhään ja saama toimivammat tilat. Ja rohki mukava ko uus paikka on yhtä lähelä päätietä, niin meät hoksaa jatkossaki helposti”, myymälän palvelupäällikkö Katja Friman sanoo.
Myymälän valikoima noudattelee yhtä lailla paikallisten toiveita rajajoen molemmin puolin kuin myös matkailijoiden mieltymyksiä.
”Pellon myymälässä on asiakaslähtönen valikoima, jossa olema kokkeihleet huomioija niin tähän ohikulkumatkala pysähtyvät, tunturhiin matkala olevat ja tietekki meän oman kylän väen Väylän molemmilta puolin. Jatkossaki löyvättä tutut myyjät, jokka antavat parhaat vinkit ruan ja juoman yhistämisseen. Ja tieten palvelevat ja passaavat asiakhaita lämpimästi hymmyillen suurela syämelä.”
Nollaus-kampanja kannustaa pohtimaan uusia tapoja nollata
Alko rohkaisee suomalaisia pohtimaan, miten kukin voi löytää juuri itselleen sopivan ja hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja – oman tavan nollata. Viime vuosina juomatottumuksissa on tapahtunut muutosta ja yhä useampi haluaa palautua hyvinvointiaan vaalien. Alkoholittomuuteen suhtaudutaan uteliaasti ja omia kulutustottumuksia kyseenalaistetaan. Nollaus-kampanja näkyy myös Pellon myymälässä.
Katja Frimanin mukaan Alko haluaa uudistaa nollaamisen ajattelua tähän päivään.
”Nollaamisseen saattaa helposti liittyä ajatus runssaastaki alkoholinkäytöstä, mutta nykysten, ko ihmiset halvavat pittää paremmin huolta niin omasta hyvinvoinnista ko unesta, niin nollaamisellekki tullee ihan uusia merkityksiä. Alkoholittomuutheen suhtauvuthaan utelihaasti ja uskallethaan kysseenalastaa ommaa tappaa ja tottumusta käyttää alkoholia. Pysähythään miettimhään miksi itte sitä alkoholia käyttää ja mikäslainen rooli sillä on eri tilantheissa. Alkoholista ei välttämättä haluta luopua kokohnaan, mutta alkoholittomia juomavaihtoehtoja kuitekki valithaan aina vain useammin.”
Alkossa alkoholittomien juomien myynti on selkeässä nousussa.
”Ko alkoholittomat juomat ovat nykysten yhä useammalle tasavertanen vaihtoehto kahvin, teen ja virvoitusjuoman rinnale, niin olema haluhneet niitä meänki valikoimassa ottaa huomihoon. Meilä on nytten noin 20 tuotheen monipuolinen valikoima niitä.”
Verkossa koko valikoima tilattavissa myös Pellon myymälään
Alkon verkkokauppa tarjoaa asiakkaille eri puolilla Suomea mahdollisuuden tutustua Alkon valikoiman kaikkiin tuotteisiin ja tehdä ostoksia silloin, kun itselle sopii. Tilauksen voi tehdä joko Alkon verkkosivuilla tai mobiilisovelluksessa.
”Alkon valikoimassa on tällä hetkelä yli 11 000 tuotetta, niin ettei net kaikki mahu yhteen myymählään. Verkkokaupassa voipi kätevästi selata koko valikoimaa, tehä tuotehakuja ja tutustua tarkemmasti yksittäisseen tuotheesseen ja sielä pääsee näkehmään tuottheitten myymäläsaatavuuen koko maassa.”
”Pienelä ennakkosuunitelmala voit tutustua koko valikoihmaan ja tehjä tillauksen. Pellonki myymälästä tuotheet on nouvettavissa noin viikon sisälä tillauksesta. Niin meän verkkosivuila ko sovelluksessa on apuna myös meän aspan chatti, jossa apuna on oikea ihminen, jos sie halvat apua.”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Linkit
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 369 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2023 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 50 miljoonaa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Alkon myyntilitrat vuonna 2024: väkevien ja viinien myynti laski, oluiden myynti ennallaan, alkoholittomien myynti nousi9.1.2025 07:14:11 EET | Tiedote
Alkon myynti vuonna 2024 oli 71,2 miljoonaa litraa laskien 5,7 miljoonaa litraa vuodesta 2023. Lakimuutoksen jälkeen kesä-joulukuun myynti oli 10 prosenttia edellisvuotta matalammalla tasolla. Puna- ja valkoviineissä Chile pitää yhä pintansa suosituimpana viinimaana.
Alkon trendikatsaus 2025: nyt vaalitaan hyvinvointia, haetaan elämyksiä ja ollaan hintatietoisia8.1.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Alkon trendikatsauksen kahdeksan vuoden 2025 trendiä kertovat muun muassa alkoholittomien voittokulusta, elämysten metsästämisestä ja siitä, että Z-sukupolvelle ei maistu viini edeltävien sukupolvien tapaan. Juomissa saa maistua makeus ja kartonkipakkaus uskalletaan nostaa juhlapöytään. Hinnalla on valinnassa yhä suurempi merkitys.
Muhoksen Alko saa uuden ilmeen7.1.2025 07:25:00 EET | Tiedote
Muhoksen Alkon myymälä remontoidaan tammi-helmikuussa. Alkon myymälöissä ja eri kanavissa näkyy tammikuun alusta alkaen Nollaus-kampanja, jolla rohkaistaan suomalaisia löytämään omaa hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja.
MUISTUTUSKUTSU: Alkon trendikoosteen julkaisu 8.1. klo 9.00: poimintoja kiinnostavimmista trendeistä vuonna 20253.1.2025 07:11:13 EET | Kutsu
Millaisia tuulia juomien maailmassa puhaltaa juuri nyt? Koostimme perinteiseen tapaan trendikatsaukseemme ajankohtaisia ilmiöitä, jotka kertovat kuluttajien maun ja valintojen muutoksista. Tervetuloa kuulemaan trendeistä lisää Alkon virtuaaliseen mediatilaisuuteen keskiviikkona 8. tammikuuta klo 9.00.
Alko kampanjoi: tipaton tammikuu – nyt nollataan2.1.2025 07:15:00 EET | Tiedote
Alko haluaa tipattoman tammikuun hengessä rohkaista suomalaisia pohtimaan, miten kukin voi löytää juuri itselleen sopivan ja hyvinvointia tukevan tavan ladata akkuja – oman tavan nollata. Viime vuosina juomatottumuksissa on tapahtunut muutosta ja yhä useampi haluaa palautua hyvinvointiaan vaalien. Alkoholittomuuteen suhtaudutaan uteliaasti ja omia kulutustottumuksia kyseenalaistetaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme