Takaisinveto: Syyskuussa myydyissä suklaapäällystetyissä snackseissä laatupoikkeama
Lidl vetää takaisin erän Alpenfest-merkillä myytyjä suklaakuorrutettuja minipretzeleitä laatupoikkeaman vuoksi. Takaisinveto koskee sekä maitosuklaalla että tummalla suklaalla kuorrutettuja pretzeleitä, joiden parasta ennen -päivämäärä on 31.5.2025.
Takaisinveto koskee erää, jota on myyty Lidleissä Alpenfest-teemaviikkojen ajan 5.9.2024 alkaen. Takaisinveto tehdään takautuvasti, koska kyseessä on pitkään säilyvä tuote, jota saattaa edelleen löytyä asiakkaiden kotoa.
Tuote: Alpenfest suklaakuorrutettu minipretzel
Pakkauskoko: 140 grammaa
Parasta ennen -päiväys: 31.5.2025
Tuotteen voi palauttaa Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä haittaa.
Lisätietoja asiakkaille: Lidlin asiakaspalvelu, https://asiakaspalvelu.lidl.fi/
Lisätietoja medialle: Lidlin viestintä, media@lidl.fi, 09 2345 6400
Takaisinveto tehdään, kun tuote on tai sen epäillään olevan terveydelle haitallinen, ihmisravinnoksi soveltumaton tai käytössä vaarallinen. Silloin tuote on saatava pois kuluttajilta ja kaupoista mahdollisimman tehokkaasti. Syitä takaisinvedoille ovat esimerkiksi virheelliset pakkausmerkinnät (esim. allergeenien puuttuminen ainesosaluettelosta), vierasesineet, tuote-erässä todettu mikrobiologinen tai kemiallinen ongelma tai tekninen vika.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintä
Puh:(09) 23456 400media@lidl.fiKuvat
Tietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee noin 5600 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Suomen toinen puu-Lidl avataan Tampereen Tesomalle maaliskuussa5.2.2025 15:14:47 EET | Tiedote
Tampereen Tesomalla rakennetaan parhaillaan Suomen toista puu-Lidliä. Uuden myymälän voimin Lidl pystyy palvelemaan tamperelaisia asiakkaitaan entistä paremmin. Tampereen 10. Lidl-myymälän avajaisia vietetään torstaina 13.3.2025.
Uusi Lidl avataan Vantaan Asolassa5.2.2025 13:52:20 EET | Tiedote
Lidlin myymäläverkosto Vantaalla laajenee jälleen, kun Asolaan avataan uusi myymälä. Myymälä on Vantaan yhdestoista ja koko maan 207:s. Odotetun myymälän avajaisia vietetään 6.2.2025 aamukahdeksasta alkaen.
Lidl poisti piirroshahmot pillimehusta – taustalla lasten ja nuorten terveys29.1.2025 07:45:17 EET | Tiedote
Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisi joulukuussa ohjeistuksen, joka kehottaa välttämään epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointia lapsille. Lidlissä aiheen parissa on tehty työtä jo parin vuoden ajan: vuonna 2023 julkaistussa kestävän ruokavalion kantapaperissaan kauppaketju linjaa, että se ei markkinoi epäterveellisiä elintarvikkeita lapsille. Käytännössä tämä on tarkoittanut muun muassa lapsiin vetoavien piirroshahmojen poistamista monista elintarvikkeista.
Suomalaisten täysjyvän saanti rempallaan – Lidl ryhtyi toimeen24.1.2025 12:12:48 EET | Tiedote
Uusien ravitsemussuositusten mukaan täysjyväviljaa tulisi syödä vähintään 90 grammaa päivittäin. Suomalaisista tähän pääsee vain 2 % naisista ja 11 % miehistä. Lidl haluaa edistää kuluttajien täysjyväviljan saantia ja on asettanut itselleen kunnianhimoisen tavoitteen ensimmäisenä kauppaketjuna Suomessa. Lidlin tavoitteena on, että yli kolmasosa kaikesta myydystä viljasta on täysjyvää.
Lidl edistää kestävää ruokavaliota WWF:n kanssa23.1.2025 12:49:12 EET | Tiedote
Lidl vahvistaa sitoutumistaan kestävän ruokavalion tavoitteeseensa ja kehittää tuotevalikoimaansa kohti planetaarista ruokavaliota vuoteen 2050 mennessä. Jo vuoteen 2030 mennessä Lidlin tavoitteena on kasvattaa kasvipohjaisten ruokien kuten kasviproteiinien, täysjyvän, hedelmien ja vihannesten myyntiä 20 prosentilla vuoteen 2023 verrattuna. Lidl on ensimmäinen kauppa, joka on lähtenyt lisäämään läpinäkyvyyttä valikoiman kaikkiin tuoteryhmiin kaikissa niissä 31 maassa, joissa sillä on myymälöitä. Tätä työtä tehdään WWF:n menetelmien mukaisesti. Näin Lidl auttaa asiakkaitaan tekemään ympäristötietoisempia ja terveellisempiä valintoja.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme